iPhone Apps som är bra?

Diskutera det som inte passar in i de övriga forumen.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Strandholm

Post by Strandholm »

haha. nu hittade jag en rolig artikel! :)

http://www.mobiletoday.co.uk/Mobile_Exe ... drome.aspx
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Grefven

Post by Grefven »

swedbankappen är kanon. om man har swedbank då.
GraveDigger

Post by GraveDigger »

ja kanske är blind men hur tar man bort aps man inte vill ha kvar efter att prova massor olika ? :P
Bmw 320 E30 -84 Goes M50 Operation
http://www.garaget.org/?car=143419
GraveDigger

Post by GraveDigger »

Tackar :)
sjöbba

Post by sjöbba »

mhr wrote:lägg finger på en app några sekunder så böjar de flimmra o får ett kryss då är det bara att ta bort de du vill.

och om man har installerat programen genom cydia har jag för mig att man lär ha ett program som heter " cydelete "
//Fredde
f_sjoberg@hotmail.com , 0763455321
Fredriktak

Post by Fredriktak »

mycket om appsen, men en fråga om Iphonen... Är den bra trots den "dåliga" standbyen? En del säger en halv dag om man "leker" måste ju kännas lite ovärt om man bara klarar sig en halv dag med lagomt pill...? Ute efter en ny lur, men är fan onekligen skeptisk till att köpa en lur med så pass dålig standby..? Hur tänker ni ang era lurar? Laddar ni dom så ofta, eller har ni laddare i bilen och sånt?
BMW 318iS 16v -90
Golf GTi Turbo -87 310hk @ 1.4bar Säljes! Smidd maskin.
nojas

Post by nojas »

Fredriktak wrote:mycket om appsen, men en fråga om Iphonen... Är den bra trots den "dåliga" standbyen? En del säger en halv dag om man "leker" måste ju kännas lite ovärt om man bara klarar sig en halv dag med lagomt pill...? Ute efter en ny lur, men är fan onekligen skeptisk till att köpa en lur med så pass dålig standby..? Hur tänker ni ang era lurar? Laddar ni dom så ofta, eller har ni laddare i bilen och sånt?

Jag laddar min när jag går & lägger mig & då brukar jag ha cirka 20-30% kvar. Jag surfar en hel del under dagen, ringer en jävla massa & använder kalendern flitigt. Funkar kanon.

Däremot vågar jag inte garantera hur det skulle vara om jag satt & spelade settlers i några timmar på jobbet, troligtvis skulle jag få ladda den då.

Har en 3gs
M3E30 | Murderwal www.tyskstuk.de
GraveDigger

Post by GraveDigger »

märkt att den drar veldigt mkt när man är hemma och har Wlan aktivt fast inte surfar då.. så börjat slå av Wlan när ja inte surfar då håller den väldigt mycket längre :)
Grefven

Post by Grefven »

3g surf är 5h. Det är det som slukar. 9h på wifi surf. Annars är det ju taltid på 5 timmar. 10h film, 30h musik. 300h standby men då är det ju om man inte använder den. Mindre relevant med de 300 alltså.

Jämfört med SE x1, min laptop, SE w960, SE P1, hp 618c, SE P990, nokia n95, Så upplever jag batteritiden kanon.

Man får ju jämföra med liknande lurar som man använder på liknanade vis. Och då är iphone jättebra om jag får säga det. Billaddare kostar inte Å lycket heller.
Strandholm

Post by Strandholm »

30h musik gäller inte spotify iaf. Har alla mina spellistor i offline läge och lyssnar konstant när jag plogar och efter runt 7-8tim så börjar batteriet sjunga på sista veren.
jag är inte bara världsbäst, jag är även ödmjuk.
Clarken

Post by Clarken »

Vet inte om denna app har nämnts tidigare i tråden men "Tagut".
GPS program som listar dem närmaste bankomaterna.
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
Grefven

Post by Grefven »

Tagut var ju kanon =) den fick det bli. dock så stod det att det kostade 7:- men de drog 18:- från kontot. någon som kan svara på det?

ang batteritiden som många verkar undra över:

använder man den som telefon så varar batteriet som sig bör. som vilken annan mobiltelefon som hellst som har 3g.

använder man den som en laptop så varar batteriet som på en laptop typ. lite längre t.o.m.

använder man den som en navigator så håller batteriet 2 timmar längre än min garmin nuvi.

och har man den som en mp3 spelare så varar den vettigt till det oxå.

använder man den således till ALLT SAMTIDIGT så begriper väl vem som hellst att den äter batteri?

man kan stänga av de funktioner man inte använder individuellt oxå så det finns bra möjligheter att customisera sin lur som man vill.

tack för ordet.
Clarken

Post by Clarken »

bullen! wrote:Tagut var ju kanon =) den fick det bli. dock så stod det att det kostade 7:- men de drog 18:- från kontot. någon som kan svara på det?

Skumt.. De drog 7kroner från mig.

Nu vet jag att detta är en tråd gällande apps, men kanske någon som kan svara på en fråga kring min iPhone endå?

När jag försöker lägga till ett bokmärke i den så lägger den Alltid till en ikon på "skrivbordet", vill endast ha bokmärket i Safari. Lyckats en gång.. Vad kan det vara som spökar?
// Richard Clark - BMW M3 e30
5100.se - Motorsport för alla!
Grefven

Post by Grefven »

ingenaning. men det låter lockande att ha en ikon oxå så det vill jag lära mig =)
korre

Post by korre »

Clarken wrote:
bullen! wrote:Tagut var ju kanon =) den fick det bli. dock så stod det att det kostade 7:- men de drog 18:- från kontot. någon som kan svara på det?

Skumt.. De drog 7kroner från mig.

Nu vet jag att detta är en tråd gällande apps, men kanske någon som kan svara på en fråga kring min iPhone endå?

När jag försöker lägga till ett bokmärke i den så lägger den Alltid till en ikon på "skrivbordet", vill endast ha bokmärket i Safari. Lyckats en gång.. Vad kan det vara som spökar?

När du surfar i safari och ska bokmärka en sida trycker du ju på "+"'et och då frågar den "bokmärk" eller "lägg till på hemskärm" om du trycker bokmärk kommer den bland bokmärkena bara :)
- Min portfolio
http://kmdev.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Grefven

Post by Grefven »

Hur får man ut webradion i bilens högtalare? När jag kör via avlånga uttaget nedtill på telefonen så blir det bara ipod musiken jag lagt in. Finns det någon kabel man ska ha i det övre hörlursuttaget som passar i usb'n i min bil?

Eller det kanske bara är en inställning?
Post Reply