Page 3 of 22
Posted: 12 Dec 2006, 15:45
by Jocke
Kul att se, hoppas allt fungerar som det ska för dig!
Fränt bygge helt klart!
prospark?
Posted: 13 Dec 2006, 06:18
by Nicke Blom
skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan
Posted: 13 Dec 2006, 07:14
by Fanzy
Riktigt snyggt bygge!
Re: prospark?
Posted: 13 Dec 2006, 13:32
by Söderling
Nicke Blom wrote:skicka prospark sprutet i tunnan,dom e dryga som fan
Har kört prospark i 4år och det har funkat väldigt bra. Det är det som ja hållits mest med. Tycker det funkar. Just nu kör ja 1000cc spridare på orginal M50 å det går riktigt fint. Både på tomgång å stadskörning. Så det får nog hänga med så länge det funkar.
Posted: 15 Dec 2006, 05:42
by Söderling
Posted: 15 Dec 2006, 06:58
by Bonje
Riktigt fränt bygge du har!
Jag vet att det går att borra från 84 till 86mm. Men finns det tillräckligt med gods i väggarna för att mosa på laddtryck sen utan att det spricker?
Har nämligen samma planer på att borra ett annars kasserat M42 block till 86mm och stoppa i M3 E36 kolvar. Givetvis vore det kul med en snurra på det sen...
Någon som har erfarenhet av att borra så mycket sedan tidigare??
Posted: 15 Dec 2006, 15:01
by Söderling
Ja går gör det ju. Sen hur bra det håller vet ja inte. Finns säker många som testat som borde veta. Om inte så kommer man att märka det själv
Ja hoppas det håller för 450-500hk iaf. Tänkte åka med ca 1.5 bar i ladd, minst.
Posted: 15 Dec 2006, 16:01
by Nisse Järnet
Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?!
Posted: 16 Dec 2006, 20:11
by Söderling
Nisse Järnet wrote:Laddar du 1.5 bar och allt stämmer lär du ju ha över 500hk?!
Ja det skulle ju inte va fel med så pass med effekt. Men man ska ju klara av å köra det oxå
köra
Posted: 16 Dec 2006, 21:13
by Nicke Blom
Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande
kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli
Re: köra
Posted: 16 Dec 2006, 21:32
by Söderling
Nicke Blom wrote:Det är ingen fara att köra med 500hk i relativ tung stadig bil.. en en lätt bmw e30 kan det vara spännande
kör en 525a turbo dagligen med ca 500hk...men lite drifting kan det ju bli
Vad brukar E30 väga? Min volvo vägde 1250kg på bilprovningen.
Posted: 17 Dec 2006, 00:44
by Overcharged
en e30 väger väl ca 1300
då är ju din lättare
Posted: 17 Dec 2006, 01:24
by Zwofurti
Overcharged wrote:en e30 väger väl ca 1300
då är ju din lättare
1300?
min 320 vägde 1120, helt standard när jag vägde den i somras! står 1140 tjänstevikt!
Posted: 17 Dec 2006, 01:41
by Overcharged
ojj är det så lite
det var inte mkt...
Posted: 17 Dec 2006, 01:50
by Söderling
Overcharged wrote:ojj är det så lite
det var inte mkt...
Fan, då är ju min på tok för tung. Men men, det är ju en volvo
Får se i sommar va den räcker till. Annars får man börja lätta.
Posted: 19 Dec 2006, 21:44
by Söderling
Ja fick göra en aluminium plåt ovanför intercoolern då orginal inte fick plats längre. Vart riktigt stadigt med kylaren å intrecoolern skruvad i den.
Har börjat montera bromsaran nu ikväll. Tog orginalskivor å svarava ner som nav till dom andra bromsskivorna.
Posted: 19 Dec 2006, 23:51
by Nisse Järnet
Har för mig min 325a (4d, taklucka, inge servo eller elhissar eller nåt sånt junk) vägde 1150 utan mig i, utan stereogrejerna och med 10L i tanken