Page 3 of 25
Posted: 09 Mar 2006, 16:53
by Bmwandreas
Lika som din
Posted: 09 Mar 2006, 17:04
by markus
STÅFRÄS
Posted: 09 Mar 2006, 17:06
by Anders Elenius
Oki, det var det ja tänkte också, hur var det nu igen? Vad blir det exakta kompet på såna här motorer med cp kolvar?
7,8 elr?
mycket mos på 98okt eller hur det var
Posted: 09 Mar 2006, 17:24
by Butchermardin
Anders Elenius wrote:Oki, det var det ja tänkte också, hur var det nu igen? Vad blir det exakta kompet på såna här motorer med cp kolvar?
7,8 elr?
mycket mos på 98okt eller hur det var
7.8 Blir det med CP kolvar, 135mm stakar samt dieselvev!
Posted: 09 Mar 2006, 17:28
by CumsteR
Bmwandreas wrote:[
Nej en vanlig med 0.81 avgashus.
BB kostar 3-4000 extra.
Hvor mye hk kunne du tatt ut med den turboen da, med 0.81 agasshus?
Hvor mye RPM er den med på, 9000RPM?
Hvis du hadde 1.0 bar på 4000, når ville du hatt det med BB?
Posted: 09 Mar 2006, 17:31
by Bmwandreas
Den klarar ca 950hk då.
BB ska komma ca 2-500rpm tidigare.
Posted: 09 Mar 2006, 18:10
by CumsteR
Når slutter den å presse da...? Funker den bra fra 4000-10 000RPM for eksempel.
Trodde BB var som mye bedre en det jeg, da er det jo nesten ikke no vits da, eller er det flere fordeler en tidligere trykk?
Posted: 09 Mar 2006, 21:42
by Bäckis
BB är INTE mkt bättre. I vissa avseenden sämre tom.
Posted: 09 Mar 2006, 22:03
by Bmwandreas
CumsteR wrote:Når slutter den å presse da...? Funker den bra fra 4000-10 000RPM for eksempel.
Trodde BB var som mye bedre en det jeg, da er det jo nesten ikke no vits da, eller er det flere fordeler en tidligere trykk?
Den klarar ca 950hk, och vid vilket varvtal den ger det beror helt på motorn.
Posted: 10 Mar 2006, 17:41
by Henka.
Snärtigt! Vad blir det för bakvagn på denna?
Posted: 12 Mar 2006, 17:30
by Bäckis
535 yttre och inre knutar, sviktståls drivaxlar, 535 diff. Bakvagnen sitter där sedan tidigare då jag byggde dit den när bilen var min.
Posted: 13 Mar 2006, 17:41
by CumsteR
Tåler 535 E28 drivknutene mer en E30 M3 drivknutene?
Posted: 13 Mar 2006, 18:48
by Butchermardin
CumsteR wrote:Tåler 535 E28 drivknutene mer en E30 M3 drivknutene?
Med tanke på att de är större borde ju så vara fallet ja!
Posted: 13 Mar 2006, 19:05
by Bäckis
E30 M3 har samma knutar som 325, så svaret är a big yes.
Posted: 13 Mar 2006, 21:40
by CumsteR
Ok... Men er fra E28 du har tatt det fra eller...? Hvilke bremser har du bak da, M5?
Posted: 14 Mar 2006, 06:50
by Bäckis
Detta hör inte hemma i den här tråden, men jag avslutar:
Man borrar om medbringaren till 4x100 samt svarvar om centrumet till samma diameter som original. Det är original 323 bakbromsar på denna.
Posted: 26 Mar 2006, 19:26
by Tysken
Hur går det här då?