Precision SC62
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
silverryggen wrote:Fränt agg helt klart,man blir sugen,har ni nån på hyllan ,tex den med v-band in o ut?
Annars hur lång leveranstid?
Grenrörsfläns lär väl hänga med till ett sånt här agg va?
mvh
Alla 62or vi fick hem nu gick åt. Kommer nya om 2 veckor.
Fläns in och ut V-band tillkommer i priset. Men inte mycket pengar..
Ska jag ta med en åt dig?
- silverryggen
- Posts: 1184
- Joined: 31 Mar 2006, 20:46
- Location: Sandviken
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Okei, så det funkar ratt så bra altså
Har også lest endel om at dom ar spikkansliga, vad kommer egentlig det av?
Skulle du rekomendera at man går annu lågare i kompresjon vid f.eks 650-700hp (med t.ex en PT 67 snurra)..?
Kan SC62an jamnføras med Garrett GT35R? Ville halst hatt nått med vanlig journal bearing, men om GT35an ar at foredra så kanskje man burde valja den andå. For "hoppet" opp til PT67a ar val lite stort i responsvarden?
Takk for svar
Har også lest endel om at dom ar spikkansliga, vad kommer egentlig det av?
Skulle du rekomendera at man går annu lågare i kompresjon vid f.eks 650-700hp (med t.ex en PT 67 snurra)..?
Kan SC62an jamnføras med Garrett GT35R? Ville halst hatt nått med vanlig journal bearing, men om GT35an ar at foredra så kanskje man burde valja den andå. For "hoppet" opp til PT67a ar val lite stort i responsvarden?
Takk for svar
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Det er så svårt med bensin altså, det var nått skit.
Nar man ser på hva dom bromsar med M20 og M50s på vanlig soppa skulle man tro det var X % høgare på en S- motor.
Men jag skulle tro 450/480whp skulle dekke mine behov, med en turbo som lager et stenhårdt register
Spelar komp forhållande inn en stor del med vanlig 98okt?. Kanskje lite dumt å valja såpass låg komp som 8,0:1 om man ska klamma til med E85 en senare gång.
8,5:1 funkar kanskje med den effekten på 98 okt? Ser ju at man ligger upptil 9,0-,9,5 på E85.
Sådar ar det at bo på landet i Norge, inget E85, men nog av 'E96'
Nar man ser på hva dom bromsar med M20 og M50s på vanlig soppa skulle man tro det var X % høgare på en S- motor.
Men jag skulle tro 450/480whp skulle dekke mine behov, med en turbo som lager et stenhårdt register
Spelar komp forhållande inn en stor del med vanlig 98okt?. Kanskje lite dumt å valja såpass låg komp som 8,0:1 om man ska klamma til med E85 en senare gång.
8,5:1 funkar kanskje med den effekten på 98 okt? Ser ju at man ligger upptil 9,0-,9,5 på E85.
Sådar ar det at bo på landet i Norge, inget E85, men nog av 'E96'
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
Hur i helvete kan det passera så mycket avgaser genom den lilla turbon?? Makalöst och imponerande!
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290
- Bmwandreas
- Moderator
- Posts: 10788
- Joined: 20 Nov 2005, 17:49
- Location: Avesta
- Nisse Järnet
- Posts: 6624
- Joined: 26 Nov 2005, 11:58
- Location: Stockholm norrort