Page 3 of 16
Posted: 08 May 2006, 08:39
by Bonje
Nix passar som sagt inte till M20 och M50 där i mot M10 och M30.
Jag tycker inte om M3 E30 lådan... känns tajkon att ha 1:an neråt. Allt blir helt knas när växlarna ligger fel.
Sen verkar den inte så stabil vid mycket effekt heller. Min gav up och jag vet många andra som har kört sönder.
Posted: 08 May 2006, 16:22
by Strandholm
Här var goda råd dyra
Har verkligen NOLL lust att bygga om bakvagnen och måste ju finnas en vettigare låda änn 260 ?
280 lådan verkar ju rätt skoj men antar att den e rätt dyr och inte passar
Posted: 08 May 2006, 17:58
by E21_Rille
Amplify wrote:Här var goda råd dyra
Har verkligen NOLL lust att bygga om bakvagnen och måste ju finnas en vettigare låda änn 260 ?
280 lådan verkar ju rätt skoj men antar att den e rätt dyr och inte passar
varför vill du inte ha orginallådan ? vill inte vara jobbig men jag fattar inte
mvh
Posted: 08 May 2006, 18:27
by Strandholm
Är relativt säker på att den inte klarar upp emot 500hk i mitt tempo
Posted: 29 May 2006, 22:03
by "Olsson"
En fråga. Är 10 x 1 1/8" storleken på ingående axel i ZF lådan ?
Länk
http://www.tiltonracing.com/content.php ... id=113&m=d
Är nr tre uppifrån rätt lammel till lådan. Någon kanske har erfarenhet
Posted: 30 May 2006, 13:40
by Nisse977
Hej!
Hur många NM klarar Getrag 240 resp 260lådorna??
Jag har 240 låda och 4,1:1 lamelldiff på min 320i -87 med 325motor. För några veckorsen fick jag för mig att byta olja i diff och växellåda.. Jag hittade knapp någon olja i växellådan.. Kan vara därför det tjuter i den.. och så har jag ett gött glapp i drivlinan känns det som..
När jag känner på kardan och drivaxlar, så känns det ej glapp.. så det borde väl vara lådan som är kass? Växlarna går i fint och lätt.. särskillt nu när det är olja i den
Jag har senare tänkt att kompressormata den till ca 300hk. Har ca200 sughästar idag
Men det lär ju bli mer vrid med kompressor.. och jag vet inte om jag bör satsa på en 260låda direkt.. eller om jag bara ska slänga dit en finare 240låda, som fått arbeta MED olja i sig..
Posted: 21 Aug 2006, 07:16
by Majs
Sitter det samma låda i Z3M som i e36 M3?
Posted: 21 Aug 2006, 07:17
by Majs
Sitter det samma låda i Z3M som i e36 M3?
Posted: 22 Aug 2006, 06:41
by Majs
ingen som vet??
Posted: 22 Aug 2006, 07:20
by Bmwandreas
Ja samma
Posted: 22 Aug 2006, 21:40
by peppe
Alltså jag undrar vad som är gjort med min anabola låda? En helt vanlig 325 låda som läker olja som ett såll.
D.v.s. den går utan olja men jag lyckas inte förstöra den. Och jag växlar som en anabola matad Rambo. Tjaskar dock fint då man kuggar nästa men den vägrar.
Ska fylla olja och peppar peppar ta i trä så den håller i Piteå för nu sade jag nog för mkt.
Posted: 13 Sep 2006, 08:12
by M_power86
peppe wrote:Alltså jag undrar vad som är gjort med min anabola låda? En helt vanlig 325 låda som läker olja som ett såll.
D.v.s. den går utan olja men jag lyckas inte förstöra den. Och jag växlar som en anabola matad Rambo. Tjaskar dock fint då man kuggar nästa men den vägrar.
Ska fylla olja och peppar peppar ta i trä så den håller i Piteå för nu sade jag nog för mkt.
Haha
Posted: 19 Sep 2006, 22:50
by edström
vad jag förstått sv det här så är de samma uväxling på m3orna och 325orna eller är det helt fel?
m3orna går ju sjukt mkt fortare! hur kan de komma sig?
Posted: 19 Sep 2006, 23:48
by Overcharged
Radera
Posted: 20 Sep 2006, 05:55
by FoX
Overcharged wrote:M3 har ju 3.15 men jag har för mig 325orna ska ha 3.75?
är jag helt fel ute nu?
om det är slutväxel/diff vi pratar så har m3 e30 3.15 eller 3.25
och 325 e30 har 3.73
här har du alla diffar
http://wp1016621.wp027.webpack.hosteuro ... f00023.htm
Posted: 20 Sep 2006, 10:29
by Overcharged
jag snackar iaf om e36
Posted: 20 Sep 2006, 13:09
by edström
ja menar också e36 o va ja vet så har både m3 o 325 3.15 i diffen,, är de lådorna som skiljer i utväxlingen då?