Page 3 of 28
Posted: 28 May 2009, 19:11
by timpa_
....
Posted: 28 May 2009, 19:12
by timpa_
mycket fint bygge

är det race på kjula rakan i eskilstuna ?
Posted: 29 May 2009, 13:50
by Ronnie AVR
timpa_ wrote:mycket fint bygge

är det race på kjula rakan i eskilstuna ?
Tack!
Ja de är i eskilstuna.
Har bytt kylare till en modell större nu efter som den ville gå varm på tomgång med org E30 kylaren i med halvpissig elfläkt.
Nån som vill köpa en "ny" E30 kylare??
Har max gått 40 mil.
Posted: 31 May 2009, 03:12
by Ronnie AVR
Ja lite av dagens uppdate.
Bytte kylare samt montera en extra fläkt och trodde det skulle funka bra.
Det blev bättre men inte de jag hoppats på så jag rev ur termostatet för tuna till den så den skulle flöda lite bättre. Stoppar ner fingret för känna så vattenpumpen är i sin ordning o då har en del av min helt nya vattenpump med rostfri impeller pajja.
Fixar en ny pump o allt blev kalas till slut.
Håller på o fixar det sista inför kjula imorgon o ska bara svänger förbi macken o tankar upp bilen på vägen hem innan jag ska köra in i garaget börjer den tok blå rycka. Jahapp får väl renovera en turbo inatt tänkte ja
Men turbon var fin o allt i sin ordning så jag gängar ur alla stiftena var av 3an o 5an cylidner ser det ut ha grillkväll. Det är fullt med olja i dom cylindrarna.
Rev av toppen för se vad som står på men hittar inget, inga repor i cylinderarna kollar packningen den ser bra ut kolla även om några ventiltätningar har släppt med såg inget direkt när fjädrarna var kvar i toppen.
Hur sjukt e det inte att det blir på 2 cylindrar samtidigt o va fan har hänt
Ingen med samma issue??

Posted: 31 May 2009, 05:17
by Mirre
Stod inte om du hade bytt tändning men kör du wastedspark? Då kanske en utgång har bränt? Kolla även spridare så att dom inte har hängt sig.
Posted: 31 May 2009, 12:00
by Ronnie AVR
Mirre wrote:Stod inte om du hade bytt tändning men kör du wastedspark? Då kanske en utgång har bränt? Kolla även spridare så att dom inte har hängt sig.
Skrev lite puckad föklaring kan nog bero på lite trötthet kanske
med grillpartyt mena jag att dom cylindrarna tog in massa olja så det rykte som fan ur dom då jag skruva ur stiftetna. alltså när bilen var avstängd.
Det sjuka var den gick på alla burkar skitfin tomgång trotts den spola igenom massa olja genom 3an o 5an.
aja får väl börja kolla i toppen innan man river isär bottendelen

Posted: 01 Jun 2009, 22:09
by Ronnie AVR
har rivit lite i maskinen o nu tror jag läget är under kontroll.
Turbon var tokslut så den fick sig en stadig renovering o anledningen till de var en liten puckad dragning av returen med en mjuk silicon slang. gör om gör rätt.
sen tror jag det duschade in olje dimma i cylindrarna o de var nog det som rykte massa. Skumt de bara var 5 o 3 som rykte men kolvar o ringar ser kanon fin ut passa även på kolla hur lagrene såg ut.
Turbon får sig en extreme makover
Bara dit med avgashuset så e den klar
GT 42an ser ut som en junior mot denna

Posted: 02 Jun 2009, 17:58
by Mardo@estonia
what HP are you up to?
Posted: 02 Jun 2009, 19:22
by Ronnie AVR
Mardo@estonia wrote:what HP are you up to?
Dont know yet. The clutch will be the limmit i think.

Posted: 14 Jun 2009, 17:31
by Ronnie AVR
Helgen har bestått av skruva ihop maskinen igen för det tog lite tid innan man fick nya oljepumpen.
Nui e det lite små pill kvar sen ska maskinen lyftas i igen o allt ihop.
Denna packning är det nog inte många som sett
Hoppas den håller bra i är tät så blir det utvärdering i avesta sen.
Kammar inställda
Hade en cool bil i garaget eller om man kan säga bil men den steker nog det mesta om det blir den planerade effekten. Den ska bromsas idag så det återstår o se.
Ariel Atom heter dom iaf.

Posted: 14 Jun 2009, 18:11
by r.ivars
skönt ork!!
Siktar du på gatebil mantorp nu?
Posted: 14 Jun 2009, 18:17
by Ronnie AVR
r.ivars wrote:skönt ork!!
Siktar du på gatebil mantorp nu?
Skönt ork kom ju från rätt kille
Ja nu vill jag bara ha ihop allt så den kan bromsas hos PPF så ja kör första bästa tävling när den blir klar.
körde du inte på kjula i helgen??
Posted: 14 Jun 2009, 18:19
by r.ivars
riktigt

jag var uppbokad på alla events förra året

men ptja, det vart kjula i september iallafall
kjula regnade bort för min dle i helgen, skulle köra på söndag då det var mälardalenopen.. men nä, vädergudarna hade andra planer...
Posted: 15 Jun 2009, 09:31
by Ronnie AVR
r.ivars wrote:riktigt

jag var uppbokad på alla events förra året

men ptja, det vart kjula i september iallafall
kjula regnade bort för min dle i helgen, skulle köra på söndag då det var mälardalenopen.. men nä, vädergudarna hade andra planer...
Svensk sommar när den är som bäst
Får väl hoppas på bättre väder så man kan få nån tid i sommar iaf.
Posted: 21 Jun 2009, 16:36
by Ronnie AVR
Nu är skiten ihop igen efter en skön mekar helg.
Verkar funka bra än så länge med nya packningen iaf så vi får se vad den säger när de börjar laddas på lite.
O sen elda ur all gammal olja i avgasröret med. Det typ rann olja ur bakre ljuddämparen sist när turbon rasa så de kommer väl ta en stund o få bort allt de misstänker ja.
VIDEO KLIPP FRÅN UPPSTARTEN
View My Video
BMW = BARA MOT WIND

Posted: 25 Jun 2009, 17:36
by Ronnie AVR
Nyss hemkommen från ett besök hos PPF för köra en utvärdering av deras nya topp packning till M50 motorerna.
Kan säga att både dom och jag är väldigt nöjda då det funka mycket bra i bänken och deras packning höll fint
Har vart ute o provat lite gata nu och VART E FÄSTET??
Bromspapper

Posted: 25 Jun 2009, 17:59
by Bmw*Alex
Ronnie AVR wrote:Nyss hemkommen från ett besök hos PPF för köra en utvärdering av deras nya topp packning till M50 motorerna.
Kan säga att både dom och jag är väldigt nöjda då det funka mycket bra i bänken och deras packning höll fint
Har vart ute o provat lite gata nu och VART E FÄSTET??
Bromspapper
http://i43.tinypic.com/33lyv7r.jpg[/img]
ännu en fet touring man ser upp till !
