Page 3 of 3

Posted: 24 Aug 2006, 19:34
by Freed-Speed
Näe elen var egentligen inget problem, bara att koppla ihop enligt schemat på Akg motorsports hemsida. Det mesta runtom verkar funka också, iaf oljetryck, vattentemp, soppapump. Resten löser sig alltid.

Jag kan väl göra ett litet schema av nåt slag, mina kopplingar borde funka på en bil med Motronic också, jag hittade iaf inga jätteskillnader när jag jämförde kopplingarna.

Posted: 24 Aug 2006, 19:51
by Brox
okidokei låter positivt... jag har ju inte kommit så långt ännu så man är ju lite orolig inför framtiden :roll:

Hur gjorde du med hastighetsmätare/varvräknare?

Du hade väl inte varvräknare orginal?

Posted: 24 Aug 2006, 21:24
by Freed-Speed
Elen är inget att bekymmra sig för, bara att koppla ihop kablar med samma färg i stort sett :)

Har faktiskt inte kollat om varvräknaren funkade, får ta en koll imorrn elelr så. Men den är nog kopplad på samma sätt på M20 som M50 så det löser sig nog på nåt bra sätt tror jag.
Hastighetsmätaren får signal från givaren i bakaxeln så den påverkas inte av motorbytet, så den hoppas jag att den funkar.

Posted: 28 Aug 2006, 18:59
by Brox
hm.. undra hur det kommer gå för mig då... jag har ju ingen varvräknare så de måste jag fixa på nåt sätt :)