Page 3 of 5

Posted: 16 Sep 2009, 19:44
by johankihl
chribbe wrote:
Bmwandreas wrote:Den är för stor för gatan tycker jag också.
vill ha en bra turbo med bra effekt och tidigt ladd
Känns som att det är det alla strävar efter konstigt nog:)

Posted: 16 Sep 2009, 19:46
by chribbe
Bmwandreas wrote:Mycket effekt blir alltid segt. Men hur mycket ska du ha?
skulle va fint med 800

Posted: 16 Sep 2009, 19:47
by Bmwandreas
Då blir det inte så mycket bättre än en kullagrad PT67 eller 71mm billet. GT4294R funkar också fint. Men prisklassen blir lite högre.

Posted: 16 Sep 2009, 19:51
by chribbe
frågan är hur mycket tidigare man får ladd. nu får jag vid 4700 ungefär

Posted: 16 Sep 2009, 21:48
by Bmwandreas
chribbe wrote:frågan är hur mycket tidigare man får ladd. nu får jag vid 4700 ungefär
Kan titta på dynografer när jag åker till firman igen.

Posted: 17 Sep 2009, 15:18
by chribbe
Bmwandreas wrote:
chribbe wrote:frågan är hur mycket tidigare man får ladd. nu får jag vid 4700 ungefär
Kan titta på dynografer när jag åker till firman igen.
låter fint.

Posted: 07 Oct 2009, 19:18
by chribbe
Image
Image
Image

nu blir det nya lager, grenrör, turbo, ny el och avgasrör..

får se om bilen fortfarande kommer att vara vit.

Posted: 07 Oct 2009, 23:54
by micke999
ska du sälja sx 1000?

Posted: 08 Oct 2009, 14:35
by chribbe
micke999 wrote:ska du sälja sx 1000?
ja jag tänkte det. sugen?

Posted: 10 Nov 2009, 16:47
by chribbe
nu sitter motorn i igen. blir ett nytt rostfritt avgas system i 3 1/2 tum. hur långt räcker 2 st 044? sen ska bilen mappas och bromsas


Image

Posted: 11 Nov 2009, 00:21
by TreLingon
chribbe wrote:nu sitter motorn i igen. blir ett nytt rostfritt avgas system i 3 1/2 tum. hur långt räcker 2 st 044? sen ska bilen mappas och bromsas


Image
Rickard bromsade ju 906 hk på hjulen med 2st 044 och E85 med denna kaross om jag inte minns fel.
Sen blev det ju en till pump så 2 så lär du ju klara dig på vad jag tror

Posted: 11 Nov 2009, 19:05
by chribbe
TreLingon wrote:
chribbe wrote:nu sitter motorn i igen. blir ett nytt rostfritt avgas system i 3 1/2 tum. hur långt räcker 2 st 044? sen ska bilen mappas och bromsas


Image
Rickard bromsade ju 906 hk på hjulen med 2st 044 och E85 med denna kaross om jag inte minns fel.
Sen blev det ju en till pump så 2 så lär du ju klara dig på vad jag tror
hade han inte 3 när dom bromsade ur så mycket?

Posted: 11 Nov 2009, 19:11
by Bmwandreas
2st med tryckfall. Över 800 ska du ha 3st.

Posted: 16 Jan 2010, 19:59
by chribbe
Såld

Posted: 16 Jan 2010, 20:35
by r.ivars
i know who's the lucky one ;)

synd att du aldrig fick köra den på mantorp..

Posted: 16 Jan 2010, 20:55
by Lajndblow
r.ivars wrote:i know who's the lucky one ;)

synd att du aldrig fick köra den på mantorp..
Tror han som köpte kommer köra en hel del....

8)

pratas även om lite ban-körning...

//

Posted: 16 Jan 2010, 23:12
by Sandén
It´s mine mohahaha =) Nu blir det lite allmän uppfixning av div! Märks att det varit en racebil o det ska den förbli men lite mer puts dock!

Nån som sitter på mtech 2 kit??????