BMW E46 328 med T5a
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
-
- Posts: 326
- Joined: 21 Nov 2005, 13:46
- Location: Borlänge
Lite mer saker har kommit in till bygget..
Stort packet från min sponsor LG speed..
Nira i3+, 5st 143mm smidda stakar, grenrörs kit, 5st trattar
Tackar LG för ett mycket bra pris!

Grenrörs kit som Lg säljer




Trattar 76mm

Har även kommit saker från LMR
Nuke bränslefilter och nuke rail

Turbon KKK 26/27



Nu har jag hittat bak oken som är samma som fram,

Bra hög med broms ok

Torrsumps pumpen


Inte så skoj med bara bilder på delar,
har tyvärr inte så mycket bygg bilder att vissa mer än planerna till torrsumps bygget..

Hoppas på att bygga lite i veckan..
Mvh Leif
Stort packet från min sponsor LG speed..
Nira i3+, 5st 143mm smidda stakar, grenrörs kit, 5st trattar
Tackar LG för ett mycket bra pris!

Grenrörs kit som Lg säljer




Trattar 76mm

Har även kommit saker från LMR
Nuke bränslefilter och nuke rail

Turbon KKK 26/27



Nu har jag hittat bak oken som är samma som fram,

Bra hög med broms ok


Torrsumps pumpen


Inte så skoj med bara bilder på delar,
har tyvärr inte så mycket bygg bilder att vissa mer än planerna till torrsumps bygget..

Hoppas på att bygga lite i veckan..
Mvh Leif
Last edited by leifh on 20 Feb 2010, 17:35, edited 1 time in total.
Vilken sajt använder du dig utav nu?leifh wrote:Fan vad jag är trött på att mina bilder inte funkar!!leifh wrote:Har skickat PMylindgren wrote:Hva skal du ha for AP oken? Er det adapter så dem passer E46 M3?
Någon som har en bra sida där man kan lägga upp bilder..
Brukar själv använda mig utav Imageshack och inte upplevt att bilder försvunnit/gått ner.
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
5100.se - Motorsport för alla!
Markus Jonsson
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
burken_jonsson@hotmail.com
Motorsport för alla. http://www.5100.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Detta kommer att följas



Volvo 744 Kompressor & Turbo
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing

Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Sponsras av Atracoo.se , L-M-R.se , Cp-Service.se , 828engineering.com , Grenror.se
Team Hansson Racing

Http://Hansson.page.tl Min Hemsida
Powered by Hansson
Nya saker händer varje dag.
Har börjat med gernröret, alltid svårt att hitta rätt placering på turbon..
Är inte helt hundra nöjd men det kommer säkert att funka bra..
Utarbetad ide för att fästa kollektorn

Första röret, alltid en börja.

Bygget går vidare.




Daniel kom föbi med botten plattan till sumpen, blir o boka plåt i veckan

Han hade även med sig början till drivhjulet på veven


Kommer mer bilder under veckan då jag har börjat bygga insug,
Har börjat med gernröret, alltid svårt att hitta rätt placering på turbon..
Är inte helt hundra nöjd men det kommer säkert att funka bra..
Utarbetad ide för att fästa kollektorn

Första röret, alltid en börja.

Bygget går vidare.




Daniel kom föbi med botten plattan till sumpen, blir o boka plåt i veckan

Han hade även med sig början till drivhjulet på veven


Kommer mer bilder under veckan då jag har börjat bygga insug,
- vectramicke
- Posts: 524
- Joined: 30 Aug 2006, 14:40
- Location: Åland
ser bra ut! Grenröret blev skitfint trots högt placerad kollektor, hur börjar det se ut i bilen?
Vad kommer du åka för turbo?
Hur kommer du göra med bultarna till ramlagren med den plåten till tråget? borra ur för dom eller? blir det fyra fack som du kör ett sugsteg till varje ifrån? det är väl vevhusportning orginal i dieselblocken va?, tror det är det i det jag har står under arbetsbänken, ett -03block.
Mycke frågor
Vad kommer du åka för turbo?
Hur kommer du göra med bultarna till ramlagren med den plåten till tråget? borra ur för dom eller? blir det fyra fack som du kör ett sugsteg till varje ifrån? det är väl vevhusportning orginal i dieselblocken va?, tror det är det i det jag har står under arbetsbänken, ett -03block.
Mycke frågor

Holmström Motorsport
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Cheva Cavalier /Volvo T5
ET: 6.82 326km/h@402m
ET: 4.39 262 km/h@201m
1.04 60fot
Tack, det kommer en bild i bilen senare.vectramicke wrote:ser bra ut! Grenröret blev skitfint trots högt placerad kollektor, hur börjar det se ut i bilen?
Vad kommer du åka för turbo?
Hur kommer du göra med bultarna till ramlagren med den plåten till tråget? borra ur för dom eller? blir det fyra fack som du kör ett sugsteg till varje ifrån? det är väl vevhusportning orginal i dieselblocken va?, tror det är det i det jag har står under arbetsbänken, ett -03block.
Mycke frågor
Jag var tvungen att ta upp turbon en bit för att motorn sitter så lågt i bilen, sumpen är bara 30mm,
Sen så kommer generatorn på avgas sidan.
Ja det kommer en lösning på det senare

Jag skall inte åka ned block i denna bilen, ned blocken har borrade hål som vevhus.
Lite nytt..
Efter att har varit lite små sjuk i två veckor så orka jag upp till garaget.
Börjat med insuget.
Böjar o rör

För att kunna få igenom bilen i besiktningen så hade sfro gubben krav på att stolen inte skall vara för långt bak, men det var fan inte lätt, att montera ett pedalställ här!

Montering av ny ratt o nav.
Från LMR.se

Mer goa saker :thumbup:
Från LMR.se

Nya M3 skärm kanter som skall på..
Från Darensteel


En stol är i

Börjar likna något, inget är helt klart är fin jobb kvar.

Det kommer mer, nya fälgar är snart på väg hem
Efter att har varit lite små sjuk i två veckor så orka jag upp till garaget.
Börjat med insuget.
Böjar o rör

För att kunna få igenom bilen i besiktningen så hade sfro gubben krav på att stolen inte skall vara för långt bak, men det var fan inte lätt, att montera ett pedalställ här!

Montering av ny ratt o nav.
Från LMR.se

Mer goa saker :thumbup:
Från LMR.se

Nya M3 skärm kanter som skall på..
Från Darensteel


En stol är i

Börjar likna något, inget är helt klart är fin jobb kvar.

Det kommer mer, nya fälgar är snart på väg hem
