Page 3 of 22

Posted: 12 Dec 2006, 15:45
by Jocke
Kul att se, hoppas allt fungerar som det ska för dig!


Fränt bygge helt klart! :D

prospark?

Posted: 13 Dec 2006, 06:18
by Nicke Blom
skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan :)

Posted: 13 Dec 2006, 07:14
by Fanzy
:shock:
Riktigt snyggt bygge!

Re: prospark?

Posted: 13 Dec 2006, 13:32
by Söderling
Nicke Blom wrote:skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan :)


Har kört prospark i 4år och det har funkat väldigt bra. Det är det som ja hållits mest med. Tycker det funkar. Just nu kör ja 1000cc spridare på orginal M50 å det går riktigt fint. Både på tomgång å stadskörning. Så det får nog hänga med så länge det funkar.

Posted: 15 Dec 2006, 05:42
by Söderling
Ett par bilder på en rallybil ja har oxå. Kanske inte passar här men tänkte de kunde va kul å visa den iaf.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Posted: 15 Dec 2006, 06:58
by Bonje
Riktigt fränt bygge du har!

Jag vet att det går att borra från 84 till 86mm. Men finns det tillräckligt med gods i väggarna för att mosa på laddtryck sen utan att det spricker?

Har nämligen samma planer på att borra ett annars kasserat M42 block till 86mm och stoppa i M3 E36 kolvar. Givetvis vore det kul med en snurra på det sen... :roll:

Någon som har erfarenhet av att borra så mycket sedan tidigare??

Posted: 15 Dec 2006, 15:01
by Söderling
Ja går gör det ju. Sen hur bra det håller vet ja inte. Finns säker många som testat som borde veta. Om inte så kommer man att märka det själv :? Ja hoppas det håller för 450-500hk iaf. Tänkte åka med ca 1.5 bar i ladd, minst.

Posted: 15 Dec 2006, 16:01
by Nisse Järnet
Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?! :)

Posted: 16 Dec 2006, 20:11
by Söderling
Nisse Järnet wrote:Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?! :)


Ja det skulle ju inte va fel med så pass med effekt. Men man ska ju klara av å köra det oxå :)

köra

Posted: 16 Dec 2006, 21:13
by Nicke Blom
Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande :)

kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli 8)

Re: köra

Posted: 16 Dec 2006, 21:32
by Söderling
Nicke Blom wrote:Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande :)

kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli 8)


Vad brukar E30 väga? Min volvo vägde 1250kg på bilprovningen.

Posted: 17 Dec 2006, 00:44
by Overcharged
en e30 väger väl ca 1300 :D
då är ju din lättare

Posted: 17 Dec 2006, 01:24
by Zwofurti
Overcharged wrote:en e30 väger väl ca 1300 :D
då är ju din lättare


1300?
min 320 vägde 1120, helt standard när jag vägde den i somras! står 1140 tjänstevikt!

Posted: 17 Dec 2006, 01:41
by Overcharged
ojj är det så lite :shock: det var inte mkt...

Posted: 17 Dec 2006, 01:50
by Söderling
Overcharged wrote:ojj är det så lite :shock: det var inte mkt...


Fan, då är ju min på tok för tung. Men men, det är ju en volvo 8) Får se i sommar va den räcker till. Annars får man börja lätta.

Posted: 19 Dec 2006, 21:44
by Söderling
Ja fick göra en aluminium plåt ovanför intercoolern då orginal inte fick plats längre. Vart riktigt stadigt med kylaren å intrecoolern skruvad i den.

Image

Har börjat montera bromsaran nu ikväll. Tog orginalskivor å svarava ner som nav till dom andra bromsskivorna.

Image

Image

Posted: 19 Dec 2006, 23:51
by Nisse Järnet
Har för mig min 325a (4d, taklucka, inge servo eller elhissar eller nåt sånt junk) vägde 1150 utan mig i, utan stereogrejerna och med 10L i tanken :)