Page 3 of 10
Posted: 05 Apr 2010, 14:27
by NdL
Ser riktigt bra ut.
Blir impad av att du orkar fixa iordning allting.
Är nog lite för lat för det tyvärr.
Men en sak i taget
Posted: 05 Apr 2010, 16:10
by Tob1as
Ser riktigt bra ut
Posted: 05 Apr 2010, 16:49
by ToTTeN
Hjulager och nya broms rör monterade.
Även byggt en bustning till framkant på diffen och monterat. Blev i acytal plast.
Monterar upp bakvagnen i morgon
Posted: 18 Apr 2010, 08:30
by ToTTeN
Bakvagn monterad
Motorn monterad
Byggt shortchift
Byggd ihop en karadan som passar en Första delen en M3 kardan och andra en 325 kardan
325 diff + drivaxlar Plast bustning och M16 8,8 bult (8,8) i främre fästet (orginal går bara av)
Stålomspunna broms slangar
Monterat avgas system
Luftat bromsar
Hittat några lagliga däck för besiktning
Har även fått fälgarna ifrån pulver lacken. Men de väntar vi med bilder på.
Tack MARCUS, DANIEL, JOHAN
Ihop monterad.
Fick fräsa ur lite då det inte gick och pressa på dem. Ändrar inte funktionen något men ändå.
Stålomspunna bromsslangar. Nya broms rör. Nya skruv. TOK fräch bakbvagn. KÄNNS rikrigt bra
HATAR polkagris diffen och drivaxlarna. Ska bara in och besiktiga och sedan BORT
Slängde i en motor inför besiktning M50B20 vanos. Satt förövrigt i min svarta bmw förut.
Blev en BMW zf M3 låda och förlängde nedersta delen på växelspaken 15mm för att få tätare växel lägen.
Kockpitten med förarstolen
Tror nog att hon ska sänkas sisådär en meter eller 2
I morgon blir det lite små läckor och fixa kopplingen.
Posted: 18 Apr 2010, 19:07
by ToTTeN
Idag så har det blivit.
Monterat lite stag.
Fixat olje och bensin och vatten läckor
luftat ihjäl kopplingen. inte fått igång det så förlängde slavcylinder pinnen och då tog broms vätskan slut så får fortsätta i morgon.
Monterat ljud
Monterat all inrening
Städat ur bilen
Funderat på mätar plaseringar.
Och tjejen har polerat och vaxat bruks bilen.
Posted: 09 May 2010, 16:23
by ToTTeN
Ute och prov körde den igår. Moziz förhöjde urtrampningslagret med 2mm. och nu fungerar det klockrent. Låter fan om startmotorn när man startar bara. tror jag råkade böja till axeln lite på den när jag monterade på zf lådan första gången. Hoppas den håller till besiktningen bara. Låter inte alls frisk och man ska nog inte starta bland folk men den får sitta så länge känns det som.
Ska svarva till några brickor till diff bryggan nu 4mm istället för de 1.5mm som följde med kittet. sett några skäck exempel när de brickorna ser ut som svampar. Och bakvagnen ligger på backen
Posted: 09 May 2010, 16:23
by ToTTeN
Idag har jag svarvat brickorna. Bmev 4mm. Rostfria. Ser brutala ut.
Jag och Mac har monterat ihop hela bilen Stressigt som fan men fick ihop det. pass former och skit är inte direkt bra men ska ändåså rivas snart igen
Sedan kom KIM (min egna skyddsängel) och sa att han hade fixat en bes tid till mig.
Så ställde på bilen och prov körde den lite på vägen. Ett par oljud men annars gick bilen riktigt tyst. Något som skavde emot och något som lät konstigt när man svängde.
Kändes riktigt stum och fin och enda som värkade kränga var de opumpade 15" däcken med 60 profil.
Prov burnade och stutsade inte alls som förra året.
Tankade och såg kim åka iväg i dimman. Håller tummarna.
