Page 3 of 31
Posted: 13 Nov 2008, 16:21
by FugitivE
Frågan angående toppen är besvarad via pm, istället för att skriva massa i tråden och förstöra den. Var en miss helt enkelt av våran sida då den också givetvis är bearbetad.
Posted: 13 Nov 2008, 17:51
by Roobin
Det är så här det ligger till..
Jag har för det första inte hängt ut nån bokstavligen
skäller harjag inte gjort, jag har försökt få tag i denna person i så många timmar men vedebörande har valt att inte ta kontakt med mig igen när han ser att jag ringt osv.
Bussgodset har du tydligen skickat hörde jag? Hur kommer de sig att jag inte får veta något? Du håller mig knappast informerad liksom.
Har inte tänkt att använda denna tråd som en chatt, jag kan fått för mig saker me tanken på att de va mycket mailskrivande om toppen hej o hå
Men kom inte o påstå att jag hängt ut nån eller skäller på nån för de gör jag verkligen inte. Jag kan dock tycka att han kunnat sköta vissa andra grejer smidigare.
Posted: 13 Nov 2008, 17:54
by Roobin
Kan säga så här att jag tror vi prata sqiush.....
Posted: 13 Nov 2008, 18:52
by Strandholm
r.ivars wrote:kör på!! =) Touring klubben måste utvecklas

för mycket "couper och skit" här på forumet

"Estate Lovers Anonymous"

Posted: 13 Nov 2008, 18:54
by Roobin
vi får väl se hur länge denna klarar sig i detta skick

Posted: 16 Nov 2008, 20:56
by Strandholm
tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt
Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning.

Posted: 16 Nov 2008, 23:35
by banzai
Amplify wrote:tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt
Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning.

Men det är snyggt
Kommer bli en grym bil robin!
mvh
Posted: 16 Nov 2008, 23:57
by BRUZZE
banzai wrote:Amplify wrote:tills den får oljetryck och trycker ut olja mellan topp och block på avgassidan som vanligt
Du skulle kört på matttsvart, den avger värmen effektivast. Vit är nog det mest ineffektiva du kan hitta när det gäller värmeavledning.

Men det är snyggt
Kommer bli en grym bil robin!
mvh
å man ser läckage lättare än svart.. svart e nog det sämsta man kan göra ur den synpunkten..
Posted: 17 Nov 2008, 15:38
by ^Tonix^
De ser ju coolt ut med vitt motorblock

Posted: 17 Nov 2008, 18:03
by Roobin
tackar
dock undrar jag inte om man ska ta o smälla på nå lager klarlack men de kommer kracka i värmen förmodligen, man har ju inte lust o ställa sig o gugga som fan så fort de kommer skit, för då lär hela färgen lossna

Posted: 07 Dec 2008, 17:48
by Roobin
Aha lite uppdatering då kanske.
All min tid verkar ha gått till allt annat än de som står i garaget på sistonde.
Blir mer o mer ändring på de nu.
Har rivit ner bena fram osv klippt bromsrör m.m
Skall bytas bromsrör i hela bilen, stålomspunna bromsslangar skall på.
Köpt 80/75 sänkning av brorsan, samt en extra uppsättning fjädrar ifrån HR så de ska nog kunna bli nåt av denna bil oxå.
Fick finbesök i helgen av polarn som gillade bilen väldigt mycket sa han
Håller på o slipa ner motorrummet då de skall läggas på en lack vid årsskiftet e tanken.
Skall beställas lite grejer i kommande vecka så får vi se hur långt de räcker
Mvh
Posted: 07 Dec 2008, 18:34
by BeEmVe
halloj robbin. kul att du bygger på kombin o inte e som alla andra
men vad jag hörde av holman så gick bilen fint när du köpte den, hur kommer de sig att du plockat isär allt o bygger om? annars ser de ut o gå bra för dig med projektet.
// Micha
Posted: 07 Dec 2008, 18:50
by Roobin
Hej du!
Tackar
Ah bilen gick fint när jag köpte den, hade problem me vissa grejer som värmen osv.
Sen va vissa grejer gjorda som jag inte kunde "leva med" såg inge bra ut, bara dit himpat.
Valde då när jag ändå hade tagit ur maskinen att se över packning osv när jag ändå skall byta kamaxeln osv.
Har tänkt o göra allt klart för o bara stoppa i smidda stakar o kolvar till nästa vinter då jag inte e helt säker om budget finns för de till sommaren 2009
Men vi får se hur de hela slutar, kanske inte ens kommer ut till i sommaren hehe men tack iaf !
Mvh
Posted: 13 Dec 2008, 03:57
by Roobin
Blev några timmar i garaget idag iaf
Med tanken på att toppen skall in på planing o jag ändå skall byta kamaxeln så passa jag på att ta bort kammen osv.
Är dock väldigt orolig över dem repor jag hittade på ena lagerbanan så att säga för kammen.
Kamaxeln fast de oxå lite repor på oxå, dock bara på ett ställe, detta har medfört rätt mycket metallspån osv.
För att nu inte min z45 skall bli misshandlad, finns de nå speciellt man kan göra? Tänkte mer på att använda "smärjelduk" (stavning?) för o få ner reporna i banan ??
Sen gällande "pinnarna" som håller i vipparmarna, är ganska repigt i ena "banan" där med, hur pass känsligt e de?
Fortsatte kvällen med o riva ner bakvagn andra skärmen o lite sånt krims krams, även alla soppa samt bromsledning

Stålomspunna bromsslangar kommer väl om nån vecka oxå i lagom tid till när man ska fixa nya rör.
mera mek imorrn
Mvh
Posted: 13 Dec 2008, 11:27
by pelko
Sök lite ang reporna i toppen, har för mig de va M20 toppar som brukade se ut sådär och det är lugnt. Tror det var i en projekttråd det diskuterades om det
Ser bra ut annars.
Mvh Mathias
Posted: 13 Dec 2008, 14:35
by Roobin
ok tack

Posted: 21 Dec 2008, 21:37
by Roobin
Så där nu har jag fått tillbaka toppen ifrån VMT...
Står inför valet om jag ska beställa HD vipporna eller ej, får väl se.
De som skall beställas snart är oljepump iaf.
Bussningskit till hela bilen är beställt , blir delrin
Skall beställa stålomspunna bromsslangar, ringa till sparco ÅF efter nyår o beställa nya stolar, Autometer mätare skall beställas ska kolla efter ett vettigt pedalställ till bilen.
Fuelcell måste införskaffas, sen ska jag höra med chefen om 2st 044.or
ah mer kommer väl säkert som alltid
Ajuste höll nästan på att glömma att jag var nere i Uddevalla ute på en ö o hämta nåt fiffigt nu under helgen
Tyvärr så kommer jag svika en del som har tyckt att bygget innan vart väldigt tufft osv. Men jag kunde fan inte hålla mig.....
Nya z45 turbo kammen
Ställbara kamdrevet
Kommer fler bilder nu när semestern kliver in om några dagar
Mvh !