Lägg upp info om ditt projekt.
Moderators: purepfcom , Pimplaren , Storås , Bmwandreas , Nisse Järnet , pelko , Bäckis
bmwturbo
Posts: 69 Joined: 29 Apr 2006, 19:35
Post
by bmwturbo » 14 Oct 2006, 18:06
e21 3.23i wrote: videos ?????????????
Hej e21. jeg har nu testkørt bilen ca 1000km med 0,3bar, den køre rigtig godt. Jeg er lige flyttet og er ved at lave ny værksted der hjemme, så det kniber lige lidt med tiden. Men jeg tager lige noget video imorgen.
bmwturbo
Posts: 69 Joined: 29 Apr 2006, 19:35
Post
by bmwturbo » 26 Oct 2006, 21:08
Hej igen
0,3 bar 207,6hk 338nm
0,8 bar 285,1hk 378nm
Love
Posts: 151 Joined: 20 Nov 2005, 16:40
Location: Bollnäs
Post
by Love » 09 Feb 2007, 21:24
Sådärja!Där kom den,singelturbon,varför byte till singelturbo?
bmwturbo
Posts: 69 Joined: 29 Apr 2006, 19:35
Post
by bmwturbo » 09 Feb 2007, 21:31
Love wrote: Sådärja!Där kom den,singelturbon,varför byte till singelturbo?
Hej.
Ja den bliver bygget om til singel turbo. Fordi de to t25 ikke ville gi mere end 300hk. Så nu kommer der en t04 Håber det bliver bedre.
BaCCoN
Posts: 680 Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen
Post
by BaCCoN » 22 Feb 2007, 16:44
hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo?
//Linus
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 22 Feb 2007, 17:55
BaCCoN wrote: hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo? //Linus
Testat att kolla i tråden?=)
BaCCoN
Posts: 680 Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen
Post
by BaCCoN » 22 Feb 2007, 18:59
Har gjort det. Ser inte riktigt vart oljereturen går lite suddiga bilder.
//Linus
Zwofurti
Posts: 2635 Joined: 12 Apr 2006, 21:58
Location: Malmberget/Gällivare
Post
by Zwofurti » 22 Feb 2007, 20:38
Last edited by
Zwofurti on 22 Feb 2007, 20:42, edited 1 time in total.
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 22 Feb 2007, 20:40
BaCCoN wrote: hur löste du oljereturen när du hade dubbelturbo? //Linus
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
BaCCoN
Posts: 680 Joined: 08 Jan 2007, 17:47
Location: Kungsängen
Post
by BaCCoN » 22 Feb 2007, 21:30
har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?
markus
Posts: 4830 Joined: 20 Nov 2005, 17:01
Location: Motala
Contact:
Post
by markus » 22 Feb 2007, 22:01
BaCCoN wrote: har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?
Det kanske är lite dumt att sätta den i oljetrycks-kontakten
Nisse Järnet
Posts: 6624 Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort
Post
by Nisse Järnet » 22 Feb 2007, 23:50
BaCCoN wrote: har han borrat ett eget hål eller kör han in retur på oljetryckskontakthålet?
Borrat eget hål, tryckkontaktshålet har du till vänster på bilden
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
bmwturbo
Posts: 69 Joined: 29 Apr 2006, 19:35
Post
by bmwturbo » 23 Feb 2007, 21:19
Hej igen.
Jeg var lige ude at køre i bilen her iaften, for første gang med singel turbo.
det køre meget bedre end biturbo.
Der skal nok kommer mer film.