Page 3 of 13
Posted: 21 Aug 2009, 10:16
by RickardP
Posted: 21 Aug 2009, 10:40
by RasmusD
ser bra ut!
Posted: 24 Aug 2009, 21:06
by RickardP
RasmusD wrote:ser bra ut!
Tack
Svetsade till ett par fästen till oljekylen idag, blev kanon
Posted: 27 Aug 2009, 18:50
by RickardP
Lite mer bilder då.. Rostlagning på gång.
Posted: 02 Sep 2009, 17:59
by RickardP
Provmontering av bland annat downpip, tändspole, alla tryckrör..
Förövrigt är det rostlagning kvar plus att bränsle rören ska bytas ut här näst.
Posted: 21 Sep 2009, 18:09
by RickardP
Posted: 21 Sep 2009, 19:19
by Klangen
Ser fint ut
Posted: 21 Sep 2009, 19:50
by RickardP
Klangen wrote:Ser fint ut
tack så mycket
Tråkigt att man inte har en bättre kamera som dom flesta andra bara
Posted: 21 Sep 2009, 20:57
by paran0id
Roligt med ännu en e34 med m30
Så känner man sig inte lika ensam bland alla e30-förare här på forumet
Vad har du för effektmål?
Vad har du gjort med blocket? (o-ringat? mls?)
Här är en liten bild på hur jag kört den här säsongen:
Ska byggas vidare inför nästa år
http://i28.tinypic.com/16m3tq0.jpg
Posted: 21 Sep 2009, 21:09
by RickardP
paran0id wrote:Roligt med ännu en e34 med m30
Så känner man sig inte lika ensam bland alla e30-förare här på forumet
Vad har du för effektmål?
Vad har du gjort med blocket? (o-ringat? mls?)
Här är en liten bild på hur jag kört den här säsongen:
Ska byggas vidare inför nästa år
http://i28.tinypic.com/16m3tq0.jpg
Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
Posted: 22 Sep 2009, 12:43
by paran0id
RickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hålla
för det laddtryck som behövs för att nå upp till den effekten :/
Jag kör med o-ringat och ca 1,3bars ladd, borde med andra ord själv ligga
i det effektområdet om inte högre, och som den står har den fungerar klockrent i 2 år
Vet inte hur det ser ut där du bor, men här i närheten betalar man inte ens
tusenlappen för att få sitt block o-ringat, vilket verkligen är värt pengarna
Sen vet jag heller inte vad skillnaderna mellan m106 och m30-block är,
möjligen så att man skulle investera i ett sådant om det är värt det
Mvh
Posted: 22 Sep 2009, 15:22
by RickardP
paran0id wrote:RickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hålla
för det laddtryck som behövs för att nå upp till den effekten :/
Jag kör med o-ringat och ca 1,3bars ladd, borde med andra ord själv ligga
i det effektområdet om inte högre, och som den står har den fungerar klockrent i 2 år
Vet inte hur det ser ut där du bor, men här i närheten betalar man inte ens
tusenlappen för att få sitt block o-ringat, vilket verkligen är värt pengarna
Sen vet jag heller inte vad skillnaderna mellan m106 och m30-block är,
möjligen så att man skulle investera i ett sådant om det är värt det
Mvh
Okej, dom största skillnaderna är ju att det är längre komp. i den och att det är oljekylda kolvar.
Får se, får jag bara tag på ett sånt block så blir det nog o-ring i det
Posted: 25 Sep 2009, 19:47
by RickardP
Idag gjorde jag klart downpipen. Ska bara dit med en bb-lambda och lite avgasbandage.
Posted: 28 Sep 2009, 18:59
by RickardP
Idag var det ett jävla krypande under bilen. Men andra ord avgassystem bygge på G.
Som synes är formen klar blir bara lite finjustering och svets på det imorgon så ska det nog vara uppe sen.
Posted: 28 Sep 2009, 21:23
by Henkan_
RickardP wrote:paran0id wrote:RickardP wrote:Ja precis, dom med e30is behöver ju få lite konkurrens
Tänkte hamna runt 400-450hästar till en början då det tills en början ska bli en "gatbil". Blocket är för tillfället helt orört, då jag istället tänkt att köra med ett m106 block senare, då jag tror det blir enklast och billigast.
Får nog tyvärr påstå att jag inte tror att topplockspackningen kommer hålla
för det laddtryck som behövs för att nå upp till den effekten :/
Jag kör med o-ringat och ca 1,3bars ladd, borde med andra ord själv ligga
i det effektområdet om inte högre, och som den står har den fungerar klockrent i 2 år
Vet inte hur det ser ut där du bor, men här i närheten betalar man inte ens
tusenlappen för att få sitt block o-ringat, vilket verkligen är värt pengarna
Sen vet jag heller inte vad skillnaderna mellan m106 och m30-block är,
möjligen så att man skulle investera i ett sådant om det är värt det
Mvh
Okej, dom största skillnaderna är ju att det är längre komp. i den och att det är oljekylda kolvar.
Får se, får jag bara tag på ett sånt block så blir det nog o-ring i det
Kör också M30 turbo, laddar 1.1 nu och det funkar kalas bra. Effekten ligger nog runt 400hk sträcket, tanken är att vrida upp laddet till 1,3. Kör med ARP bult till toppen, ingen o-ringning.
Kan bjuda på en liten film så du ser hur den går iaf
http://www.garaget.org/video/p2pijk22daq0
Posted: 28 Sep 2009, 21:29
by RickardP
Okej! Gick ju väldigt fint
Du kör alltså bara med vanligt orginal packning?
Posted: 28 Sep 2009, 21:32
by Henkan_
Kör med +0.3 elring packning. Tror inte ska va nå problem och ladda på lite