Precision SC62

Här diskuterar vi våra produkter.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
///Peter
Posts: 632
Joined: 01 Dec 2005, 15:06
Location: Stockholm / Tokyo

Post by ///Peter »

Se sid 1 vet ja :wink:
Peter AK
Tokyo / Stockholm


Image

Special thx to Mr J and Micke B


Bruksbil 12.7s, Lekbil 10.70s, Racebil ?.?s
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

Fränt agg helt klart,man blir sugen,har ni nån på hyllan ,tex den med v-band in o ut?
Annars hur lång leveranstid?
Grenrörsfläns lär väl hänga med till ett sånt här agg va?

mvh
Den e inte lång men den e smal
User avatar
Storås
Posts: 937
Joined: 02 Nov 2007, 14:12
Location: Surahammar

Post by Storås »

Bmwandreas wrote:Priset är 12600 kr inkl moms. Ballbearing tillägg kostar 3000 kr.



Det går inte att byta in en SC3231 framåt hösten som delbetalning ? 8)
Mathias Storås / 0705283401 / storaas@gmail.com
RUSSiANRACiNG
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

silverryggen wrote:Fränt agg helt klart,man blir sugen,har ni nån på hyllan ,tex den med v-band in o ut?
Annars hur lång leveranstid?
Grenrörsfläns lär väl hänga med till ett sånt här agg va?

mvh

Alla 62or vi fick hem nu gick åt. Kommer nya om 2 veckor.
Fläns in och ut V-band tillkommer i priset. Men inte mycket pengar..
Ska jag ta med en åt dig? :)
User avatar
silverryggen
Posts: 1184
Joined: 31 Mar 2006, 20:46
Location: Sandviken

Post by silverryggen »

blir nog så.jag slår iväg ett pm.

mvh
Den e inte lång men den e smal
User avatar
jorgen
Posts: 3912
Joined: 20 Dec 2005, 02:35
Location: Bigstream (storfors)
Contact:

Post by jorgen »

vad är det rekomenderat för storlek på oljereturen på den? Vad är det för gänga på ingående?
///Jörgen.
070-400 00 80
j_m_a@telia.com


Stort tack till:

PPF
Peter K
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

1/8" in.

Jag brukar köra rör med 16mm invändigt.
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Hur skulle en SC62 billet funka på en S50B30? (8,0:1 i komp och 98okt ) Blir avgashuset for lite? Vil ha en responsstark motor med 500-550whp.
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Med 65mm turbin och 0.82 A/R funkar det bra.
Det har jag kört på en 3.2 lit!

Och 500 whp är absolut max jag rekomenderar med vanlig bensin, de är så fruktansvärt spikkänsliga så det är lätt att de går sönder.
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Okei, så det funkar ratt så bra altså :)

Har også lest endel om at dom ar spikkansliga, vad kommer egentlig det av?

Skulle du rekomendera at man går annu lågare i kompresjon vid f.eks 650-700hp (med t.ex en PT 67 snurra)..?

Kan SC62an jamnføras med Garrett GT35R? Ville halst hatt nått med vanlig journal bearing, men om GT35an ar at foredra så kanskje man burde valja den andå. For "hoppet" opp til PT67a ar val lite stort i responsvarden?

Takk for svar :)
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Spikkänsligheten har vi inte kommit på än, kan vara kamaxlar.
600-700 är riktigt riktigt svårt på bensin. Jag rekomenderar max 500-550 på bensin.

Alla tester jag har sett så har SC62 bättre resultat än GT35, men har som sagt inte testat så mycket än.
oddis
Posts: 237
Joined: 25 Nov 2005, 16:52
Location: Solør - Norge
Contact:

Post by oddis »

Det er så svårt med bensin altså, det var nått skit. :(

Nar man ser på hva dom bromsar med M20 og M50s på vanlig soppa skulle man tro det var X % høgare på en S- motor.

Men jag skulle tro 450/480whp skulle dekke mine behov, med en turbo som lager et stenhårdt register :)

Spelar komp forhållande inn en stor del med vanlig 98okt?. Kanskje lite dumt å valja såpass låg komp som 8,0:1 om man ska klamma til med E85 en senare gång.

8,5:1 funkar kanskje med den effekten på 98 okt? Ser ju at man ligger upptil 9,0-,9,5 på E85.

Sådar ar det at bo på landet i Norge, inget E85, men nog av 'E96' :lol:
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

SC6262 bromsad till 705 whp idag på en 1.8 lit nissan med 2.7 bar ladd.
Satt GT35R på förut och denna funkar mycket bättre och ger mer pulver.

Grym turbo :wink:
User avatar
M3JONAS
Posts: 2783
Joined: 21 Nov 2005, 08:25
Location: Ekerö/Stockholm

Post by M3JONAS »

Hur i helvete kan det passera så mycket avgaser genom den lilla turbon?? Makalöst och imponerande!
User avatar
Vision79
Posts: 2571
Joined: 13 Sep 2006, 17:01
Location: SUNDSVALL
Contact:

Post by Vision79 »

Har ni mätt mottryck? hur stressad är turbon vid dom effektuttagen?
User avatar
Bmwandreas
Moderator
Posts: 10788
Joined: 20 Nov 2005, 17:49
Location: Avesta

Post by Bmwandreas »

Den var inte körd här, så jag vet inte om mottryck mättes. Det kommer upp mer info..

Har för mig den gav 560 whp med GT35 och lite mer nu:)
User avatar
Nisse Järnet
Posts: 6624
Joined: 26 Nov 2005, 11:58
Location: Stockholm norrort

Post by Nisse Järnet »

Haha jävlar :D Vet du vilka mått det var på den?
Audi S5 B8 4.0t
E30 325ix M50 turbo 840awhp 7 speed DCT.
M50 764whp @ 1.7 bar.
M20 675whp @ 2.2 bar.
Post Reply