Det jag kan få 2or på är framrutan och ev förarstols bältes hållaren Borde inte vara några andra fel.
Posted: 09 May 2010, 16:24
by ToTTeN
Har kört bil hela helgen nu och den känns riktigt fin i chassit.
Slö motor nu bara med varvar man lite så händer det lite iafal.
Skulle göra ett par ringar i lördagskväll tänkte jag. Gick sådär. 1hjulade och orkade inget. 2 liters motor och mycket högre utväxling och breda däck gjorde väll saken.
Slutade med att jag sprängde ett däck och rappade hela sidan på bilen så nu ser den andvänd ut
Hatar regumerade däck. Han inte ens få fram corden innan det small.
Diffar lite iafal
Snart så smäller det.
Posted: 09 May 2010, 16:24
by ToTTeN
Kims svar
jasså, väntar du på min utvärdering tongue
ja jag tycker bilen går som en go-kart gick ju att köra som bara fan i kurvorna med den tongue haha
och besiktnings "gubben" (typ 25-30år, hehe) han började fnissa lite åt den när jag körde in i hallen
och frågade var det var för nått jag har köpt nu igentligen. men han fnissade inte så mycket när han såg underedet på den.
sen undrade han lite varför man byggde ett sånt underede till en 320, sen sa han "men det kanske inte är en 320 när du är godkänd här" hehe.
men godkänt blev det ju dock inte, blev tvåa på sprucken ruta och att det inte fanns nån handbroms, så fyra poäng blev det allt som allt.
men han var riktigt impoerad av den i alla fall!
kommer gå riktigt gött med snurra sen i alla fall. hoppas man ju tongue haha
Posted: 09 May 2010, 16:25
by ToTTeN
Helvette vad roligt. Jag moziz å mac delade på min bil och tillsamans har vi kört 10mil konbana idag (nollade tripp mätaren)
Helvette vad den stackars motorn har fått smaka på varv. Tycker nästan synd om den.
Däcken som kim la på mina fälgar är inte de som de har varit.
Har tyckt att chassit på bilen har varit så härligt men nu när man börjar ta i lite i svängarna så känns det att stötdämparna och fjädrarna är förmjuka. Så borde köpa något nytt!.
Tror inte man kan ha roligare en söndag
.
Karate start @6krpm.
Posted: 13 May 2010, 20:32
by ToTTeN
Posted: 20 May 2010, 13:40
by B!ffen
Jobba nu för f*n Totten!
Posted: 20 May 2010, 18:24
by ToTTeN
Fittorna som ska byta min ruta sa att det tog 2 dagar och få rutan och att de skulle byta den direkt.. nu har det gått 3 veckor å de har inte fått rutan än.
Posted: 21 May 2010, 07:55
by B!ffen
ToTTeN wrote:Fittorna som ska byta min ruta sa att det tog 2 dagar och få rutan och att de skulle byta den direkt.. nu har det gått 3 veckor å de har inte fått rutan än.
Grova ord Totten!
Posted: 07 Jul 2010, 20:19
by ToTTeN
Posted: 07 Jul 2010, 21:48
by Snekast
Shit vilken gammal hederlig svets? om det nu ens var det?
Ang. glasmästarna.
Åk ner och säg till dom på skarpen. Sätt deadline till 2 dagar. Annars går du till annan bättre och kommer aldrig prata bra om dem.
Hantverkare brukar ha lite svårt att sätta fart.
Kul bygge för övrigt. Tänkte ge mig på att bygga en kopia på de där värdelösa rören själv. Men platsbrist tror jag sätter stopp. Har en kille i stan som är duktig som fan på att svetsa rör så blir nog ett vanligt rör med fläns frammåt. sen ett förlängningsrör för att få turbon långt fram uppmonterat. Funkar bra som fan på en bmw som rullar i stan. Sjukt sugen och trådar som denna håller uppe motivationen!
Film vore uppskattat