Page 3 of 23

Posted: 13 Aug 2006, 21:41
by erikkihl
jo man kan behöva det ibland..... :wink:

Ja det är jorden som sprutet styr. Men är ju lite knepigt att det inte fungerade när man tar + som kommer från sprutet och är uppmärkt som + till styrningen, men när jag kopplade + direkt från batteriet så fungerade d..... :roll: Och det har ju fungerat förut med + från sprutet, och jag har dessutom spänning fram till kontaktstycket...

Posted: 13 Aug 2006, 21:49
by Mattias Sandgren
Det kan ju hända att solenoiderna drar för mycket ström. Det står inget om att den där + till styrningen som du har ska ha någon säkring eller klarar nån maximal strömbelastning?

Posted: 14 Aug 2006, 04:04
by erikkihl
Dom får inte va under 6ohm, men styrningen är på 30ohm. Max som sprutet ska klara av är 3,5A.

Styrningen är från Audi/VAG, någon annan som haft dom här symptomen?

Posted: 15 Aug 2006, 19:06
by erikkihl
Pratade med min broder idag, då hade polisen stoppat honom i bilen... Det enda som dom hade att anmærka på var att dom tyckte att fælgarna var før stora... :? Det sitter ju bara 17" på, måste haft en dålig dag... Så det var væl lite tur att dom inte børjade inspektera mer av bilen :roll: Tror ta mig fan att han inte ska få prov køra något mer, då det bara hænder saker med han bakom ratten :twisted:

Bestællde æven en Innovate LC-1 bredbands lambda idag, så man kan børja mappa lite sjælv, om inte LG har tid att komma upp. Men snacka med LG førut å han sa att Nira`t inte ville fungera med dom ny modellerna av LC-1 :? Får væl hoppas att man får den gamla bara! Annars får man væl vackert vænta tills dom har løst problemet... :cry:

Posted: 18 Aug 2006, 15:41
by erikkihl
Precis hem kommen från LG i Degerfors, så nu är den mappad upp till 1.8bar :twisted: Tänkte och köra i Arvika i morgon, men fick precis höra att det var fullt :( Så får väl åka dit och kolla bara....
Kanske blir Gardemoen nästa helg.
Fick ju även åka ner å så se på bilarna som Johankihl har i garaget :) Nu är i alla fall den ena karossen en riktig lowrider :D
Dom tyckte att jag skulle byta utväxling i bakaxeln, så får väl kanske lov att göra som dom säger :? Så jävla drygt bara.... :roll:

Posted: 19 Aug 2006, 18:21
by erikkihl
Åkte till arvika idag och kolla lite! halvägs på väg hem så blir man gas sugen å drar på lite :twisted: Då hör man det väl kända "poffet" som blir när 2 vippor inte vill va med något längre.... :( Dom gick på 5 ans cylinder den här gången.... :?
Så det blev att åka trailer hem och sitta i baksätet å dricka öl istället 8) Nu blir det tröstsupning å supa skallen av sig :twisted:

Posted: 19 Aug 2006, 18:43
by camata
Du verkar ju ha fett flyt med denna kärra. :cry:
Men det är ju kul att meka, också! :wink:

Posted: 19 Aug 2006, 22:58
by johankihl
erikkihl wrote:Precis hem kommen från LG i Degerfors, så nu är den mappad upp till 1.8bar :twisted: Tänkte och köra i Arvika i morgon, men fick precis höra att det var fullt :( Så får väl åka dit och kolla bara....
Kanske blir Gardemoen nästa helg.
Fick ju även åka ner å så se på bilarna som Johankihl har i garaget :) Nu är i alla fall den ena karossen en riktig lowrider :D
Dom tyckte att jag skulle byta utväxling i bakaxeln, så får väl kanske lov att göra som dom säger :? Så jävla drygt bara.... :roll:


Lowrider, 3 tum från trösklarna är lagom;) Fint vinterprojekt det där!

