Här lägger vi upp bilder och filmer på våra och andras fräna bilar mm.
Moderators: purepfcom , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis , Pimplaren
DanneÅ
Posts: 284 Joined: 20 Nov 2005, 18:51
Location: Strängnäs
Post
by DanneÅ » 31 Dec 2009, 17:39
tyvärr inge film.
Hoppas du inte bygger om den för mycket till utseendet för den är så jäkla brutal
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 31 Dec 2009, 19:59
bullen! wrote:
den är väl 4wd?
Skulle vilja se den som trimmar en FWD Audi och ställa upp i JDM, epic!
Grefven
Post
by Grefven » 31 Dec 2009, 20:08
Var ju bilden som va lurig. Tillsammans med Grepproblemsdiskussionen som gjorde att jag var tvungen att fråga. Sen att den bänkats hos ppf oxå som inte kör 4wd. Men den lär väl va svetsad. Hade nog ritat ganska långt med fwd:-)
leifh's volvo med 1140hk måste kunna lägga lite streck oxå
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 31 Dec 2009, 21:40
bullen! wrote: Var ju bilden som va lurig. Tillsammans med Grepproblemsdiskussionen som gjorde att jag var tvungen att fråga. Sen att den bänkats hos ppf oxå som inte kör 4wd. Men den lär väl va svetsad. Hade nog ritat ganska långt med fwd:-)
leifh's volvo med 1140hk måste kunna lägga lite streck oxå
Jo jag förstår absolut, den bilden så mysko ut.
Med svetsad mellandiff så kan man bänka på bara framhjulen, eller bak men det bänkas oftast fram när man svetsat diffen, varför vet jag inte.
Har för mig Ur/Sport quattrona kan koppla ur framhjulsdriften, det är ju lite speciellt.
Grefven
Post
by Grefven » 31 Dec 2009, 21:43
Ger nog minst transmissionsförlust fram. Så det blir lite ballare siffror
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 31 Dec 2009, 22:13
bullen! wrote: Ger nog minst transmissionsförlust fram. Så det blir lite ballare siffror
Så sant, nu när du säger det så känns det ganska självklart.
Öl, sprit å vin, hej å hå.
Grefven
Post
by Grefven » 31 Dec 2009, 22:22
jag käkar lax, potatis och kollar på Disneys tingeling.
M635 forever
Posts: 1013 Joined: 25 Jan 2006, 23:30
Location: Huddinge
Post
by M635 forever » 01 Jan 2010, 02:39
Jadu Mackan!
Helt otroligt att den hållt hela sommaren med dina rejs!!
Trodde jag aldrig!!!!
Men Audi är ju verkligen kvaltite även i trimmat utförande!
Blir nog en 5:a för mig med senare....synd att jag inte har stålar att lägga för brorsans S2:a.....men det vore ju en taskig vana, att köpa ytterligare en rolig kärra av honom!
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 01 Jan 2010, 12:51
M635 forever wrote:
Men Audi är ju verkligen kvaltite även i trimmat utförande!
Konstigt nog så verkar dom må bättre ju högre laddtryck du har. Det är verkligen en frän maskin Audi lyckats byggt.
Grefven
Post
by Grefven » 01 Jan 2010, 14:47
Hollizini wrote: M635 forever wrote:
Men Audi är ju verkligen kvaltite även i trimmat utförande!
Konstigt nog så verkar dom må bättre ju högre laddtryck du har. Det är verkligen en frän maskin Audi lyckats byggt.
nu gissar jag bara. och ta detta som en fråga och inget påstående.
anledningen att femmorna sväljer mycket laddtryck är väl för att 3 burkar "sväljer luft tillverkade" av 2 burkar?
eller jag är helt ute och cyklar kanske?
P.Herrdahl
Posts: 2079 Joined: 30 Jul 2006, 00:39
Location: Hedemora i Dalarna
Post
by P.Herrdahl » 01 Jan 2010, 14:57
bullen! wrote: Hollizini wrote: M635 forever wrote:
Men Audi är ju verkligen kvaltite även i trimmat utförande!
Konstigt nog så verkar dom må bättre ju högre laddtryck du har. Det är verkligen en frän maskin Audi lyckats byggt.
nu gissar jag bara. och ta detta som en fråga och inget påstående.
anledningen att femmorna sväljer mycket laddtryck är väl för att 3 burkar "sväljer luft tillverkade" av 2 burkar?
eller jag är helt ute och cyklar kanske?
Du tänker att 2 burkar har förbränningstakt medans 3 har insugstakt?
Nu är jag inte insatt i hur just vevarna ser ut i huvudet på dem men det kan mycket väl stämma.
Rent generellt så borde ju det gälla alla överladdade motorer.
Fernis1
Posts: 2406 Joined: 10 Jan 2008, 02:49
Location: Märsta
Post
by Fernis1 » 01 Jan 2010, 18:44
2st klipp på Bruzzes audi
Spinner jävligt mycket haha:
http://vimeo.com/8486023
Fernis Productions
E34 525 turbo 2009
E21 M50 Turbo - 9,87 / 233 @ 402m 2011
E30 325im m20b25 turbo 2013
E36 compact glasfiber 4wd turbo 2014
E36 325 coupe Turbo 2018
Joakim Fernis
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 01 Jan 2010, 18:56
inte änns ja hade ju sätt dom där hehe..
andra repan ser man tydligt att det greppar först på 3:an
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 01 Jan 2010, 22:04
Coolt
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BRUZZE
Posts: 2615 Joined: 21 Nov 2005, 18:07
Location: stockholm
Post
by BRUZZE » 06 Jan 2010, 19:47
Nisse Järnet wrote: Coolt
vi kanske möts i vår
Ronnie AVR
Posts: 1348 Joined: 07 Sep 2007, 16:58
Location: STHLM
Post
by Ronnie AVR » 06 Jan 2010, 19:51
BRUZZE wrote: Nisse Järnet wrote: Coolt
vi kanske möts i vår
Du behöver nog inte oroa dig Bruzze för Nisse åker väl som vanligt med "LOW BOOST"
Undra om man kan iaf köpa en film där nisse åker "FULL BOOST" för alla klipp jag sett har det bara vart low.
Bli inte arg nu nisse för du vill väl ha schyssta slicks i sommar
_Kalle_
Posts: 1151 Joined: 26 Dec 2005, 20:14
Location: Norrtälje
Post
by _Kalle_ » 06 Jan 2010, 20:07
Ronnie AVR wrote:
Du behöver nog inte oroa dig Bruzze för Nisse åker väl som vanligt med "LOW BOOST"
Undra om man kan iaf köpa en film där nisse åker "FULL BOOST" för alla klipp jag sett har det bara vart low.
Bli inte arg nu nisse för du vill väl ha schyssta slicks i sommar
Har du inte sett att Nisse har kjolpaket från "top secret" ?
Karl Jansson, 070-4406777