Det är ju snyggt att försöka få plats med både SM4 box och DIS-4 i orginallådan men du kommer bränna den, dom går väldigt varma och många har överhettat dom utan att ens stoppat in dom i ett litet slutet utrymme utan ventilation...
Kör PPF´s (MSD) spolar med tändsteg om du ska lyxa (vilket man ska om man kör S38! ) det blir massa bättre
EDIT: Såg under säljes att nån redan gett dig den ideén ....
Jepp, insåg själv att det nog skulle bli alldeles för varmt där. Får se om det blir msd:s aktiva spolar eller vag-spolar, är ju trots allt en kostnadsfråga. Är ju redan uppe i astronomiska summor på detta bygge..
Det är nog inte så farligt som det låter att sätta boxarna där.
Det sitter ett termostatstyrt fläktsystem till det utrymmet
Msd steget med spolar är nu sålda, och det blir istället vag-spolar. Har även börjat med att koppla bränslesystem. Köpt lite på hydroscand och modifierat orginalarmaturen i tanken. Ska även tillverka fästen för de 3 walbropumparna.
Tackar Robbz (LIte sent, jag vet)! Har som vanligt inte gjort så mkt. Men nu börjar jag få panik så var i verkstan idag och monterade vagspolarna, samt måttade lite med downpipe. Såg dock att jag beställt för grova rör av PPF(4")., så det blir till att byta ner mig i dimension(3,5") för att komma förbi ramverket. Blir också trångt för min wastegate. Får se om det blir singel eller dubbla små smidiga saker.
Dont like my Driving,mail me at:
eatsh*t@gof*ckyourself.com
MVH Patrik Jansson
*E24 M635Csi -84 http://www.garaget.org/?car=72052
*E34 535i -92 "sladdpulkan"
Det vete gudarna! Min lathet, samt just nu kassabrist. Gör att det är på håret
att den kommer ut det här året, överhuvudtaget. (Hoppas sannerligen det)
Trevligt att du får tummen ur!!! Ser bra ut som vanligt! :]
Tänkte stressmecka ihop min nu närmsta månaden men sen så är det bara att skrika till om du behöver sällskap under flitens lampa. :]
Härligt att du har hängt ner rovan, kan ju inte annat än bli bra detta. Inte skoj när kassan sinar men då är det bara att invänta bättre tider, bättre att ta det lugnt och få allt som du vill ha det istället för att hasta ihop ngt.
Har nu bestämt att det blir 2st tial 38mm istället för 1 60mm, pga. utrymme och krångel. Började på lite att måtta upp för tryckrör på turbosidan. Fick kapa ur innerskärmen en del för att röret ska få plats. Väntar nu på en hög med aluminium och rostfria rör så man kan bygga avgas och tryckrör klart.
Har fått mitt grenrör svetsat så det är nu klart. Har även svetsat på en böj på kompressorkåpan på turbon, och tagit bort spjäll samt svetsat igen onödiga hål på plenumkammaren.