Page 3 of 29
Posted: 29 Jan 2009, 20:44
by ///Peter
Se sid 1 vet ja
Posted: 29 Jan 2009, 21:36
by silverryggen
Fränt agg helt klart,man blir sugen,har ni nån på hyllan ,tex den med v-band in o ut?
Annars hur lång leveranstid?
Grenrörsfläns lär väl hänga med till ett sånt här agg va?
mvh
Posted: 30 Jan 2009, 00:11
by Storås
Bmwandreas wrote:Priset är 12600 kr inkl moms. Ballbearing tillägg kostar 3000 kr.
Det går inte att byta in en SC3231 framåt hösten som delbetalning ?
Posted: 31 Jan 2009, 10:03
by Bmwandreas
silverryggen wrote:Fränt agg helt klart,man blir sugen,har ni nån på hyllan ,tex den med v-band in o ut?
Annars hur lång leveranstid?
Grenrörsfläns lär väl hänga med till ett sånt här agg va?
mvh
Alla 62or vi fick hem nu gick åt. Kommer nya om 2 veckor.
Fläns in och ut V-band tillkommer i priset. Men inte mycket pengar..
Ska jag ta med en åt dig?
Posted: 31 Jan 2009, 12:30
by silverryggen
blir nog så.jag slår iväg ett pm.
mvh
Posted: 11 Feb 2009, 20:58
by jorgen
vad är det rekomenderat för storlek på oljereturen på den? Vad är det för gänga på ingående?
Posted: 11 Feb 2009, 21:12
by Bmwandreas
1/8" in.
Jag brukar köra rör med 16mm invändigt.
Posted: 12 Feb 2009, 03:25
by oddis
Hur skulle en SC62 billet funka på en S50B30? (8,0:1 i komp och 98okt ) Blir avgashuset for lite? Vil ha en responsstark motor med 500-550whp.
Posted: 12 Feb 2009, 09:20
by Bmwandreas
Med 65mm turbin och 0.82 A/R funkar det bra.
Det har jag kört på en 3.2 lit!
Och 500 whp är absolut max jag rekomenderar med vanlig bensin, de är så fruktansvärt spikkänsliga så det är lätt att de går sönder.
Posted: 12 Feb 2009, 17:00
by oddis
Okei, så det funkar ratt så bra altså
Har også lest endel om at dom ar spikkansliga, vad kommer egentlig det av?
Skulle du rekomendera at man går annu lågare i kompresjon vid f.eks 650-700hp (med t.ex en PT 67 snurra)..?
Kan SC62an jamnføras med Garrett GT35R? Ville halst hatt nått med vanlig journal bearing, men om GT35an ar at foredra så kanskje man burde valja den andå. For "hoppet" opp til PT67a ar val lite stort i responsvarden?
Takk for svar
Posted: 12 Feb 2009, 21:14
by Bmwandreas
Spikkänsligheten har vi inte kommit på än, kan vara kamaxlar.
600-700 är riktigt riktigt svårt på bensin. Jag rekomenderar max 500-550 på bensin.
Alla tester jag har sett så har SC62 bättre resultat än GT35, men har som sagt inte testat så mycket än.
Posted: 13 Feb 2009, 08:25
by oddis
Det er så svårt med bensin altså, det var nått skit.
Nar man ser på hva dom bromsar med M20 og M50s på vanlig soppa skulle man tro det var X % høgare på en S- motor.
Men jag skulle tro 450/480whp skulle dekke mine behov, med en turbo som lager et stenhårdt register
Spelar komp forhållande inn en stor del med vanlig 98okt?. Kanskje lite dumt å valja såpass låg komp som 8,0:1 om man ska klamma til med E85 en senare gång.
8,5:1 funkar kanskje med den effekten på 98 okt? Ser ju at man ligger upptil 9,0-,9,5 på E85.
Sådar ar det at bo på landet i Norge, inget E85, men nog av 'E96'
Posted: 05 Mar 2009, 22:11
by Bmwandreas
SC6262 bromsad till 705 whp idag på en 1.8 lit nissan med 2.7 bar ladd.
Satt GT35R på förut och denna funkar mycket bättre och ger mer pulver.
Grym turbo
Posted: 05 Mar 2009, 22:13
by M3JONAS
Hur i helvete kan det passera så mycket avgaser genom den lilla turbon?? Makalöst och imponerande!
Posted: 05 Mar 2009, 22:20
by Vision79
Har ni mätt mottryck? hur stressad är turbon vid dom effektuttagen?
Posted: 05 Mar 2009, 22:23
by Bmwandreas
Den var inte körd här, så jag vet inte om mottryck mättes. Det kommer upp mer info..
Har för mig den gav 560 whp med GT35 och lite mer nu:)
Posted: 06 Mar 2009, 12:45
by Nisse Järnet
Haha jävlar
Vet du vilka mått det var på den?