D2 & K-Sport
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
- Jonas_Linder
Tycker så "bra" om mina K-SPORT coilovers till E30 fram att dom nu ersätts med några 51mm orginal-fjäderben med taskiga dämpare.
Tycker dom är alldelles för styva för att åka rakt fram, funkar säkert fint till drifting och bana men har inte hunnit testa det ännu.
Köpte från Raidopower och ändrade inte fjädervalet något.
Sen är höjdjustering riktigt värdelös, varför har dom snålat på höjden på gängröret???
Tycker dom är alldelles för styva för att åka rakt fram, funkar säkert fint till drifting och bana men har inte hunnit testa det ännu.
Sen är höjdjustering riktigt värdelös, varför har dom snålat på höjden på gängröret???
AVO har inte riktiga coilovers bak till E30, det är vi som har det och använder deras fjädrar och dämpare
AVO har visat intresse för vårat kit för montering på E30, så vi får väl se om de handlar lite av oss snart och inte bara tvärtom...
AVO har visat intresse för vårat kit för montering på E30, så vi får väl se om de handlar lite av oss snart och inte bara tvärtom...
M3:an 2008:
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
10.18@233.6
Touringen 2009:
10.73@217.5
M-tech 1 E30 2010:
11.56@199.12
E21 racebil 2011 "In the 7s"
7.88@285
Det kan man kalla trendbrott!
-------------------------------------------------------
070-7318090
- Bmwandreas
- Moderator
Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
Vi har låga fjädrar till E39. Jag har 19" på min och däcken är precis vid skärmkanten. Har för mig de kostar 1000kr fram..
Jonas_Linder wrote:Tycker så "bra" om mina K-SPORT coilovers till E30 fram att dom nu ersätts med några 51mm orginal-fjäderben med taskiga dämpare.
Menar du att det blir för stötigt?
Gängröret, blir bilen för låg eller hög?
Har länge funderat på sådana för jag ska bara sladda med min bil, kan det vara något då?
/Cristofer
- Jonas_Linder
525mannen wrote:Jonas_Linder wrote:Tycker så "bra" om mina K-SPORT coilovers till E30 fram att dom nu ersätts med några 51mm orginal-fjäderben med taskiga dämpare.
Menar du att det blir för stötigt?
Gängröret, blir bilen för låg eller hög?
Har länge funderat på sådana för jag ska bara sladda med min bil, kan det vara något då?
/Cristofer
Mina är ställda på "mjukaste" läget och dom är väldigt stötiga. Stabil kurvatgning men dålig chassi-reaktion vid raktframåka.
Gängröret är alldelles för kort, kör 215/40/17 fram med "högsta" läget ställt och då vill däcken ta i skärmkanterna ibland.
Ska tillverka längre gängrör för att se om det går att ordna till så man får lite mer justeringsmån.
Men ska du bara sladda så vetteffan om det är värt att lägga pengarna på coilovers...
Okej låter väldigt bra tycker jag!
För att sladda tycker jag det går bäst om bilen ligger absolut stumt och gärna lågt när det börjar gå fort och brett!!
Har varit rädd för att de skulle vara som många billiga coilovers och upplevas "svampiga", men kan stryka den misstanken då.
Tack för svaret.
/Cristofer
För att sladda tycker jag det går bäst om bilen ligger absolut stumt och gärna lågt när det börjar gå fort och brett!!
Har varit rädd för att de skulle vara som många billiga coilovers och upplevas "svampiga", men kan stryka den misstanken då.
Tack för svaret.
/Cristofer
Bmwandreas wrote:Chrille wrote:Går det att få tag på Coilovers fram till en BMW 528 E39?
Har köpt 50mm sänkfjädrar men de sänkte snarare 15mm.
Dom är ju koniska så det går ju inte kapa skiten heller.
Är Coilovers enda sättet att få den låg?
Vi har låga fjädrar till E39. Jag har 19" på min och däcken är precis vid skärmkanten. Har för mig de kostar 1000kr fram..
Du har PM!
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com
M5 S62 IMOLA II
Hitta precis dessa, nån som har vet nåt? Verkar ju rätt nya på markanden.
http://www.blocket.se/vi/18158378.htm?ca=15_s
Viper89 wrote:Hitta precis dessa, nån som har vet nåt? Verkar ju rätt nya på markanden.
Vet inget om säljföretaget men det är ju sammalika prylar som K-sport som Radiopower säljer: http://www.raidopower.se/Shop/Applicati ... hp?iId=894
jonas_edling@hotmail.com
0736-560290
0736-560290