Mitsubishi EVO 3 rs

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren

Sandén

Post by Sandén »

Fan va fint! Haha ingen fara! Jag la nämligen inte nån energi på den men nu blir det ju kanon! Fått grejerna nu?
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Aleex

Post by Aleex »

Nu börjar de likna nått iallafall, hela botten är ihopplockad. Nu väntar jag bara på dom styrstiften som ska vara mellan block och topp. Så är de bara toppen som ska på. Hoppas de kommer snart.
Men så här ser du ut nu iallafall.

Arp bultar o grejer
Image

Image

Botten typ helt färdig
Image

Vovven Troll med på bilde me :)
Image
youask

Post by youask »

Oisolerade kabelskor? :S

akta dig med drag-däck och enkelskivig koppling ;) i know....
Aleex

Post by Aleex »

youask wrote:Oisolerade kabelskor? :S

akta dig med drag-däck och enkelskivig koppling ;) i know....
Jupp de är osiolerade kabelskor. Funkar jätte bra. Det är ingen som ska fingra där. Det är som sagt långt ifrån plåten.

Kommer nog inte att bli et drag. Lutar åt att de blir mt:s street radial. Funkar nog fint p 4 hjul
Aleex

Post by Aleex »

I helgen hände lite saker. Toppen, kammarna, grenrör mm är monterat.
Monterade dit turbon för att kolla hur oljeretur ska vara. Den ska göras om imorrn. Kamrem får jag imorgon av Boss.Speed , då ska den monteras.
Sen fick jag åka min gammla m20 turbo idag med :D Wärniss på forumets projekt.
Så här ser de ut just nu

Image

Image

Image
Sandén

Post by Sandén »

Ryktet säger att den är startad o att aleex va förvånad över hur bra den gick trots "relativt" lågt ladd! Nu är det bara börja jaga henkes 9,85 han åkte på kjula idag! 1,49 i 60fot skottar på fint med!

byt kyl mappa mer o spöa jänkarna på gatan 8)
http://www.garaget.org/sanden" onclick="window.open(this.href);return false;
Audi Sportquattro -86
VGD Performance
Aleex

Post by Aleex »

Ryktet stämmer att bilen är startad! Fredag kl 16:00 står motorn utanför bilen. Lördag 06:30 startar vi bilen,sen lite senare så är de dags för mappning. Vi var i stort sett minst 4 st som skruvade på bilen för att den skulle bli klar tills idag. De va race på norrtäljke flygfält. Allt gick ju som planerat i början.
Började med att vi hade problem med laddtryck. Wg:ena ville inte ladda mer än 0.5 bar. Efter ett tag så visade de sig att jag kopplat laddregleringen fel. Kopplade om det och då kom trycket :D
Vi kom till ganska exakt 2 bar. Fyfan va den gick gick. med det lilla laddet. Det är lite jämfört med va ja ska ladda :)
Men sen så när de skulle vridas mer på kranen så gick vattenkylaren sönder. Så blev inte mer. Men jag är jävligt nöjd med hur den går. När jag ska ladda fullt så kommer den bli sinnesjuk. Kommer att äta audis till frukost :lol:
Tack till er alla som hjälpte mig
Aleex

Post by Aleex »

Sandén wrote:Ryktet säger att den är startad o att aleex va förvånad över hur bra den gick trots "relativt" lågt ladd! Nu är det bara börja jaga henkes 9,85 han åkte på kjula idag! 1,49 i 60fot skottar på fint med!

byt kyl mappa mer o spöa jänkarna på gatan 8)
Ja bilen gick som helvete tyckte vi. Kan säga att den blir helst sjuk sen :D
Jupp att jaga 9.85 är de som gäller sen.
Aleex

Post by Aleex »

Här kommer lite bilder sen fredag kväll/lördag morgon.

Motor på väg i
Image

Motor i
Image

Folket som skruvade
Image

Sambon och vovven trötta

Image

Image

Lite kaffe,bullar och cola gick åt
Image
Aleex

Post by Aleex »

Bonje

Post by Bonje »

Bra jobbat killar och tjejor!
Låter ju faktist ganska aggresiv! 8) Hur funkar min gammla turbo då? :wink:
Bonje Larsson Ejdetjärn 070-2203537
Projekttråd: http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic" onclick="window.open(this.href);return false; ... 18is+turbo
Aleex

Post by Aleex »

Än så länge funkar den bra tycker jag. Vi får se vad den tycker när laddet vrids upp betydligt mer :twisted:
illis78

Post by illis78 »

Aleex wrote:Ryktet stämmer att bilen är startad! Fredag kl 16:00 står motorn utanför bilen. Lördag 06:30 startar vi bilen,sen lite senare så är de dags för mappning. Vi var i stort sett minst 4 st som skruvade på bilen för att den skulle bli klar tills idag. De va race på norrtäljke flygfält. Allt gick ju som planerat i början.
Började med att vi hade problem med laddtryck. Wg:ena ville inte ladda mer än 0.5 bar. Efter ett tag så visade de sig att jag kopplat laddregleringen fel. Kopplade om det och då kom trycket :D
Vi kom till ganska exakt 2 bar. Fyfan va den gick gick. med det lilla laddet. Det är lite jämfört med va ja ska ladda :)
Men sen så när de skulle vridas mer på kranen så gick vattenkylaren sönder. Så blev inte mer. Men jag är jävligt nöjd med hur den går. När jag ska ladda fullt så kommer den bli sinnesjuk. Kommer att äta audis till frukost :lol:
Tack till er alla som hjälpte mig
inga filmer från norrtälje ??
Aleex

Post by Aleex »

Jag kom ju aldrig dit
R.Larsson

Post by R.Larsson »

Låter mycket bra aleex. Gött att du har fått igång bilen nu.. Men se till o jaga rätt på en ny kylare nu o kräma på lite mer ladd o tändning o lägg upp lite mer filmer.. :twisted:
VGD Performance
0706862554
RobinLarssonVGD@hotmail.se
Peter_e30

Post by Peter_e30 »

grymt projekt. vad tror du effekten landar på?
kompisens evo3 gissade dom att den skulle få mellan 400-450hk på hjulen men blev till slut ca 580 så han var glad :)
http://www.blocket.se/vi/17683427.htm?ca=11_s
Aleex

Post by Aleex »

Peter_e30 wrote:grymt projekt. vad tror du effekten landar på?
kompisens evo3 gissade dom att den skulle få mellan 400-450hk på hjulen men blev till slut ca 580 så han var glad :)
http://www.blocket.se/vi/17683427.htm?ca=11_s
Jaja, du menar kim. Känner han med. Målet med min är minst 600 på hjulen
Post Reply