Posted: 20 Aug 2006, 15:21
by erikkihl
camata wrote:Du verkar ju ha fett flyt med denna kärra. :cry:
Men det är ju kul att meka, också! :wink:


ja det kan ju inte alltid gå bra :? Men börjar bli trött på vipparmar nu.... Men går ganska se fort att byta, när man fått in flytet :roll:
Tror nog att jag börjar bygga på s38an som står i garaget istället nu.... :twisted:

Posted: 20 Aug 2006, 15:22
by erikkihl
johankihl wrote:
erikkihl wrote:Precis hem kommen från LG i Degerfors, så nu är den mappad upp till 1.8bar :twisted: Tänkte och köra i Arvika i morgon, men fick precis höra att det var fullt :( Så får väl åka dit och kolla bara....
Kanske blir Gardemoen nästa helg.
Fick ju även åka ner å så se på bilarna som Johankihl har i garaget :) Nu är i alla fall den ena karossen en riktig lowrider :D
Dom tyckte att jag skulle byta utväxling i bakaxeln, så får väl kanske lov att göra som dom säger :? Så jävla drygt bara.... :roll:


Lowrider, 3 tum från trösklarna är lagom;) Fint vinterprojekt det där!


Ja för fan det kommer ju bli skit tufft ju :twisted: Förresten fick du någon ordning på kopplingen?

Posted: 27 Aug 2006, 16:12
by erikkihl
Fick liv i maskineriet igår kväll med nya vippor. Så man va ju lite åk sugen :twisted: Var ute och snöt några repor, när bilen inte ville starta och bara surade, sen blev det en riktig insugs smäll.... Å jävlar vad det börja att brinna, så nu är hela bilen dräkt i vit å fint pulver :?
Ska försöka få upp lite bilder i kväll........

Posted: 27 Aug 2006, 19:04
by johankihl
Fan vad synd! Hoppas att du får ordning på den så du får åka lite innan vintern är här. Dags att börja på s38 som du skrev, kommer bli riktigt fint. Då kanske du inte behöver ändra utväxling för att ha vansinnigt kul :)

Posted: 27 Aug 2006, 19:33
by erikkihl
johankihl wrote:Fan vad synd! Hoppas att du får ordning på den så du får åka lite innan vintern är här. Dags att börja på s38 som du skrev, kommer bli riktigt fint. Då kanske du inte behöver ändra utväxling för att ha vansinnigt kul :)

japp så är det ibland.... Finns ju isdäck också, har ju en sjö 50m från garaget :twisted:
Den surade igen så som den gjorde när du å LG var med, å sen så blev det en jävla insugs smäll, så det var därför det brann.... :cry: men det positiva var att idag när jag var upp till garaget så hoppade den igång och gick på alla cylindrar.... 8) Får väl bli lite tvättning och en lättare översyn!

Ja får allt bli s38 snart nu, var upp till Borlänge idag och kolla på Niklasg's e30 kaross som han ska sälja..... :wink:

Här kommer lite bilder i alla fall.....

Image
Image
Image
Image
Image[/img]

Posted: 28 Aug 2006, 12:52
by camata
Ja, det är inte kul att sanera det där jävla pulvret...

Posted: 28 Aug 2006, 16:43
by erikkihl
Nej det blir ingen lek, men det är väl bara att bita ihop.... :roll: Får väl tänka att det kunde ju ha varit värre...... :wink:

Posted: 28 Aug 2006, 20:06
by banzai
Otur du har :?

Vad är det för s38? b36 eller b38?

Jag har varit inne på att bygga S38B38 i min e28, men jag går ju i skolan fortfarande så man har ju ingen direkt budget :roll:

Hoppas det löser sig :)

Posted: 29 Aug 2006, 11:10
by erikkihl
Jo Murphy hälsar väl på ibland :? Men som tur är är man ju inte själv om det på det här forumet....

Det är en b38 som jag har ståendes, får väl se vad som händer under vintern.... 8)