Hallå igen,
Jag undrar också om någon verkligen testat med större LMM, för dem flesta jag varit på om detta i chiptrim världen säger just det. Många föreslår M3 LMM , men det är ju mkt enkelt att byta till ett grövre rör.
Hållt på med Chrilles nu och dels ändrat linjäriseringen av spänningen i programmet, på sista högsta värdena. Sedan även ändrat max luftmasse korrekturfaktor vid motor varm, men verkar inte ge något resultat.
Håller på att rycka i lite folk som driver chipfirmor i tyskland nu så jag får förhoppningsvis fram några fler tips snart...
Har även försökt bygga ett chip som är baserat på USA M3 3.0 styrsystem, då den har samma som denna motor har, men har inte fått till det heller ännu.
Chrille kommer testa att installera en trimpot på LMM signalen som jag skickat ner till han, där kan vi då justera in ett motstånd på 0 - 1 k Ohm, med avsikt att få ner signalen en aning.
En sak att tänka på är att M3-Emil har ett annat styrsystem på sin än vad vanosmotorn har, så hans problem har med något annat att göra och inte samma som dehär Vanos motorerna har. Så att hans går snålt på högsta varven är en annan fråga, det är något där som bottnar.
Vi har testat Vanosmotorn med bb-lambda och dem går inte snålt på högre varv.
Full fart frammåt, allt går att lösa bara man inte ger sig
Mvh//A