Page 3 of 3

Posted: 26 Sep 2009, 20:19
by ^MeTaNoLiC^
nästan sedan jag köpte bilen har det funnits ett jobbigt starkt tjutande/gnisslande/malande ljud som har varit omöjligt att lokalisera..
har på sistone konstaterat att det var bakvagnens nivåreglering som väsnades.. systemet var pluggat och ej i bruk så det vara "bara" att ta bort..
det är då alltså ett hydraulisk system som snor olja från styrservon..

fått bort lite järnskrot.. metervis av rör och massa skruvar och fästen saknas på bilden..
Image

tryckledningen ut från servopumpen.. pluggades genom att ersätta banjon med en M12-mutter..
Image

returledningen pluggades i vänster främre hjulhus.. 1/8"x27 NPT-plugg från ett volvoinsug passade fint i M10x1-skarven som lämpligt nog satt där från början..
denna ledning går direkt upp till servons oljebehållare.. valde därför att inte krångla bort 100% av ledningen för då hade jag blivit tvungen att tömma behållaren..
och oljesöl har det blivit nog av idag ändå.. fy fan.. det är ett satans oljetryck i servon.. sprutade bra när man klippte första ledningen :?
Image

och för ett tag sedan bytte jag höger bakre hjullager.. film innan bytet:
http://www.youtube.com/watch?v=EcQsZJQ9N9c

Posted: 26 Sep 2009, 21:56
by Zwofurti
hehe det är skitkul å se lite "vanliga" jobb :)

Posted: 26 Sep 2009, 22:31
by ^MeTaNoLiC^
kul att det finns någon som tycker det :)