E30Anders (M3) e30 s50 turbo nya bilder 26/5
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
Då har det hänt lite i garaget.
Grenröret ihop punktat.
Insuget börjar ta form.
Mina cnc-svarvade trattar med fläns mot spjällen
Nu hamnade ju bilderna i fel ordning men va fan
Kolvar och stakar är på ingång snart oxå, hoppas jag
Idag har man stått å putsat på turbon. Jävla skit jobb att polera kopressordelen men lite bling bling måste man ju ha.
Fälgarna ska iväg på omlackering så fort som möjligt, SVARTA!!
Tänkte även hinna med å lacka karossen vit men det verkar bli jävligt tajt med tid tyvärr.
MVH/ Anders
Grenröret ihop punktat.
Insuget börjar ta form.
Mina cnc-svarvade trattar med fläns mot spjällen
Nu hamnade ju bilderna i fel ordning men va fan
Kolvar och stakar är på ingång snart oxå, hoppas jag
Idag har man stått å putsat på turbon. Jävla skit jobb att polera kopressordelen men lite bling bling måste man ju ha.
Fälgarna ska iväg på omlackering så fort som möjligt, SVARTA!!
Tänkte även hinna med å lacka karossen vit men det verkar bli jävligt tajt med tid tyvärr.
MVH/ Anders
- Overcharged
Overcharged Postat: sön 11/feb 2007 20:06 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
grenröret såg fint ut! insuget blir nog porrigt, jag antar att du ska ha det blankpolerat?
ska du förstöra den gula faran med vit lack vit lack & svarta fälgar blir nog redigt snyggt!
Tackar tackar
Japp insuget blir polerat och jag vet inte om jag förstör den genom att lacka om den vit, gult e fult de vet ju alla.
Svarta fälgar tror jag kommer bli riktigt nice, speciellt om jag får tag i en omgång rejäla bromsar. På förra bilen körde jag porsche 996 gt2 6kolvs ok fram å sånna hade suttit som en fläskläpp bakom svarta bbs challange. .
MVH/ Anders
Det ser skitbra ut!
Fler bilder på grenröret vill vi se...
Fler bilder på grenröret vill vi se...
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
- Overcharged
Man tackar!!!!
Det kommer fler bilder på grenröret när det är färdigsvetsat, en kompis fixar svetsningen åt mig men han är seg som ett helt ålderdomshem
Själv har jag ju köpt en egen tig svets 250A AC/DC men tyckte det var lite dumt att ta grenör och insug som övningobjekt, tar ju sån jävla tid att bygga nya när man bränt sönder skiten .
MVH/ Anders
Det kommer fler bilder på grenröret när det är färdigsvetsat, en kompis fixar svetsningen åt mig men han är seg som ett helt ålderdomshem
Själv har jag ju köpt en egen tig svets 250A AC/DC men tyckte det var lite dumt att ta grenör och insug som övningobjekt, tar ju sån jävla tid att bygga nya när man bränt sönder skiten .
MVH/ Anders
Last edited by E30Anders on 16 Feb 2007, 23:39, edited 2 times in total.
- bmw_fredde
bmw_fredde Postat: sön 11/feb 2007 23:55 Rubrik:
--------------------------------------------------------------------------------
ser mycket bra ut!! hehe stog å gjorde ritning på likadana trattar till mig idag
Fan va nice, du ska köra med s50 spjäll på din m50 eller?
Lycka till med bygget, ser ju riktigt bra ut!!!
MVH/ Anders