Page 3 of 44

Posted: 18 Aug 2008, 12:23
by RoDe
kör utan vinge om du ska köra tyskstuk. du får en clean look på bilen.

jag sålde iväg min vinge så fort jag fick syn på den här bilden 8)
Image

Posted: 18 Aug 2008, 13:36
by Pimplaren
Fresh både med och utan vingen, jag skulle köra med mtech 2 vingen då hela paketet komplett är eftertraktet :)

Posted: 18 Aug 2008, 13:51
by E24
RoDe wrote:kör utan vinge om du ska köra tyskstuk. du får en clean look på bilen.

jag sålde iväg min vinge så fort jag fick syn på den här bilden 8)
Image



den där va sjuk fin =) riktig feta fälgar =)

Posted: 18 Aug 2008, 14:34
by pelko
Nisse: Jag läste igenom din tråd igår och det var mer rost än vad jag trodde, har ju läst din tråd tidigare :D Och M-paketet kommer absolut inte säljas.

Sedan blir det att köra med vingen på.

Nu ska jag till garaget och hacka rost...

Mvh Mathias

Posted: 18 Aug 2008, 15:02
by Grefven
ingen fara med en massa rost bara du lagar det ordentligt. man har ju sett för många fusklagningar för att folk inte kan eller har ork att göra det riktigt.

Posted: 18 Aug 2008, 16:45
by Thörn
Gott att det inte blev ett volvoprojekt :)
Fasen du skulle aldrig tagit bort m-Tech paketet, det håller ju ihop resten av bilen hehe :o
Kan du inte handla Specialsvarv Anders kaross?

Posted: 18 Aug 2008, 16:55
by Storås
Thörn wrote:Gott att det inte blev ett volvoprojekt :)


:evil: :lol:

Posted: 18 Aug 2008, 19:36
by Schniff
gött pelko du va ute o sväva en stund men tog dej samman!

Håller sj på men en e30 m-tech II som ska bli imolaröd men jag ska ha svart tezo-R fälgar..

Lycka till med ditt bygge!

Mvh Henke

Posted: 18 Aug 2008, 21:46
by pelko
Tack alla :) En M-tech II E30 slår det mesta...

Var och rotade ännu mera idag och ALL plåt från framdörrarna till baklamporna, från golv till rutor, måste bytas. SEDAN, måste man byta innerskärmar också. Det finns betydligt mer rost än vad jag trodde, även om jag hade ställt in mig på mycket.

Jag vill rota lite till och det känns som en förlust att leta ny relativt rostfri E30 och flytta över allt, men samtidigt kanske en vinst i längden...

Vi tog massa bilder men kameran vill inte para ihop sig med datorn så bilderna får vänta.

Rostfria E30s sökes delvis, skicka PM om det finns något. Inget krav på något annat än att det ska vara rostfritt.

:(

Mvh Mathias

Posted: 21 Aug 2008, 22:00
by pelko
Som jag har nämnt så är min kaross så röten så att det tyvärr blir för mycket jobb för att jag ska bli nöjd.

Jag kom att tänka på att en kompis har en E30 kaross han vill bli av med. Var och kollade på den idag och det blev klart att jag köper den, ska hämta den inom en vecka.

Det är en två-dörrars -89 årsm, så M-tech II prylarna flyttas bara över.

Några teaser-bilder från den nuvarande ägarens projekttråd:

Hela underredet är 100% rengjort och rostlagat. 2k epoxy grund lagd.
Image

Sedan är underredet lackat med vit fälgfärg.
Image

Samtliga skarvar i hela bilen är svetsade för maximal stabilitet.
Image

Fram och bakvagn är epoxy-grundade och lackade med riktig färg.
Image

Kommer springa en hel dag med kameran i garaget när jag får hem bilen för arbetet som är nerlagt på underredet är det sjukaste jag har sett.

I övrigt så är bilen 100% rostfri.

Mvh Mathias

Posted: 21 Aug 2008, 22:04
by Pimplaren
Jävla lyft rent kartossmässigt!

Kommer bli en grym mtech 2a :)

Posted: 21 Aug 2008, 22:04
by Grefven
fungerande bilder nu! blev nyfiken som fan. är det den som varit tillsalu på rejsa?

Posted: 21 Aug 2008, 22:07
by pelko
Bilderna fungerar nu.

Bullen: Den har legat ute på rejsa ja ;)

Mvh Mathias

Posted: 21 Aug 2008, 22:41
by Grefven
hette han inte franzen? tror inte vi började prata om priser för jag köpte ju min touring i samma veva. men han antydde att den inte var så billig. men jag får känslan av att du inte gett så mycket =)

Posted: 21 Aug 2008, 22:44
by pelko
Franzen stämmer. Jag vill inte gå in på detaljer ang priset mer än att jag är sjukt nöjd att jag fick köpa den :D

Mvh Mathias

Posted: 21 Aug 2008, 22:51
by Grefven
grattis till ett klokt val iaf. du kommer inte att ångra det.