Page 3 of 6

Posted: 23 May 2006, 19:44
by PaparaZZi
har det stannat här fido eller??

Posted: 23 May 2006, 20:33
by Nicke Blom
Bmwandreas wrote:
göte wrote:När du monterat arp bultar till veven bearbettar du lagerytorna efter eller kontrollera de???


Du tänker på en artikel i Bilsport om en viss Volvo:)
BMW har stabila block, och vi har aldrig behövt linehona efter ARP montage.


Visst men volvo har istället toppar som nästan aldrig spricker! :roll:

Re: !!!

Posted: 27 May 2006, 11:34
by Snusmumriken
imoron men dom hade lagat sönder ena plastskenan som kedjan från veven glider på vid moottorihiomo så jag måste fara efter ny imorgon om finns....så motorn blir ihopplockad imorogon då bara jag får dendär delen


Hur är det nuförtiden vid moottorihiomo när det har kommit ny ägare... har priserna gått upp? Hörde bara lite rykte...

ps. nice bygge :D

Posted: 07 Jun 2006, 12:43
by bmw_fredde
Hur går det för dig?

Posted: 03 Mar 2007, 11:10
by Fido85
Nu har jag lust igen att återuppta tråden och jag lägger ut nya bilder sedan idag då jag kommer från sjukan...har uppdaterat specs lite

servern bråkar så ni får vänta lite med bilder

Posted: 06 Mar 2007, 23:09
by Fido85
här kommer nånting nytt då...

Image

Såhär blev det klart flr luftfiltret till turbon...ska vara gälar också

Image

Lite bromsar behövs det alltid :) Tack tarox

Image

Nytt grenrör med turbon monterad då

Image

Enn Till

Image

Så En Sista

Image[/

Posted: 20 Mar 2007, 19:20
by Fido85
nu var tarox bromsarna monterade :)

Posted: 20 Mar 2007, 19:39
by AndreasT
Ser bra ut, måste vart riktigt jobbigt att bygga det grenröret med org lutning?
Varför så mycket böjar på grenöret är det p.g.a platsbrist eller för att få lika längd på rören?

Posted: 20 Mar 2007, 20:11
by Fear This
satan va trevligt de där såg ut :)

Posted: 21 Mar 2007, 17:22
by HULTA
de där ser ju helt bra ut

mvh

Posted: 22 Mar 2007, 21:09
by Fido85
Fido85 wrote:nu var tarox bromsarna monterade :)


det var för att få lika längd på rören så det blev litet ormboo men ska väl funka great :)

Posted: 22 Mar 2007, 21:10
by Fido85
Fear This wrote:satan va trevligt de där såg ut :)


tackar :) kommer mera bilder här snart :)

Posted: 22 Mar 2007, 21:10
by Fido85
HULTA wrote:de där ser ju helt bra ut

mvh


tackar och bockar :)

lite uppdateringar :) hoppas det uppskattas

Posted: 23 Mar 2007, 13:05
by Fido85
Image

Image

Image

Image

Posted: 23 Mar 2007, 19:38
by Fido85
så kommer bilen i ny lack nästa månad och likaså motorum

Posted: 23 Mar 2007, 19:57
by johankihl
Ser riktigt bra ut. Städat och snyggt. Men lagerdelen på turbon ska inte var vriden sådär va?

Var det du som körde med PG i denna? Är lite nyfiken på vad du kör för turbin och hur det har fungerat hittills? Hur mycket effekt har du kört med ungefär?

Posted: 23 Mar 2007, 20:05
by Fido85
johankihl wrote:Ser riktigt bra ut. Städat och snyggt. Men lagerdelen på turbon ska inte var vriden sådär va?

Var det du som körde med PG i denna? Är lite nyfiken på vad du kör för turbin och hur det har fungerat hittills? Hur mycket effekt har du kört med ungefär?


tackar och bockar :) joo det var jag som körde pg i denna...nu minns jaga inte stallspeed på turbinen men det var vel en 11" om jag inte minns fel....och det har fungerat utmätkt måste jag säga....prövade min transbraken nåog len i sommar ska den användas....varför kan man inte ha lagerdelen sådär...domdär slangarna som är det är ju för vattnet