Page 3 of 3

Posted: 02 Oct 2008, 16:26
by Karel021
Amplify wrote:Stavas dock Jeff Ireland. :wink:

*kastar sten i glashus*



jaja.. :D

Posted: 02 Oct 2008, 16:43
by Vision79
Ang Motornord (PPM) vippan igen så e den ju jäkla smutt...utbytbara klackar, byts på plats om man så vill, ligger lite tanke bakom uppbyggnaden :)

Image

Posted: 02 Oct 2008, 17:36
by Mattias Sandgren
Är det någon här som kör med PPM-vipporna till M20 och kan dela med sig av någon direkt erfarenhet ?

Posted: 03 Oct 2008, 09:23
by Bäckis
Ingen som kör med dem vad jag vet.

Uppbyggnaden handlar om att göra den så billig som möjligt. Vi kommer ha liknande lösning sen på de nya, enbart av kostnadsskäl.

Posted: 03 Oct 2008, 11:29
by Karel021
är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?

Posted: 03 Oct 2008, 11:53
by Vision79
Karel021 wrote:är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?


Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?

Posted: 03 Oct 2008, 11:59
by Zwofurti
konstigt utan lagring.. käns som att det kommer bli utnött på ett tag, alla andra vippor har väl bussning eller svamlar jag?

Posted: 03 Oct 2008, 15:33
by Karel021
Vision79 wrote:
Karel021 wrote:är de ingen som helst lager i ppm vippan ?

alu:t lär väl nöta ut sig efter ett tag ?


Jag tror inte det är ngt problem med utnötning, isof får man väll brotcha upp dom och pressa i en bronsbussning?



jo ne de är ju inga problem.. tror dock att de håller längre och går lättare med bussning. :)

Posted: 03 Oct 2008, 16:57
by Grefven
Image


VAC har inte heller några. och de ska vara bra enligt bäckis.

Posted: 03 Oct 2008, 17:03
by peppe
Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.

Posted: 03 Oct 2008, 17:50
by Vision79
peppe wrote:Sexiga vippor, sköna då man ska justera ventilspel iaf.


PPM´s är likadana...

Posted: 03 Oct 2008, 18:35
by Bäckis
Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite.

VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden.

PPM:s vet jag inte en käft som kört med?

Posted: 03 Oct 2008, 18:37
by Vision79
Bäckis wrote:Samma design. PPM känns ju som en stor Kinakopieringsfirma i mina ögon, och dessutom har de rippat vårat namn lite.

VAC:s är gjorda in house på VAC. Dyra men testade i deras banracing maskiner under extrema varvtal och förhållanden.

PPM:s vet jag inte en käft som kört med?


Google är din vän Bäckis det är folk som kört med dom även i sverige, förmodligen lika lite som folk kört med VAC´s :)

När kommer era? , är det NUKE som ska göra?

Posted: 03 Oct 2008, 21:20
by Bäckis
Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter.

Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.

Posted: 03 Oct 2008, 22:36
by Vision79
Bäckis wrote:Ja, Nuke. Designen ska ändras lite och det finns inte så mkt tid, så det är inte säkert att det blir ens denna vinter.

Ge mig ett exempel som kör med PPM i Sverige? Vi har en sats VAC går i en banracingbil.


Nån "robban" som kör en 02:a åker med dom!

Image

han har provat dom flesta vippor..

Men tiden får utvisa!...jag ska inte ha några iaf :)..ska prova lite M20 nu sen lämna stenåldern bakom mig..

Posted: 04 Oct 2008, 17:08
by Grefven
men vilka vippor åker de stöddiga maskinerna här på forumet? jag ska ha riktiga vippor men det verkar vara en djungel.

och 1800dollar svider ju för VAC. men jag hämtar hellre hem det i en annan ände och biter ihop om det inte finns något annat. men det känns onödigt dyrt.




lika bra vippor till en cheva smallblock hade kostat några tusen.