Page 3 of 3

Posted: 15 Aug 2009, 00:26
by 02ole
En enkel ting du kan gjøre er å sette inn to lenger bolter i nedre innfestning mellom fjærbeinet og spindelen, og legge mellom spacer skiver på ca 8mm der. Du må prøve deg fram litt på tykkelsen.

Posted: 15 Aug 2009, 00:58
by rogern
02ole wrote:En enkel ting du kan gjøre er å sette inn to lenger bolter i nedre innfestning mellom fjærbeinet og spindelen, og legge mellom spacer skiver på ca 8mm der. Du må prøve deg fram litt på tykkelsen.
Rart ingen har skrevet noe om dette når de har byggd om.

Hva med justerbare tårnlager? Kan det hjelpe på?

Posted: 15 Aug 2009, 11:48
by 02ole
Man må ta ombygninger man leser om på nettet med en stor klype salt. Det er ikke alltid ting er så flott og fint som det skrives om, og e36m3 fjærbein på e30 er ikke noe unntak... Justerbare topplager må du ha for å få plass til mutteren til e36 demperen, men man får ikke justert nok der, så det må shimses nede ved spindelen.

Posted: 15 Aug 2009, 20:52
by rogern
02ole wrote:Man må ta ombygninger man leser om på nettet med en stor klype salt. Det er ikke alltid ting er så flott og fint som det skrives om, og e36m3 fjærbein på e30 er ikke noe unntak... Justerbare topplager må du ha for å få plass til mutteren til e36 demperen, men man får ikke justert nok der, så det må shimses nede ved spindelen.
Jeg har e30 topplager. Freste av e36 muttern på sidene så den ble like stor som e30 mutteren. Funker som bare det. Kansje det er der problemet mitt ligger? at jeg bruker originale e30 topplager?

Posted: 16 Aug 2009, 18:17
by 02ole
Nei, problemet er at e36 har andre vinkler på fjærbeinet. Så det holder med å shimse i bunnen. Jeg har k-mac i senter av hullet slik som orginalt topplager er, ved normal kjøring. Også stiller jeg mere camber på bane. Har shimset så det er passe camber i normal stilling.