Bäckis wrote:Då ska jag förklara dig som inte förstår: De är värdelösa, fullständigt.
Att montera en kolv med en korrekt tillverkad kona tar 1 sekund och är lika svårt som att klia sig i naveln.
Vi har testat lite olika mått osv, och det handlar om ett par hundradels mm mellan fiasko och succé.
förstår å förstår. Nä måste vara dum ja då helt enkelt.jag har monterat 6 kolvar i mitt liv med en sån och j tyckte det var lika enkelt som att klia sig på pungen
Har även jag monterat med båda och de justerbara är inte så jävla mycket att hurra över, jävligt rappliga och mest dryga att hålla på med.
Knäckte en oljering med en justerbar engång när jag skulle spänna åt den. Kanten fastnade i fjädern när den skulle komprimeras. Skrot saker, har man inget annat, som till Audin min så är det väl bara att försöka men en kona halverar tiden, huvudvärken och för att inte tala om att konan håller i evigheter, justerbara rapplet håller ettpar motorer sen går spännaren sönder eller dyligt.
Bmwandreas wrote:Vi får oftast sälja nya kolvringar till de som köpt smidda kolvar och monterar med justerbar kona. Lätt att det knäcks lite ringar med dem.
Been there, done that! Original kolvar funkar det skapligt med justerbar bögspännare men med tunna ringar går det helt åt helvete. Lite rysk roulette, man vet inte om ringarna är hela eller trasig när man väl fått ner dem i loppen...
Bonnturbo wrote:jaha nu har man läst om en grej till man behöver känns som att den finaste prydnaden man har på kontoret vill man ju få in på rätt sätt
så lär vell slunnga min ställbara då.....
bara kasta den ställbara, dessa konorna är suveräna.. funkar även om man har pyramidringar i blocket.
People change, things go wrong, shit happens , life goes on!