Posted: 11 Jul 2007, 15:29
Glömde en sak, du har väl för guds skull svetsat mellanvägg i röret till WG'en eller??
MVH
MVH
RoDe wrote:Grym bil du har. Kommer bli riktigt fin när den är klar.
pelleman wrote:Snyggt hantverk!!
Får man fråga hur ditt pressverktyg till runnersen ser ut?
Tänkte bygga ett sådant till 50mm alurör jag ska använda.
Gärna en mängd bilder på verktyget.
Fisåkare wrote:PS. Ber om ursäkt att jag inte hörde av mej ang spoilerläppen polarn strulade och jag blev sjuk som helvete .
Hoppas det är ok endå.
Glömde en sak, du har väl för guds skull svetsat mellanvägg i röret till WG'en eller??
MVH
Fear This wrote:satan va du har vart flitig vandad, tummen upp på det gubben!
måste bara fråga du som pluggar i massa balla ämnen om motorer & flöden mm varför smälla dit slangar mitt på insugsröret när du lagt så mkt energi och gjort ett fint jobb att matchporta allt mm.. för ja vet att hade du velat så hade du kunnat löst "problemet" om du får bakslag på annat sätt
anyway kul att du e igång igen & keep up the good work!
mvh
Fear This wrote: text..
_Kalle_ wrote:Fear This wrote: text..
ta lite bilder och uppdatera tråden
xelerator wrote:då har man fixat o donat lite, samt handlat på sig lite mer gott..
här är 2 bilder på hur wg returen ser ut invändigt..
Fisåkare undrade ju ang skiljeväggen..
har alltså inte svetsat någon skiljevägg, men har utformat röranslutningarna så avgaserna inte kan strömma in i respektive returrör..
har kört med tryckluft, och konstaterat att det inte strömmar in avgaser i respektive bank..
dvs trycksätter wg returen i bank 1 (cyl 1,2,3) och kollar ifall jag får tryck i bank 2 (cyl 4,5,6).. o vice versa..
skulle jag få tryck i en bank vid testet skulle det betyda att "wg returs kontruktionen" inte funkar, då den delen är den enda förbindelsepunkten mellan de två bankerna..
Ximon wrote:Kul att se allt nytänkande, och hantverk du gör själv på bilen!
Vad är det du pluggar?
mvh
Fisåkare wrote:xelerator wrote:då har man fixat o donat lite, samt handlat på sig lite mer gott..
här är 2 bilder på hur wg returen ser ut invändigt..
Fisåkare undrade ju ang skiljeväggen..
har alltså inte svetsat någon skiljevägg, men har utformat röranslutningarna så avgaserna inte kan strömma in i respektive returrör..
har kört med tryckluft, och konstaterat att det inte strömmar in avgaser i respektive bank..
dvs trycksätter wg returen i bank 1 (cyl 1,2,3) och kollar ifall jag får tryck i bank 2 (cyl 4,5,6).. o vice versa..
skulle jag få tryck i en bank vid testet skulle det betyda att "wg returs kontruktionen" inte funkar, då den delen är den enda förbindelsepunkten mellan de två bankerna..
Härligt gubben !
De kommer att bli bra de här helt klart.
Fast ja tror att vi missförstår varandra vad de gäller de där med skiljevägg, pulser, rörlängder och flöden lite.
Fast de beror kanske mest på att ja suger älgballe på att förklara mej i text
Finns de möjlighet för mej att gör ett besök så jag kan få visa, peka och babbla sönder dina öron ? Om ja kommer med en termos me kaffe å lite fikabröd då ? Eller...?
MVH//Tobbe P
Fear This wrote:jaja smäller du in rör i slangarrna så lär de ju inte störa flödet så mkt tycker man:)
jodu nog har ja gått lös på bilen min en del men de börjar likna nåt nu.. har jobbat med den i 2v nu på kvällarna efter jobbet så bakvagnen är klar med uniballs och justerbar, gjort provisoriska motorfästen med rätt lutning & håller på att bygga nytt växellådsfäste i alu. skaffat grenrör i rf som ja ska byta fläns på(passar kalas väntar bara på flänsen) på rörfamvagnen saknas det i stortsett bara ett fjäderbensstag och de främre fästena för flipfronten så de rullar på rullade ut skiten häromdan å passade på att städa garaget
mvh
MathiasH wrote:Jasså skiljer det så mkt i pris, var det på ebay eller någon annan sida?
Mvh
xelerator wrote:jo ja hoppas att det blir bra iaf med rören i ..
men det verkar ju som att det rullar på bra för dig med..
snart dags o få komma förbi o se skapelsen irl ..
mvh
xelerator wrote:ja pluggar till civilingenjör med inriktning på förbränningsmotorteknik..