Page 3 of 5
Posted: 01 Feb 2010, 22:06
by erikkihl
krokodilen wrote:Lite ot kanske men här har herr Kihlgren en glimt av hojen du hjälpte mig att svetsa lite på!! Finns några sekvenser mitt i filmen + sista klippet. Den blev klar till slut
http://www.youtube.com/watch?v=hNtfZPdYtosMvh Christer
Roligt att det fungerar då
Vi håller på och åker för fullt med uppe på isen här med crossarna, har även fått 13" is däck på Formula bilen nu, så skall eventuellt åka med den då
Posted: 01 Feb 2010, 22:08
by erikkihl
r.ivars wrote:fet som fan
Är ju inte så stor skillnad emot din
Din är bra MKT fetare än den här!
Håller precis på i skrivande stund att fräsa ut bränslepumps hållare och har även fräst ut y-adaptrar. Blir nog till att köra fräs inatt så att det blir färdigt
Posted: 03 Feb 2010, 21:56
by erikkihl
Har pysslat lite ikväll med att börja måtta in motorn och fundera på hur motorfästen skall byggas. Provmonterade pumparna i dom nya fästena och det verkade passa.
Posted: 03 Feb 2010, 22:40
by johankihl
[quote="erikkihl"]Har pysslat lite ikväll med att börja måtta in motorn och fundera på hur motorfästen skall byggas. Provmonterade pumparna i dom nya fästena och det verkade passa.
Fan vilken billet gud du har blivit då
Ser fräscht ut som fan! Hur sänkte du framvagnsbalken? Härligt att se att det händer grejer med blen
Posted: 03 Feb 2010, 22:49
by erikkihl
[quote="johankihl
Fan vilken billet gud du har blivit då
Ser fräscht ut som fan! Hur sänkte du framvagnsbalken? Härligt att se att det händer grejer med blen
[/quote]
Gud och gud, men har väl börjat lite mer kompis med fräsen och CAM programmet nu....
Tog ett 50mm fyrkantsrör ovanpå 3mm plattan som fästs emot rambalken. Om du fattar?
ja är faktiskt riktigt roligt att börja att få iordning bilen nu!
Posted: 04 Feb 2010, 00:43
by johan johansson
S38B35Turbo wrote:Det är ju klart att det är bättre med slirkoppling, men jävligt mycket mera jobb.
Erhomäki med farmar asconan från finland kör ju 60ft 1.22 med stum 2 skivig AP koppling.
jag åkte 1.26 i 60fot och 8,98 med den lådan och stum koppling 2skivig sasch 228
det som e lite speciellt med denna lådan e att det är en toritionsstav i botten stocken som gör att lådan "sviktar"
grymt lättväxlad jag la i 5an vid 200m på 5,7sec
/johan gammal ägare till växellådan
Posted: 08 Feb 2010, 22:59
by erikkihl
johan johansson wrote:S38B35Turbo wrote:Det är ju klart att det är bättre med slirkoppling, men jävligt mycket mera jobb.
Erhomäki med farmar asconan från finland kör ju 60ft 1.22 med stum 2 skivig AP koppling.
jag åkte 1.26 i 60fot och 8,98 med den lådan och stum koppling 2skivig sasch 228
det som e lite speciellt med denna lådan e att det är en toritionsstav i botten stocken som gör att lådan "sviktar"
grymt lättväxlad jag la i 5an vid 200m på 5,7sec
/johan gammal ägare till växellådan
Förstod att det var något sådant som den axeln var till, såg lite knepigt ut när jag plocka de isär lådan
Hur gick det med supra lådan du köpte? Fick ni någon ordning på den?
Posted: 08 Feb 2010, 23:01
by erikkihl
Har cadat upp nya fjäderbenslagringar, så skall försöka fräsa ut dom i morgon kväll.
Har även börjat att klura lite på hur krängningshämmaren bak skall se ut.
Posted: 08 Feb 2010, 23:03
by r.ivars
men lägg av... så det är samme gamle orm som ligger i din lådhistoria också? =)
länge leve pv-johan =)
Posted: 08 Feb 2010, 23:05
by erikkihl
r.ivars wrote:men lägg av... så det är samme gamle orm som ligger i din lådhistoria också? =)
länge leve pv-johan =)
ja verkar som om han är med i en hel del låd affärer.....
Posted: 08 Feb 2010, 23:12
by r.ivars
erikkihl wrote:r.ivars wrote:men lägg av... så det är samme gamle orm som ligger i din lådhistoria också? =)
länge leve pv-johan =)
ja verkar som om han är med i en hel del låd affärer.....
japp.. han är en riktig lådsvindlare den där karln...
Nejdå, mig övertalade han bara med att teasa med sin egen finlåda
sen vart skjortan tom som det heter här i västerås..
Posted: 09 Feb 2010, 04:52
by johan johansson
erikkihl wrote:Förstod att det var något sådant som den axeln var till, såg lite knepigt ut när jag plocka de isär lådan
Hur gick det med supra lådan du köpte? Fick ni någon ordning på den?
supra lådan ligger kvar på garage golvet på samma ställe som när jag hämtade den
den ska in i brorsans bil och han har inte kommigt så långt änn.
angående din låda så borde ju botten stocken vara till för att det ska gå att åka med stumm koppling.
cool bil iaf blir många gryma bmw åk blir det bäst man aktar sig.haha
/johan.j
Posted: 17 Feb 2010, 20:41
by erikkihl
Dom nya topplagringarna utfrästa och klara. Fattas bara ledlager men det beställs i morgon, skall även försöka att börja måtta in motor/låda i morgon så att motorfästen kan börja byggas.
Posted: 17 Feb 2010, 20:45
by Pitbull
Sälj dom topplagringarna till mig!
Posted: 19 Feb 2010, 23:19
by erikkihl
]Motorfästen är nu svetsade och klara. I morgon blir det växellådsfäste, skall bli skönt att få motor paketet fast nuj
sen har det även trillat in några liter färg, skulle tro att herr Bäckis till och med skullle bli nöjd med den här färgen
Posted: 22 Feb 2010, 17:29
by JMK Racing
Nu börjar Herr´n komma igång med mekandet
Kommer bli schysst i grå met,,,
Posted: 22 Feb 2010, 18:32
by Bäckis
Jävel vaaa gött!