Page 3 of 4

Posted: 07 Jun 2010, 20:40
by Bmwandreas
Jag har båda hemma. Vi beställer alltid med anti-surge. Då slipper man problem.

Posted: 07 Jun 2010, 20:44
by Pimplaren
Langa bild vettja :)
Låter bra, någon skillnad förutom oljetillförseln på BB och 360 lager?

Posted: 08 Jun 2010, 07:30
by Bmwandreas
Det är samma oljetillförsel också. Alla yttermått är lika, men man får lite bättre respons med BB. Men frågan är om det är värt alla tusenlappar? Det bestämmer ni:)

Posted: 12 Jun 2010, 23:15
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:Det är samma oljetillförsel också. Alla yttermått är lika, men man får lite bättre respons med BB. Men frågan är om det är värt alla tusenlappar? Det bestämmer ni:)


Är nog inte värt med BB, men brukar inte dessa vilja ha mindre olja än 360 lager?

Tror du en pt71 går ned på sidan av motorn, så som ni brukar ha turbon på e36or? fast i e28a med s38?:) haha

Singel entry eller??

Posted: 13 Jun 2010, 08:05
by Bmwandreas
Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh

Posted: 13 Jun 2010, 13:23
by Pimplaren
Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh


Smidigt värre :)
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!

Posted: 13 Jun 2010, 14:13
by M3JONAS
Pimplaren wrote:
Bmwandreas wrote:Oljereduceringen sitter i turbon så ingen kan göra fel.
Blir bara jobbigt att ha den där nere. Du får plats med den fint där uppe.

Mvh


Smidigt värre :)
Mja men skulle vara nice att ha allt svinhemligt uppe i motorrummet, men om pt71an är mindre än hx55an så är det kanon!


Det är kul att vara hemligt när allting sitter där och funkar MEN, ett helvete att skruva när man måste ta bort grenrör etc bara för att kunna dra bultarna till turbon och att byta fjäder i wg´n tex är ett helvete.

Posted: 23 Jun 2010, 16:15
by Fredriktak
Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.

Posted: 24 Jun 2010, 14:27
by Holm
Fredriktak wrote:Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.


Vaknar bra vid 4000, och blir helt cp vid 4500...

Posted: 24 Jun 2010, 14:33
by Fredriktak
Holm wrote:
Fredriktak wrote:Hur såg kurvan ut för honom på denna motor? Vad va det mer gjort åt den? När hade han fullt ladd?

Lät jääävligt arg måste jag säga.


Vaknar bra vid 4000, och blir helt cp vid 4500...


ok :)

Posted: 15 Jul 2010, 17:33
by Dawe_A
nice nice nice, funderar själv på 71an till e36an mot höst..

mvh

Posted: 18 Sep 2010, 18:18
by BADASS_M
en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo

Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.

25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".

Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor

Image

Posted: 18 Sep 2010, 18:58
by Dawe_A
bra då vet man att turbon pallar en del iallfall!!

Skål

Posted: 18 Sep 2010, 19:42
by Jørg1e30
Har bestilt pt7175 som jeg skal bruke på min s38 :D blir kul!

Posted: 18 Sep 2010, 20:21
by cerveza
audi200_3b wrote:en supra i usa orkade med rätt mycket med denna turbo

Just got off the dyno with a 7175, made 900rwhp/730rwtq at 35 psi.

25psi, 30psi, and 35 psi all in 4th gear on a Dynojet.
Tuned by Chris Hamilton on an AEM EMS, motor built by Joe Hussain aka "Carchitect".

Precision billet 7175 journal bearing with a 0.96 exhaust housing
Motor has Carillo rods, Wiseco pistons, PE bearings
stock head with HKS 264's and PHR springs and Ti retainers, shimless buckets
HKS 4" exhaust, 4" downpipe, on a WOTM manifold.
ID2000cc injectors with 2 Bosch 044 pumps and teflon line setup.
Carbonetics triple carbon clutch and TRD LSD
Greddy 3 row intercooler and PHR breather kit
AEM EMS with a 3.5 bar sensor, FJO wideband and NTK sensor

Image



Dynojet hästar :lol:

Posted: 18 Sep 2010, 20:24
by Jørg1e30
Sant. men det er mye hk uansett.

Posted: 28 Sep 2010, 12:37
by andreas sköld
vad skulle ett sånthär agg säga om en 5l v8 tro?

Lagom vass mekrollerkam med effekten runt 3-8000,bilen ska brukas på gatan och till drifting.