Page 3 of 17

Posted: 11 Oct 2009, 20:26
by Sjögren Racing
Grenrör är överskattat!
Image

Posted: 11 Oct 2009, 20:28
by JE
Bmw 2002

Svets: Migatronic pilot 200hp

Image

Image

Posted: 11 Oct 2009, 22:06
by JimmyA
Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
Image


måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.

Posted: 11 Oct 2009, 22:14
by JimmyA
måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?

Posted: 11 Oct 2009, 22:41
by robbz
JimmyA wrote:måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?


svar ja, enda sättet!
/mvh

Posted: 11 Oct 2009, 23:58
by dgyldmark
på tex en 6:a punktas allt upp, sedan brukar jag ta bort de yttesta 3 rören och helköra de 3 andra på plats allt spänt i en kraftig jigg, när du kört alla rören skär man loss punkterna på 2-5:an mot flänsen och häftar upp dessa på nytt för att spänningarna skall gå ur, efter det helsvetsas de. rakt!

Posted: 12 Oct 2009, 08:16
by e30 344i
sothoran ska få sej en k27a..
Image

Posted: 12 Oct 2009, 14:28
by motec
JimmyA wrote:
Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
Image


måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.


inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär :)

Posted: 12 Oct 2009, 14:43
by Grooverhound
motec wrote:
JimmyA wrote:
Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-con ... ilure2.jpg


måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.


inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär :)


Har för mig de e på nån ford puma v6 lr nått sånt så turbosarna kommer under baksätet för de ska gå igenom besiktnin lr va de va.

Posted: 12 Oct 2009, 15:21
by Nobbe
motec wrote:
JimmyA wrote:
Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-con ... ilure2.jpg


måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.


inga dåliga agg och wg dom slösat på detdär :)


Beror ju helt och hållet på hur rördragningen ser ut innuti "dämparna"

Man får ju hoppas för deras egenskull att det bara är ett dämparhölje utanpå dördragningen,

Posted: 12 Oct 2009, 15:35
by Bmw*Alex
dgyldmark wrote:Nu börjar vi prata grenrör HULTA!



vrf var just det där grenröret så "bra" då ? :)


mvh

Posted: 12 Oct 2009, 17:04
by olander_91
fan vilken talang alla har! skitsnygga grenrör!

Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!
Ex. Mig,Tig,Gas..

Posted: 12 Oct 2009, 18:40
by dgyldmark
Bmw*Alex wrote:
dgyldmark wrote:Nu börjar vi prata grenrör HULTA!



vrf var just det där grenröret så "bra" då ? :)


mvh


Rören ligger någorlunda gämt, mellanrummet mellan rören. Man vill ha de där 12mm så 4 lager bandage går i mellan.

Posted: 12 Oct 2009, 22:29
by HULTA
olander_91 wrote:
Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!


kemppi mls-2300 tig

mvh

Posted: 14 Oct 2009, 15:33
by Kim Thuresson
Många fina grenrör i den här tråden!

Bidrar med mitt, byggt för Volvo 16V

Tig

Image

Image

Posted: 14 Oct 2009, 22:43
by dgyldmark
Det många inte tänker på är att kim har polerat upp allt rostfritt till spegelbankt!

Posted: 14 Oct 2009, 22:45
by Pitbull
dgyldmark wrote:Det många inte tänker på är att kim har polerat upp allt rostfritt till spegelbankt!


Det går inte snabbare för de Dan. :lol: