egentligen förstår jag inte varför folk ska vara så intresserade av hur andra får ihop det hela tiden, i stan har det alltid gått rykten om mig (sen 2004 iallafall)... och jag antar att det kan vara kul att veta hur jag fått ihop det? Ser ut som 18år och har en 1000hk bmw med massa fräna speedparts..
altså stegen är sjukt lång.. men är man korkad så är det ju självklart att det blir dyrt.. Ju mer kunskap du har om något, ju bättre drag gör du.. Ibland åker man på pumpen, helt klart... Men du måste ju börja någonstans... Du har varken kunskap eller pejl på saker vid första projektet för att få ihop något "extremt"
Min historia börjar långt tillbaka, satte in guldpengar på posten på egen bankbok innan jag ens fått pungkulor.. Altså du har 20kr veckopeng, köper 10 bugg för en femma (SJUKT GRYMT, altså fack 10 bugg!!!) Sätter sen in resten på posten, du får ett gult kvitto där kapitalet växer med tiden till över 200spänn.. SICK! Sen har du 700 spänn och köper en radiobil som du ägnat mer tid att tänka på än om självaste brittney spears.. Som du sen pajjar efter ett par körningar..
2002 Väl 18 och första bilen en opel calibra 1991. Byttes mot en Saab 900 -94 (inte turbo=) och sen en golf vr6 efter lite lyckosamma drag. Jag och polarna delade på bensinen och turnerade träffarna i stan och eskilstuna bl.a.. Golfen byttes vidare mot olika bilar och jag gick ut skolan och började jobba extra på rusta..
Bodde hemma och jobbade senare på posten (vikariat 1år) när jag gjorde ett drömbyte med min audi quattro coupe för 35 papp. Jag bytte till mig en 200sx med saab ic och uppgraderad koppling.. Hade fått ihop 15-20k som det skulle trimmas för (dels finansierat ifrån min försäljning av min honda civic vt). Trimningen var avklarad på ett par veckor och första urgasningen vart det vevlaggerras.. Jag vart helt knäckt, hade fan tillochmed fått hjälp att montera mitt 3" avgas.. Pengarna var också borta, det vart ju trimm för varenda sikin...
En polare som jag alltid kommer vara tacksam kom med idén att han skulle köpa en rasad 200sx och vi skulle vara i mina pärons dubbelgarage och göra renoveringen samtidigt. Då kunde han hjälpa mig om jag fick problem...
Det visade sig vara SKITENKELT att meka motorer så jag behövde ingen hjälp. Det vart en lyckosam renovering och bilen gick ett par veckor innan jag sköt topplockspacknignen pga spikningar och sprängde samtidigt kylaren. Så fortsatte det och jag vart lokalkändis i stan med den vinröda 200an som hade supravinge(satt på vid köp, promise), vart ett bollplank redan då för många projekt som senare spårat ur också. Vann så gott som allt jag ställde upp i (självklart åkte jag inte på birka cup haha).. gick 12.89 i 189 blås på 402 där jag sköt löken på mållinjen...
2 år gick med den bilen och jag hade hunnit med att få ett drömjobb på mekonomen efter mina "bedrifter" med 200an. Bodde hemma och la pengarna som vart över efter försäkring, skatt, lära sig betala för boendet pengen osv PÅ BILEN. dvs ca 5000.
I feb 2006 gjordes ett drömbyte mot en evo 2:a, rakt av dessutom, evon hade hks box som inte gick att mappa och spikade.. Steg 1 kittade den och vann även då i princip allt som ställdes upp på, bla insats stege i gävle

Såldes sen för 108 000kr innan sommaren och jag köpte en mer alldaglig släde(jag var trött på att lägga alla pengar och timmar på en racebil). Skaplig kliché pelko

M3 3.0 1995 för bra peng (86000 var bra 2006).. Mao gick jag tillochmed plus på min 200a, vart som att jag spart pengarna + fick ränta..
Låg lågt under sommaren och hamstrade på pengarna... I slutet av sommaren HATADE jag m3an.. Den där jävla diffbussningen gick av så fort jag tittade på gasen och det hände fan inget när man varvade ur den endå, det fränaste man kunde göra var att börna och fullgasväxla i sin hemlighet.. Tog ner diffen lämnade in den för att göra om gängen och slå i stark bullt.. Sen byttes den bort mot ett jävla haveri till projekt, evo 3..
Jag vart svinkåt när jag såg de lila hks kamdreven och att det var en EVO RS med sjuk potential, SG300 ett kvitto på 2400 eller 2700 på en bränsletrycks regulator ifrån Pure-pf mm mm

