vilken jävla otur du har då...! suger hårt med bara motgångar.
-en fråga bara, hur menar du att det har letat sig ner grejer i förbränningsrummet, om du har kört av en vippa? å du kan vara lugn, tror inte du har kört ventilsallad, då en vippa går av så stängs ventilen i en jävla fart
/mvh
Viper89 - E30 "Slice of Life"
Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis
-Hell was full, so i came back-
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
876hk / 948Nm på hjulen vid 2.2bar
spons: http://www.pure-pf.com" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.pbz.se/" onclick="window.open(this.href);return false; - CPE Österbybruk - http://www.adolfssons-motor.se/Indexplast.htm" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.acm-ab.se" onclick="window.open(this.href);return false;
sponsorer sökes!
0733-227033
robbz wrote:vilken jävla otur du har då...! suger hårt med bara motgångar.
-en fråga bara, hur menar du att det har letat sig ner grejer i förbränningsrummet, om du har kört av en vippa? å du kan vara lugn, tror inte du har kört ventilsallad, då en vippa går av så stängs ventilen i en jävla fart
/mvh
Jo det gör ju det, speciellt när man bara har en parkering utomhus haha..
Jo men alltså om det ligger flisor i toppen från en vippa t.ex så kan väl dom åka ner med oljan och hamna där nere? Eller har jag helt fel nu?
Du har rätt men sedan kommer de ingen vart då du har silen i pumpen samt att flisorna omöjligt slinker förbi kolvringarna för att slutligen lägga sig i förbränningsrummet Isåfall har du motorras innan
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
pelko wrote:Du har rätt men sedan kommer de ingen vart då du har silen i pumpen samt att flisorna omöjligt slinker förbi kolvringarna för att slutligen lägga sig i förbränningsrummet Isåfall har du motorras innan
Mvh Mathias
Åfan, har fått det berättat för mig från lite olika håll att de ja skrev kan hända.. så därför var det de första ja fick upp i skallen när de började låta illa och andra var att en av kolvarna tog i nån ventil men nu börjar läget kännas stabilt igen
Har lärt mig sjukt mycket tack vare Lauge samt massa andra men det är lång väg kvar innan jag kan skruva allt själv
Sagt och gjort så bytte vi vipparmen igår för att sedan provstarta bilen igen.
Vred på nyckeln och den gick igång direkt och rasslade och smällde och hade sig och sen dog den efter nån sekund så testade vi igen och då gick han igång och det lät ännu värre och sen smällde det till och nu är han rätt död.
Bra jävla less nu är man.. men får lov att riva av toppen och kolla hur det ser ut. För under ventilkåpan ser allt ut som det ska, men det verkar ju inte vara där problemet ligger utan längre ner.. tyvärr.
Vred på nyckeln och den gick igång direkt och rasslade och smällde och hade sig och sen dog den efter nån sekund så testade vi igen och då gick han igång och det lät ännu värre och sen smällde det till och nu är han rätt död.
Bra jävla less nu är man.. men får lov att riva av toppen och kolla hur det ser ut. För under ventilkåpan ser allt ut som det ska, men det verkar ju inte vara där problemet ligger utan längre ner.. tyvärr.
-
- Posts: 960
- Joined: 19 Sep 2006, 00:08
- Location: Varberg