
bild: ett grenrör
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?
När en bil är så jävla slö att den får ha regplåtar är den helt ointressant!
svar ja, enda sättet!JimmyA wrote:måste bara fråga er som bygger rör, ser så jävla tight ut att komma åt med svetsen överallt, punktar ni ihop det först å sen kapar av varje primärrör från båda flänsarna å helsvetsar rören å sedan svetsar på flänsarna eller?
/mvh
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
på tex en 6:a punktas allt upp, sedan brukar jag ta bort de yttesta 3 rören och helköra de 3 andra på plats allt spänt i en kraftig jigg, när du kört alla rören skär man loss punkterna på 2-5:an mot flänsen och häftar upp dessa på nytt för att spänningarna skall gå ur, efter det helsvetsas de. rakt!
- Grooverhound
- Posts: 911
- Joined: 10 Feb 2009, 21:02
- Location: Ryd
Har för mig de e på nån ford puma v6 lr nått sånt så turbosarna kommer under baksätet för de ska gå igenom besiktnin lr va de va.motec wrote:inga dåliga agg och wg dom slösat på detdärJimmyA wrote:måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-con ... ilure2.jpg
Rasmus Olofsson||
Beror ju helt och hållet på hur rördragningen ser ut innuti "dämparna"motec wrote:inga dåliga agg och wg dom slösat på detdärJimmyA wrote:måste va en efterbliven jänkare som tänkt till där.Sjögren Racing wrote:Grenrör är överskattat!
http://www.motoiq.com/Blogs/Eric/wp-con ... ilure2.jpg
Man får ju hoppas för deras egenskull att det bara är ett dämparhölje utanpå dördragningen,
dgyldmark wrote:Nu börjar vi prata grenrör HULTA!
vrf var just det där grenröret så "bra" då ?

mvh
323i -85 sedan
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
0761485272
liind90@hotmail.com
http://www.sundsvallsgatbilar.se/forum/ ... mode=login" onclick="window.open(this.href);return false;
- olander_91
- Posts: 323
- Joined: 08 Mar 2009, 18:14
- Location: Knivsta
fan vilken talang alla har! skitsnygga grenrör!
Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!
Ex. Mig,Tig,Gas..
Kan man inte skriva vad för svets man använt också? Bara ett förslag!
Ex. Mig,Tig,Gas..
Last edited by olander_91 on 13 Oct 2009, 17:51, edited 1 time in total.
-
- Posts: 141
- Joined: 04 Dec 2005, 15:52
- Location: Näsum