Page 3 of 5
Posted: 30 Oct 2009, 21:17
by shomakie
Inte världens snyggaste motorrum =)
Posted: 30 Oct 2009, 21:44
by Fredriktak
Satt och funderade, hur fan kan en del få till motor utrymet att bli så satans diskret/stilrent, medans en dels motor utrymmen ser ut som någe jävla råttbo.. Ärtans gamla M3 med S38:an såg man typ, Turbo insug och dump, sen några slangar resten va "osynligt" lika bäckis gamla M3:a / Touring, r.ivars kombi/racebil. satans diskreta installationer..
Sjukt att det kan skilja så mycket på samma "mods" mellan bil till bil.
Posted: 30 Oct 2009, 22:02
by KKR-Rille
Silvermissilen!
Posted: 30 Oct 2009, 22:41
by Nicke Blom
E30Anders wrote:Min gamla, dock inte helt färdig på bilden....
Mvh/ Anders
Fan va stilrent!!!!!
Posted: 30 Oct 2009, 22:46
by 525mannen
KKR-Rille, Vad är det för motor.. och ventilkåpa?
Posted: 30 Oct 2009, 23:57
by markus
525mannen wrote:KKR-Rille, Vad är det för motor.. och ventilkåpa?
M20 !
Posted: 31 Oct 2009, 10:19
by Pitbull
robert wrote:Pitbull wrote:robert wrote:Doktorn wrote:Den där har du puts på
Info om maskinen?
Den har inte samma spec numera som när petri hade den. Jag har byggt om den med m30 block, nya kolvar osv osv...
Varför är den ombyggd??
Flera anledningar, 1. m5 blocket pallade inte blev ovalt 2. soppapumparna klarade av det i bänken men inte med körning med slicks och lite gkrafter. 3. petri monterade alla oljeringar fel, stödringen satt ovanför oljeringarna inte under där den gör nytta. detta resulterade i att oljerigarna brast och låg och myste i silen på oljepumpen. 4. enligt mig dåligt utformat plenum med snålgång på innersta cyl till följd delvis. plus att det sprack direkt 1.8bars mappen laddades in och man fick ducka för packelkakor som kom flygande
5. nästan alla ramlager överfall hade börjat röra sig pga effekten utan gördel. 6. vevhusventilationen i stort sett obefitlig ...
Ja listan kan jag göra hur lång som hällst, vill du veta mer så kolla i min garage tråd på sävar forumet -->
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=33571
Ok, det var tråkigt att det inte höll. Vad är det för effekt i bilen nu då?
/ Mvh
Posted: 31 Oct 2009, 10:44
by Rikard B
Posted: 31 Oct 2009, 10:59
by maccan
ingen som har bild på "d.persson"´s motorrum tror jag han heter?
Posted: 31 Oct 2009, 11:11
by Mr EmCom
Undrar om jag blir uthängd nu...
Posted: 31 Oct 2009, 13:21
by Ludde_
Hade inte gnällt om det varit en lotus dubbelturbo maskin
Posted: 31 Oct 2009, 17:11
by peppe
Postar gammla bettan bara för att:
Posted: 31 Oct 2009, 17:21
by mbma
tuff räzer man ser i bakrunden
förövrigt gillar ja dina gamla häck ser ganska aggresiv ut och det är ju alltid bra hehe
Posted: 31 Oct 2009, 17:45
by peppe
Haha, jo den i bakgrunden får man passa sig för. Man kan ju gott påstå att man saknar E30 livet, M20 livet, och ja allt som hörde till.
Mvh
Posted: 01 Nov 2009, 23:47
by markus
Enda bilden jag hitta på mitt motor-rum
Posted: 02 Nov 2009, 10:54
by Söderling
En bild på min gamla volvo
Posted: 02 Nov 2009, 12:02
by E30 Andreas