Posted: 22 Jun 2008, 20:52
hahahahahaha dehär påminner om en ex kompis som skulle styla en nissan cherry med dubbla alu vingar med mera ...
Krillian wrote:e30power wrote:hartge wrote:2,6 liter o extraktor rör o portad topp o ett insprut från jesus tid så tror ja att det e "VÄL" uppskattade hk men det e ju bara en gissning.........e30power wrote:hartge wrote:ska du plocka ut 220-240 hk med en 272graders kam på hjulen ???
Om du läser på info. om bilen så ser du att det inte är det ända som är gjort
Jo med orginal insprutning och bara dem grejer du räknat upp nu så kommer jag kanske till 220hk, men det ska ju göras mer
X Etanolkonvertera
X Större spridare + lmm
X Ställbar Btr
X större bränslepumpar
X Chipning till etanolen
Med dem grejerna fixade så kan jag säga att 220hk är en möjlighet!
motornord bänkade bilen efter att dem gjort i ordning toppen och borrat upp cylindrarna till 200hk
vet inte om jag håller med..
här är en spec.
Motor:
M20B25 block uppborrad till 85mm
Smidd dieselvevaxel med 81mm slag
Viktjusterade 130mm vevstakar
Smidda kolvar av märket CP pistons
11.25:1 i kompression
Skvalplåt i oljetråget
Sachs 618 tryckplatta
Lättat svänghjul
Balanserad bottendel
Portad och planad topp med svetsade kylkanaler (utfört av PPF)
Matchportat insug
304 graders Dr Schrick kam
Dubbla Dr Schrick ventilfjädrar
Dr Schrick ventilbrickor
Dbilas Dynamic justerbart kamdrev
Autronic SM4
Koniskt BMC luftfilter
MSD 340cc spridare
Motorn renoverad med nya original packningar,lager osv
325 E30 AC-kylare
328 E36 el-fläkt
Sebring extractor-grenrör
Ferrita sportavgassystem
Motorn är byggd och mappad av BmwAndreas och Bäckis
Detta gav 232hk som mest ( 2,7liter )
makkan_nykvarn wrote:jobba på nu. hjälper inte mkt på bilen att sitta hemma o glo på datorn kommer över o inspekterar så du har gjort ditt jobb som du ska senare nästa vecka