Mirres m20 turbo 6.86@170km/h (201m)

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Mirre tackar för infon :)


Det kanske blir billigare o bättre med ms än med unichip :)


Jag tror jag sak börja o jaga delar till det=) men då vet man vem man sak fråga då när man behvöer hjälp :D
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
kallevedlund
Posts: 674
Joined: 21 Nov 2005, 11:04
Location: Örebro

Post by kallevedlund »

Svintoleffe wrote:Mirre tackar för infon :)


Det kanske blir billigare o bättre med ms än med unichip :)


Jag tror jag sak börja o jaga delar till det=) men då vet man vem man sak fråga då när man behvöer hjälp :D


snacka med "Lasse" på ms-nordic forumet, han har mycket snygga kort som som du kan få färdigmoddade för allt du vill ha. Man kan nu köra med wastefire på 6cyl....
//Karl-August

070-1094618

PBperformance
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

hei! jeg lurer på hvilken dimensjoner på aluminiumen dere bruker på innsug?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
Turbo_folke
Posts: 601
Joined: 23 Nov 2005, 16:29
Location: Lund

Post by Turbo_folke »

Grattis till en lyckad uppstart :) Känner igen din bror (eller kompis) på filmen, han som kör 320 på mecca. Vem mappar ditt MS??
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

bemmerfanatic wrote:hei! jeg lurer på hvilken dimensjoner på aluminiumen dere bruker på innsug?

Det är 3mm alu plåt, som ska förstärkas ikväll!
En svets sprack när jag ladda 2,2 bar igår :lol:
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

2,2bar av misstag eller 2,2bar medvetet och effekt där efter? Eller.
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

uff da..det var ikke bra :shock: hvor store var de på rørbøyen da? 75cm,10cm?
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

peppe wrote:2,2bar av misstag eller 2,2bar medvetet och effekt där efter? Eller.

Vi laddar 1,7 bar på brorsans m20/b25 utan o-ringning. Så 2,2 bar vill jag inte stanna på än så länge, nu nar jag har o-ringat ;)
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Turbo_folke wrote:Grattis till en lyckad uppstart :) Känner igen din bror (eller kompis) på filmen, han som kör 320 på mecca. Vem mappar ditt MS??

Jag mappar själv.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

bemmerfanatic wrote:uff da..det var ikke bra :shock: hvor store var de på rørbøyen da? 75cm,10cm?

Rörböjen? Det ät bockad aluplåt, finns inga rörböjar..
User avatar
bemmerfanatic
Posts: 223
Joined: 07 Dec 2005, 23:37
Location: norge, lørenskog

Post by bemmerfanatic »

javel. jeg har tenkt å kjøpe rør og dele de i to samt plate på topp og bunn..
E34 rules!!!;-) alle kan det når de har lært det;-)
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Mirre wrote:
bemmerfanatic wrote:hei! jeg lurer på hvilken dimensjoner på aluminiumen dere bruker på innsug?

Det är 3mm alu plåt, som ska förstärkas ikväll!
En svets sprack när jag ladda 2,2 bar igår :lol:


Grattis till att uppstart gick så fint....bra jobbat är de ett bevis på=)

Hehe de sprack ändå, men de kan man förstå när du laddar på över 2kg=)

MVH
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
User avatar
peppe
Moderator
Posts: 4284
Joined: 20 Nov 2005, 20:01
Location: Umeå / Skärgården
Contact:

Post by peppe »

Mirre wrote:
peppe wrote:2,2bar av misstag eller 2,2bar medvetet och effekt där efter? Eller.

Vi laddar 1,7 bar på brorsans m20/b25 utan o-ringning. Så 2,2 bar vill jag inte stanna på än så länge, nu nar jag har o-ringat ;)


Trevligt!

Är hans topp svetsad?

Tänkte om det var mappat därefter, då blir det rätt bra skjut. Kul att uppstarten och mappningen flyter på så bra.
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Så här såg det ut efter 2,2 bar :)

Image

Efter lite svetsning så blev det så här istället!

Image
Image

Peppe: Toppen är inte svetsat på någon av bilarna.

Ripper: Tack, ska bli kul och se ditt bygge när den blir färdig!
Ikväll har det regnat, och har inte kunnat mappa.

Förmodligen kan jag köra på Meca på onsdag!
Ripper
Posts: 1196
Joined: 25 Nov 2005, 21:50

Post by Ripper »

Hua mig att min bil skall bli klar hehe...

Ser bra ut nu ska väl ändå insuget hålla ihop, annars vet du att du laddar för mycket=)

Då kanske jag måste köra ner till Meca igen då=) håll oss update om du skall dit!
/ Christian Sundqvist Växjö
http://www.nukeperformance.com/
Svintoleffe
Posts: 1342
Joined: 23 Nov 2005, 13:45
Location: Gävle
Contact:

Post by Svintoleffe »

Ni är väldigt modig som vågar köra utan att svetsa toppen tycker jag :)

Dom brukar ju kunna ha en tendens att spricka baar man tittar på dom.=(((


Lycka till med bilen.
Santa Fe

www.Skogenracing.com



Mvh Leif
User avatar
Mirre
Posts: 544
Joined: 20 Nov 2005, 22:04
Location: ESLÖV
Contact:

Post by Mirre »

Ripper wrote:Hua mig att min bil skall bli klar hehe...

Ser bra ut nu ska väl ändå insuget hålla ihop, annars vet du att du laddar för mycket=)

Då kanske jag måste köra ner till Meca igen då=) håll oss update om du skall dit!


Försöker ge dig lite inspiration så att du "flyttar in" i garaget och bygger snabbare! :)
Förmodligen ska jag köra nu på onsdag, men måste hinna mappa lite innan och hoppas att det inte regnar till dess! Jag skriver här om jag ska köra eller inte!

Svintoleffe wrote:Ni är väldigt modig som vågar köra utan att svetsa toppen tycker jag :)

Dom brukar ju kunna ha en tendens att spricka baar man tittar på dom.=(((


Lycka till med bilen.


Brorsan har kört ca 120st hårda 201m repor och eslöv-malmö därtill, med samma uppsättnig som han har nu, och förra sesongen körde han faktist 7,8/148km/h med bara 1,3 bars ladd. Sen så har han orörd b20 topp, så kanske därför den håller!! :lol:
Post Reply