Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-
- kallevedlund
Svintoleffe wrote:Mirre tackar för infon
Det kanske blir billigare o bättre med ms än med unichip
Jag tror jag sak börja o jaga delar till det=) men då vet man vem man sak fråga då när man behvöer hjälp
snacka med "Lasse" på ms-nordic forumet, han har mycket snygga kort som som du kan få färdigmoddade för allt du vill ha. Man kan nu köra med wastefire på 6cyl....
- bemmerfanatic
- Turbo_folke
bemmerfanatic wrote:hei! jeg lurer på hvilken dimensjoner på aluminiumen dere bruker på innsug?
Det är 3mm alu plåt, som ska förstärkas ikväll!
En svets sprack när jag ladda 2,2 bar igår
Fagon, Stabbarps-Auto, Smidmek AB,HD-Pro
- bemmerfanatic
peppe wrote:2,2bar av misstag eller 2,2bar medvetet och effekt där efter? Eller.
Vi laddar 1,7 bar på brorsans m20/b25 utan o-ringning. Så 2,2 bar vill jag inte stanna på än så länge, nu nar jag har o-ringat
Turbo_folke wrote:Grattis till en lyckad uppstart Känner igen din bror (eller kompis) på filmen, han som kör 320 på mecca. Vem mappar ditt MS??
Jag mappar själv.
bemmerfanatic wrote:uff da..det var ikke bra hvor store var de på rørbøyen da? 75cm,10cm?
Rörböjen? Det ät bockad aluplåt, finns inga rörböjar..
- bemmerfanatic
Mirre wrote:bemmerfanatic wrote:hei! jeg lurer på hvilken dimensjoner på aluminiumen dere bruker på innsug?
Det är 3mm alu plåt, som ska förstärkas ikväll!
En svets sprack när jag ladda 2,2 bar igår
Grattis till att uppstart gick så fint....bra jobbat är de ett bevis på=)
Hehe de sprack ändå, men de kan man förstå när du laddar på över 2kg=)
MVH
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Mirre wrote:peppe wrote:2,2bar av misstag eller 2,2bar medvetet och effekt där efter? Eller.
Vi laddar 1,7 bar på brorsans m20/b25 utan o-ringning. Så 2,2 bar vill jag inte stanna på än så länge, nu nar jag har o-ringat
Trevligt!
Är hans topp svetsad?
Tänkte om det var mappat därefter, då blir det rätt bra skjut. Kul att uppstarten och mappningen flyter på så bra.
Så här såg det ut efter 2,2 bar
Efter lite svetsning så blev det så här istället!
Peppe: Toppen är inte svetsat på någon av bilarna.
Ripper: Tack, ska bli kul och se ditt bygge när den blir färdig!
Ikväll har det regnat, och har inte kunnat mappa.
Förmodligen kan jag köra på Meca på onsdag!
Efter lite svetsning så blev det så här istället!
Peppe: Toppen är inte svetsat på någon av bilarna.
Ripper: Tack, ska bli kul och se ditt bygge när den blir färdig!
Ikväll har det regnat, och har inte kunnat mappa.
Förmodligen kan jag köra på Meca på onsdag!
Hua mig att min bil skall bli klar hehe...
Ser bra ut nu ska väl ändå insuget hålla ihop, annars vet du att du laddar för mycket=)
Då kanske jag måste köra ner till Meca igen då=) håll oss update om du skall dit!
Ser bra ut nu ska väl ändå insuget hålla ihop, annars vet du att du laddar för mycket=)
Då kanske jag måste köra ner till Meca igen då=) håll oss update om du skall dit!
/ Christian Sundqvist Växjö
-
Ripper wrote:Hua mig att min bil skall bli klar hehe...
Försöker ge dig lite inspiration så att du "flyttar in" i garaget och bygger snabbare!
Förmodligen ska jag köra nu på onsdag, men måste hinna mappa lite innan och hoppas att det inte regnar till dess! Jag skriver här om jag ska köra eller inte!
Svintoleffe wrote:Ni är väldigt modig som vågar köra utan att svetsa toppen tycker jag
Dom brukar ju kunna ha en tendens att spricka baar man tittar på dom.=(((
Lycka till med bilen.
Brorsan har kört ca 120st hårda 201m repor och eslöv-malmö därtill, med samma uppsättnig som han har nu, och förra sesongen körde han faktist 7,8/148km/h med bara 1,3 bars ladd. Sen så har han orörd b20 topp, så kanske därför den håller!!