Page 3 of 3

Posted: 29 Aug 2009, 10:10
by Frode_E30
Hva tror dere?? Enda mer bensin og enda høyere tenning?

Vil problemet løse seg ved å gå over til e85 med nytt map?

Posted: 04 Sep 2009, 23:49
by Frode_E30
Grenrør må planes IGJEN!!! Peak på 903 grader avgas temp......... :evil: :?:

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Posted: 06 Jun 2011, 22:01
by Silverboy
hva skjedde, så du skrev totalras i en annen tråd, men tenkte det passet seg bedre å ta det her :)

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Posted: 07 Jun 2011, 08:32
by xTiz
Kolla så vevaxelgivare inte är polvänd. (rising-falling) VR- ska vara rising.

Lås 20 grader. Sen kollar du vid 1000 varv och vid 5000 varv. den ska inte vandra nånting.

Annars kanske de är läge att cal om bb lambda och kolla så de verkligen stämmer med bränslet.

Re: m20b25turbo problemer. Med datalogg.

Posted: 07 Jun 2011, 08:54
by Frode_E30
Fant aldri ut hva som var årsaken til varm eksostemp. Gikk over til E85, og fikk 440whp/608wnm @ 1,4bar, 800 grader eksostemp. Dette var i 2010.

Nå sprakk en CrMo Retainer på sylinder nr 6. Så datt ventilen ned og knuste toppen og stempelet. Samtidig ble ventilsetet knust og på en eller annen måte sugd inn i totalt 5 sylindere.

Topp til 13.000,- Knust
JE Stempet til 10.000,- Knust
Pianotrådblokka mi - Ripede sylindervegger. Borring? 5000,-
Arbeidslyst - Knust