Page 3 of 110

Posted: 06 Dec 2005, 00:03
by Turbo_folke
Vackert :D

Posted: 07 Dec 2005, 17:27
by Mackanoz
Andreas, du har ingen bild på hur torpeden såg ut efter lite masserande ?

Posted: 07 Dec 2005, 17:48
by Bmwandreas
Nej tyvärr inte, vi kapade bort en massa och satt dit ny plåt också!
Kan lova att motorn inte kommer längre bak om man fortfarande ska ha kupefläkten kvar.

Posted: 07 Dec 2005, 18:13
by M3JONAS
Antar att du har minst 5cm ljudisolering kvar på torpedväggen på din komfortvagn? Annars finns väl risken att du får in motorljud i kupen? ;)

Posted: 07 Dec 2005, 18:15
by Bmwandreas
Hehe, nä faktist inte.

Posted: 07 Dec 2005, 21:08
by Mackanoz
Ok då vet jag.
gäller bara fram med vinkelkap och hammare nu då ;)

Tack för svar iaf.

Posted: 09 Dec 2005, 15:22
by Bmwandreas
Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!

Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:

1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h :)

Posted: 09 Dec 2005, 15:27
by markus
Jäklar vilken utväxling :D det skulle vara kul att se en E30 i 480 :twisted:

Posted: 09 Dec 2005, 16:11
by Mackanoz
TREVLIGT värre :twisted:

Hur var skillnaden i pris mellan dessa? :?:

Posted: 09 Dec 2005, 18:04
by wuffee
Bmwandreas wrote:Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!

Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:

1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h :)


Snälla, kan du inte pröva den utväxlingen på en standard 325 eller något.. herra min skapare va slö den skulle bli, vill ju tusan till att man har motor till att driva de där (Vilket jag vet du har).. Själv skulle jag vilja ha tag i en v-låda från en den gamla e36 stcc kärran. 90 på ettan å sedan tätt som tusan å bilen maxar 220.. Men med din motor så kan du ju typ starta på 5:an då :wink:

Posted: 10 Dec 2005, 03:01
by Brox
blir de inte hemskt o starta o stanna hela tiden ifall man råkar hamna i en värre kö inne i städer? =) eller ligger den på släpet då?

Posted: 10 Dec 2005, 13:31
by Bmwandreas
Det är stor motor,så det går fint att komma igång.

Posted: 10 Dec 2005, 19:15
by 3riksson

Posted: 11 Dec 2005, 01:39
by Muxxor
start i backe på 6an tack ;)

Men alltså 485km/h på 6an, sjukt. Vad varvar den i 200 på 6an då, 3000 var typ?

Posted: 11 Dec 2005, 10:47
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Nu blev det en T56 6växlad från Corvette istället för Tremec, ska hålla ännu bättre!

Då går den så här fort på växlarna vid 8000 rpm:

1:an 90km/h
2:an 135km/h
3:an 185km/h
4:an 240km/h
5:an 340km/h
6:an 485 km/h :)


Rädd för att komforbilen ska varva för mycket när du ligger på motorvägen i 113km/h? ;)
Jag som tyckte att min bil blev högt växlad när jag åkte M5 låda och 3,15 i klumpen. Då varvade den ca 2000rpm i 100 blås, din kommer att hamna på ca 1600rpm.

Blir det M5:ans 3,91 diff eller ska det växlas ner till 1,11 eller liknande?
Den där lådan har väl 1:1 på 4:an och 0,81 resp 0,6x på 5:an resp 6:anm eller hur blir det?

Innebär det här nya lådköpet att bilen ska vara körbar innan årsskiftet?

MVH Jonas

Posted: 11 Dec 2005, 11:51
by Bmwandreas
6an går knappt att använda på den där lådan.
Köpte den mest för att den är super stark.

Jag kommer köra 3.91 M5 diff.

Posted: 11 Dec 2005, 19:32
by Dejvan
Bmwandreas wrote:Köpte den mest för att den är super stark.



Hur mkt tål denna låda då?

Tremecen skulle väl tåla runt 1000nm?