.. Hade såklart räknat på att evon var värd en massa pengar i delar och jag kände att den här chansen får man inte ofta, speciellt inte för 86000:- Visst en evo utan smidd motor låter inge coolt nu, men det har hänt mycket sen augusti 2006...
Mekade ihop den svinsnabbt och behövde bara köpa till olja i princip, mappade haltechet med hjälp av en megasquirt guru i stan för kompis pengar.. Körde några race och den var helt jävla CP!! Men sprängde ringlandet i princip omedelbart på orginalkolvarna... Sen började den suraste jävla ekonomikrisen.. Bo själv, ha en evo och inte dra in så mycket kulor på jobbet.. La upp en plan för varje månad hur jag skulle köpa delarna, och fick ihop det med nöd och näppe genom lite chasningar ifrån ebay..
474whp i mars 2007 och evon var KUNG, spöade mattan med alla på gatracen.. Mindre haverier såg till att jag inte lyckades betala tillbaka femtusingen som lånades av farsan i samband med mappningen på våren förens jag tillslut tvingades sälja evon (kände själv att den här onda cirkeln ligger på gränsen hela tiden och det är för jobbigt att leva med).. Hade under sommarn där höjt bolånet 30k för att köpa en 328 kombi som bruksbil, vilket var det bästa jag gjort, ovärdeligt att ha en skön bruksbil..
Bytte i min dead end bort evon mot en svinpåkostad s2a då jag även fick med ett sm4 sprillans nytt med en känd bilbytare som haft allt i västerås... Sålde audin och sprutet och fick totalt 157k för det paketet... Fyfan va skönt, storhandla på ica maxi, åka till stockholm och göra annat i livet... Evon vart också en investering liksom 200an.
Dags för senaste kollektionen hugoboss kläder, fila med nån känd tutt fia ifrån stureplan, vara mr helrör med gucci tatuerat på ballen?
Säkert ett jävligt kul och effektivt sätt att bränna 100 tusen spänn på..
Det han gå en vecka utan helg innan jag bestämde mig för nytt projekt...
Ett mer rimligt sådant för att inte hamna i samma sits igen, bmw e30, billigt inköp och lär endå bli svinkul med runt 500hk.. + att man då kan ha en buffert för alla tråkigheter som jämnt dyker upp...
Sen hur historien fortsatte lär jag inte behöva berätta om i detalj hoppas jag
Projeket började på helt andra kvitterier än jag var van med, nu fanns det pengar direkt, vilket är en otrolig styrka. Kunskap och kapital, då gör man bäst affärer... Bästa dealarna dyker ju annars alltid upp när det inte finns kulor...
Lite tidigare historia gjorde att jag fick lite hjälp lokalt med bättre priser på saker och ting... Sen gick första säsongen och jag kämpade som ett jävla lodjur med bilen som bara jävlades, hade lite sidoprojekt för att genera lite pengar så allt inte kändes som ett enda svart hål i missären utan körkort och andra intressen än mitt stora vita rullande haveri.. Lyckades endå få till en snabb tid och ett litet igenkännande på namnet (tur med ovanligt efternam)..
Nytt byggår drog fram med nya planer och visioner.. Jag tyckte själv jag var värd sponsring iallafall för min kämparinsats 2008
Drog iväg några mail till företag man ser på med respekt som jag behövde delar ifrån, återkom sen med samtal, man var ju inte ensam sponsringsjägare, företag får in ca 200 mail i månaden om sponsring..
Fortfarande helt ofattbart nappade svea kardan, känslan var obeskrivlig, vilken jävla kick inför 2009. Även fler slöt till men inte på samma sätt som svea.
Jag är inte lagt som person åt att fråga om hjälp, varken vad gäller med att få hjälp att skruva eller hjälp med sponsring. Så det är väl tur att det ger sig lite själv ibland om man förtjänar det, tex engson motor har gjort alla mina motorer så där ifrån har jag numera sponsring med jävligt bra priser...
Sen kom 1000hk och 2010, överdriven effekt och okörbart, men fantastisk feedback av media, internet mm. skitkul och lönar sig säkert vad gäller sponsorbiten i framtiden om man behöver söka...
Vipinbjudningarna haglade in under säsongen iallafall och det var ruskigt kul! Skön comeback ifrån förra året då folk skrattade åt mig på norr vs syd för att jag växlade sämre än deras morföräldrar (hade för liten huvudcylinder i pedalstället så på varv gick det inte att koppla ur, + att det var en sån ZF där 2an går i men det inte finns någon växel där) Att få motorn att lira till iår var fan på tiden också, var lite pinsamt att rasa så många gånger på en sommar.. Trots alla vänliga ord
Summa summarum så lever andas och förbrukar jag bilar, har jobb tack vare bilar, mina kompisar kommer ifrån bilintresset, och själva intresset i sig har man ju också såklart... Självklart har man förbrukat förbannat mycket pengar på det.. Bara se till det lilla, bensin, försäkring och underhåll.. Allt kostar.. Men jag ångrar inte en spänn och har haft ett ganska bra flyt med projekt som "blir värda" i köparens ögon..
Ens ekonomiska bakgrund är inte alltid vad folk tror.. Man har hört mycket flummiga saker
Världen är precis lika galen och intressant som bilintresset självt