Page 3 of 3
Posted: 30 Jan 2011, 01:36
by M635 forever
Är ju inte fel att köra med dubbla fjädrar annars, så slipper man i bästa fall få ventilsallad om en fjäder ger med sig.
Posted: 31 Jan 2011, 17:09
by Nisse977
Jag körde till slut med hårdare ytterfjäder, original innerfjäder och CrMo retainers

Posted: 31 Jan 2011, 17:42
by M3JONAS
Lite OT men ändå apropå ventilfjädrar och inspänningstryck. Snackade med en kille som åker prostock bike häromdan. De åker med inspänningstryck på ca 100kg. Det är fanimig bra tryck med tanke på att det ändå är sugmotor.
Posted: 31 Jan 2011, 17:47
by Bmwandreas
Jag har 150kg i LS maskin.
Posted: 31 Jan 2011, 18:06
by M3JONAS
Bmwandreas wrote:Jag har 150kg i LS maskin.
Stackars säten
Fast du har bergis inte 6mm skaft och varvar 14500rpm?

Posted: 31 Jan 2011, 18:59
by Bmwandreas
Nej 8mm och 150kg ska räcka till 8000 rpm.