Page 3 of 11
Posted: 22 Oct 2008, 13:15
by Bmwandreas
Då lär han ta fram en för ickevanos och en för vanos och en annan till M3. Och han vill att det ska finnas kunder för minst 200st av varje. Då kanske du förstår att det blir svårt att sälja:(
Posted: 24 Oct 2008, 19:48
by Bmwandreas
Nu börjar det bli några som beställt redan. Detta kommer bli en storsäljare!
Får hem första laddningen nästa vecka. Då ska vi montera på en M50 och testa asap. Och vi ska även göra ett eget schema med bmw orig triggers/tomgångsmotor/tps som är enkel att förstå.
Posted: 24 Oct 2008, 19:50
by r.ivars
Bmwandreas wrote:Nu börjar det bli några som beställt redan. Detta kommer bli en storsäljare!
Får hem första laddningen nästa vecka. Då ska vi montera på en M50 och testa asap. Och vi ska även göra ett eget schema med bmw orig triggers/tomgångsmotor/tps som är enkel att förstå.
super! Hoppas ett sprut är bokat!
Posted: 24 Oct 2008, 21:51
by HenrikF
Ja, hoppas man får rätt på bilen med detta sprut..
Posted: 25 Oct 2008, 00:24
by BusE
Låter kanon detta, blir lite små sugen. har några frågor:
På m30b35 kan man köra med orginal trigger 60-2 och givare?
Vad ska man köra för tändning? edis6? msd spolar? tändsteg?
tack på förhand!
mvh.
Posted: 25 Oct 2008, 00:27
by Bmwandreas
60-2 trigger. Kamgivare behövs inte om man kör wastefire.
Fördelare + msd spole med inbyggt tändsteg är billigt och bra.
Eller 6st sådana spolar. DIS-4 eller valfri CDI funkar också.
Posted: 25 Oct 2008, 00:33
by BusE
Bmwandreas wrote:60-2 trigger. Kamgivare behövs inte om man kör wastefire.
Fördelare + msd spole med inbyggt tändsteg är billigt och bra.
Eller 6st sådana spolar. DIS-4 eller valfri CDI funkar också.
Jahaa man kan köra fördelaren + msd spolen. Men om man ska köra msd dubbel spolarna, ska man då ha 60-2 triggern o givarn?
kan man köra med edis6 spolen?
ps. tack för snabbt svar till förra posten
mvh.
Posted: 25 Oct 2008, 08:45
by Bmwandreas
Ska du köra dubbelspolar lär du ha ett litet bosch steg imellan eller tex ett DIS-4. Men du behöver inte kamgivare..
Ang edis spolen så vet jag inte vad den kräver för signaler. Har aldrig monterat en sådan..
Posted: 26 Oct 2008, 11:04
by Erikk
Bmwandreas wrote:Ska du köra dubbelspolar lär du ha ett litet bosch steg imellan eller tex ett DIS-4. Men du behöver inte kamgivare..
Ang edis spolen så vet jag inte vad den kräver för signaler. Har aldrig monterat en sådan..
Ska du köra Edis spolen lär du ha tändsteg emellan! Det är exakt samma förutsättningar som för vanliga dubbelspolar.
Posted: 28 Oct 2008, 19:46
by Bmwandreas
Första 6:an med V44 och 1600cc är uppstartad och verkar lira fint på tomgång. Det var det enda jag var orolig över..
Posted: 28 Oct 2008, 19:48
by Flame
Hur lång leverans tid är det på ett V44 med stora map sensorn och omgjort för spridare med lägre ohm?
Vad behövs köpas till för att få laddtrycks styrning?
Tror min alfa skulle må bra av ett sånt här sprut
Posted: 28 Oct 2008, 19:50
by Bmwandreas
Det finns hemma för leverans. Bara en laddtrycksventil för 1000kr som behövs..
Posted: 28 Oct 2008, 21:36
by r.ivars
Posted: 29 Oct 2008, 22:07
by JMK Racing
Mera film..
verkar funka riktigt fint..
Info info..enkelt att koppla in själv??
Posted: 29 Oct 2008, 22:17
by Bmwandreas
Mkt enkelt, färgmärkta kablar.
Nästa laddning är på väg hem så de kommer finnas på lager.
Lite snabb info om V44.
Launch.
3 olika laddtryck med knappar på tex instrumentbrädan eller mikrobrytare på spaken.
Fläktstyrning.
Shiftlight.
Utgångar som är programbara som man vill ha det.
Varvräknarutgång.
Trottel/map mappning för bilar med dåligt vacuum.
V88
Sequentionellt upp til 8 cyl.
10-20st fler in/utgångar som man kan logga allt möjligt tex kardanvarv,oljetryck.
Och båda modellerna har lika snabb autotune som Autronic.
Finns även plug & play till skyline,evo,rx7,subaru m.m
Posted: 29 Oct 2008, 22:23
by Christer K
Så en V44 "lågohm-edition" med stor mapsensor och laddtrycksventil är i pesetas räknat?
Posted: 29 Oct 2008, 22:26
by bmw_fredde
klarar det av vanos?