Page 3 of 18

Posted: 26 Mar 2010, 19:58
by Grefven
En greve ska spatsera över sina ägor lite då och då för att få den där riktiga känslan av excelens. var det bara jag som hörde marchmusik när jag gick där eller du hörde det oxå? :wink:

jag är inte orolig över att inte hitta felet. det lär jag antagligen få mulat rakt i ansiktet så fort jag lyfter toppen :lol:

det som är tråkigt är att det inte finns någon enkel tillsats att slå i tanken så att det lagar sig själv =)

Posted: 26 Mar 2010, 20:14
by Erneland
Grefven wrote:En greve ska spatsera över sina ägor lite då och då för att få den där riktiga känslan av excelens. var det bara jag som hörde marchmusik när jag gick där eller du hörde det oxå? :wink:


Jodå, den hördes klart och tydligt, det saknades bara en armbindel och vips så hade vi varit tillbaka på 40-talet! :wink:

M

Posted: 26 Mar 2010, 20:22
by Grefven
haha. då skulle jag stått upp i en öppen bil och folket längs sidorna skulle hälsat mig välkommen hem =)

apropå det. knappte en bild på morsans grannes katt för några timmar sen.

Image

Posted: 26 Mar 2010, 21:24
by Erneland
Klockren! :shock: :D

Posted: 26 Mar 2010, 23:35
by johankihl
Grefven wrote:haha. då skulle jag stått upp i en öppen bil och folket längs sidorna skulle hälsat mig välkommen hem =)

apropå det. knappte en bild på morsans grannes katt för några timmar sen.

Image


Ser kåt ut...

Posted: 27 Mar 2010, 07:29
by Grefven
De är ju det i mars.

Posted: 27 Mar 2010, 09:32
by Pimplaren
Är det Iphone kvalle på bilden?:P

trist med maskinen, är säkert bara en ventil som smakat kolv!

Posted: 27 Mar 2010, 09:55
by Grefven
det är iphone med full zoom i något program som heter gorillacam. alltså 5ggr digital zoom. så då blir det ju inte bättre.


detta är samma telefon men utan zoomprogrammet.
Image



förstår inte varför den skulle fått känna på kolven isf. ärtan misshandlade ju den i bänken och den har rullat 15-20 mil sen jag satt ihop den + mappningen då. och nu så sa det "popp" och började ticka vid 5000rpm.

inte lönt att spekulera mer heller för jag får riva det och se.

Posted: 27 Mar 2010, 10:43
by Pimplaren
Klart mycket bättre bild utan delyx zoommmet!

Seså att riv då, så slipper alla spekulera i vad det är för typ av ras :)

Posted: 27 Mar 2010, 15:54
by Krillian
Dra hem den till mig så höjer vi den och börjar köra folkrace med åket. :lol: Läppen på vingen ser ju äckligt hög ut ! Älska ! 8) 8)

Posted: 27 Mar 2010, 16:28
by peppe
Tråkigt med raset, jag hoppas att du tar ditt förnuft till fånga och lagar till bilen.

Jag tror att det är en stor dos av otur. :(

Posted: 27 Mar 2010, 17:59
by Hansa
Grefven wrote:det som är tråkigt är att det inte finns någon enkel tillsats att slå i tanken så att det lagar sig själv =)


Det finns det! fast här i Dalarna kallar vi det för dynamex! :lol:

Posted: 27 Mar 2010, 20:28
by m_ellisson
fan vad trisst med ras, riktig otur :( baaaar å riiiiv!

Posted: 27 Mar 2010, 20:37
by johankihl
Spånade lite idag. Det skulle väl ev kunna vara så att yttre ventilfjädern har gått av? Kan lösningen vara så enkel? Innerfjädern håller ju fortfarande ventilen på plats så ventilspelet är oförändrat men den orkar inte alls med när du startar upp maskinen?

Posted: 27 Mar 2010, 21:47
by Grefven
så kan det vara. snackade med bäckis om era spekulationer idag. men snart vet jag.

Posted: 27 Mar 2010, 22:06
by Grefven
var hos Doktorn med tjuuuren och hämtade tryckkärlsrör i olika dimensioner. skulle ju hämta ett tändstift där oxå och göra en "leakdovn gänga" men det glömde jag såklart. han skulle para ihop sin jerico med 1000hk maskinen och motiverade till lite mek.

han bor ju nära gyllene måsen så det fick bli en bullens special
Image

lossade allt så att det bara skulle va att hiva ur den.
Image


råkade ändå haka upp mig i servoslangen trots jag varit så omsorgsfull att skruva bort hela pumpen av den anledningen att slippa byta den oljan. men det ska ju aldrig gå utan motgång sånthär.
Image

she´s a bleeder.
Image

Image
Image
Image
Image


bonusbild på Doktorns S38 brukis på 9000 mil!
Image

får ta tag i maskin någon dag. men nu är hon ute iaf. och det var lättare att hitta någonstans att skruva om man bara hade en motor istället för en hel bil. och en sak är säker. jag tänker aldrig mer försöka få dit grenröret på plats fler gånger. gick nog genom samtliga svordommar i svenska språket ifjol när det var toppackningsbyte.

Annonsen har jag tagit bort oxå. för det är helt otroligt alltså. jag lovar att om jag annonserar ut den för 50000:- så kommer folk ringa och bjuda 35000:-

Posted: 27 Mar 2010, 22:16
by HenrikF
ot:
Ser ut att vara en jula motorlyft, hur pass nära är lyften fronten på bilen när ni tar ut motorn? Har en likadan själv och den repade stöten fram på m5an när jag tog ut min motor. Trots att jag hade armen på lyften längst ut...