Page 3 of 6
Posted: 20 Mar 2010, 17:51
by Fredro
Dubbel post
Posted: 20 Mar 2010, 17:54
by Fredro
Buren ihop och iväg lämnad för helsvetsning... hoppas den inte slår sig allt för mycket
fälgarna är raka och fina... blir polerad fälgkant och guld i mitten ala 80-talet...
alla fästen och skit i motorutrymmet som inte kommer användas är bortkapat...
kommer i veckan att provmontera motorn och bygga nya fästen till det som behövs... och svetsa igen allt annat...
Posted: 20 Mar 2010, 18:08
by Grefven
ställde mig upp vid datorn och apploderade när jag såg fälgarna.
Posted: 21 Mar 2010, 14:49
by Fredro
tackar
bilden är tagen från nätet... men det är målet
tror dom kan passa bra på en M3E30 kaross...
Posted: 21 Mar 2010, 14:58
by Pimplaren
Hur stora är fälgarna? 17"?
Posted: 21 Mar 2010, 15:27
by Fredro
17"
8" breda fram och 9" bak
Posted: 30 Mar 2010, 21:44
by Fredro
Nu är motorn ilyft i karossen för inpassning av allt och så ska det byggas fästen...
Buren sitter i färdigsvetsad. Tack för hjälpen Dario... jobbigt att göra det själv... Hojta till så får vi ut och åka en sväng snart igen
Kommer bilder på buren så får vi se vad det finns att anmärka på nu...
Tack FOX (fredrik) för hjälpen med tigen, fäste gjort till kylaren....
så kylaren hänger i framkant... ska bara göra ett fäste under nu... kommer grejer till det imorgon... och bilder på allt när det är klart...
Även ic "hänger" nu på plats i överkant... ska göra en mellanbit där jag kan bulta fast oljekylaren i....
Posted: 12 Apr 2010, 23:08
by Fredro
Nu sitter motorn i en touring med dragkrok och skinnpaj istället...
tänkte köra den i sommar så man håller motivationen vid liv...
karossen kommer att fortsättas byggas på men utan jäkt...
har kopplat det mesta i touringen och hoppas på uppstart imorrn eller övermorgon....
Posted: 13 Apr 2010, 19:45
by stiiiv_
meka ihopp den nu så vi kan ut och dricka lite öl i den till helgen
Posted: 16 Apr 2010, 13:21
by Fredro
den är ihop
men wg fuckar sig... måste byta :S
Posted: 16 Apr 2010, 13:48
by Sandén
Fredro wrote:den är ihop
men wg fuckar sig... måste byta :S
Vad är felet på den?
Posted: 19 Apr 2010, 15:29
by Fredro
Sandén wrote:Fredro wrote:den är ihop
men wg fuckar sig... måste byta :S
Vad är felet på den?
Den "kärvar" lite grann så den vill inte öppna som den ska = skenande laddtryck = kul tills det rasar
en Precision 46mm beställd hoppas den kommer imorrn så kan man svetsa på v-bandflänsarna så man slipper runket med bultar...
förhoppningsvis så tar den lite mindre plats oxå....
sen är det avgassystembygge på g och så fort det är klart så är det maptime
Posted: 19 Apr 2010, 20:32
by Fredro
så...
wg kärvar inte... löper hur fint som helst...
provtryckt den nu...
dock lite sent att komma på att den funkar när man redan beställt en ny
men fjädern är så jävla hård så den börjar inte öppna förns vid 1,0 bar och är "fullt" öppen vid 1,4 Bar och
så om jag kopplar in från kompressor huset i enbart botten på wg så borde jag ha 1,4 bar som max ladd... men när jag har provat så har det bara "fladdrat" till på "boost" nålen
någon som har funderingar i frågan?
Wastegaten är för övrigt en 50mm (tror det är en gammal från PPF) Bild kommer
Till salu till högst bedjande...
Posted: 19 Apr 2010, 20:46
by chribbe
bilder på bilen
Posted: 19 Apr 2010, 21:00
by Fredro
chribbe wrote:bilder på bilen
Det kommer chribbe...hade gått fortare om du hadevarit här och tagit kort...
Kameran ligger hemma och skräpar och internet hemma ligger nere ett tag :S
men det kommer...
Posted: 14 May 2010, 10:17
by Fredro
Liten uppdatering
motorn kommer att gå denna säsongen i Kombin (lindbebrink och mr blacks gamla bl.a.)
har pajat bakvagnen 2 gånger på samma vecka så det blir till att bygga "skottsäkra" bakvagnen nu...
film på när Stiiv kör ifrån mig efter jag skjutit medbringaren i diffen...
http://www.youtube.com/user/Granbarrful ... fHC8E-q67w
Har en bakvagnsbrygga som ska rivas och sedan lämnas på blästring
Blir:
M535 nav (Fixat)
E34 Knutar ()
Svikståldrivaxlar (beställt)
M535 Diff ()
D2 fullcoilovers med justerbar topplagring (beställt)