Page 3 of 17
Posted: 11 Oct 2009, 20:26
by Sjögren Racing
Grenrör är överskattat!
Posted: 11 Oct 2009, 20:28
by JE
Bmw 2002
Svets: Migatronic pilot 200hp
Posted: 11 Oct 2009, 22:06
by JimmyA
Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.
Posted: 11 Oct 2009, 22:14
by JimmyA
måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?
Posted: 11 Oct 2009, 22:41
by robbz
JimmyA wrote:måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?
svar ja, enda sättet!
/mvh
Posted: 11 Oct 2009, 23:58
by dgyldmark
på tex en 6:a punktas allt upp, sedan brukar jag ta bort de yttesta 3 rören och helköra de 3 andra på plats allt spänt i en kraftig jigg, när du kört alla rören skär man loss punkterna på 2-5:an mot flänsen och häftar upp dessa på nytt för att spänningarna skall gå ur, efter det helsvetsas de. rakt!
Posted: 12 Oct 2009, 08:16
by e30 344i
sothoran ska få sej en k27a..
Posted: 12 Oct 2009, 14:28
by motec
JimmyA wrote:Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.
inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär
Posted: 12 Oct 2009, 14:43
by Grooverhound
motec wrote:JimmyA wrote:måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.
inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär
Har för mig de e på nån ford puma v6 lr nått sånt så turbosarna kommer under baksätet för de ska gå igenom besiktnin lr va de va.
Posted: 12 Oct 2009, 15:21
by Nobbe
motec wrote:JimmyA wrote:måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.
inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär
Beror ju helt och hållet på hur rördragningen ser ut innuti "dämparna"
Man får ju hoppas för deras egenskull att det bara är ett dämparhölje utanpå dördragningen,
Posted: 12 Oct 2009, 15:35
by Bmw*Alex
dgyldmark wrote:Nu börjar vi prata grenrör HULTA!
vrf var just det där grenröret så "bra" då ?
mvh
Posted: 12 Oct 2009, 17:04
by olander_91
fan vilken talang alla har! skitsnygga grenrör!
Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!
Ex. Mig,Tig,Gas..
Posted: 12 Oct 2009, 18:40
by dgyldmark
Bmw*Alex wrote:dgyldmark wrote:Nu börjar vi prata grenrör HULTA!
vrf var just det där grenröret så "bra" då ?
mvh
Rören ligger någorlunda gämt, mellanrummet mellan rören. Man vill ha de där 12mm så 4 lager bandage går i mellan.
Posted: 12 Oct 2009, 22:29
by HULTA
olander_91 wrote:
Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!
kemppi mls-2300 tig
mvh
Posted: 14 Oct 2009, 15:33
by Kim Thuresson
Många fina grenrör i den här tråden!
Bidrar med mitt, byggt för Volvo 16V
Tig
Posted: 14 Oct 2009, 22:43
by dgyldmark
Det många inte tänker på är att kim har polerat upp allt rostfritt till spegelbankt!
Posted: 14 Oct 2009, 22:45
by Pitbull
dgyldmark wrote:Det många inte tänker på är att kim har polerat upp allt rostfritt till spegelbankt!
Det går inte snabbare för de Dan.