Page 3 of 4

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 18 Aug 2011, 21:08
by Frode G
Grattis med ferdig bremset bil da :)

Mvh
Frode G

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 18 Aug 2011, 21:15
by kimmit
Takker Frode :D

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 26 Aug 2011, 10:55
by kimmit
Image
Image
Image
Image
Image

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 26 Aug 2011, 12:40
by Thörn
Helvete vilka kammar det måste vad med den effekten på det låga laddet :shock:
ingen film?, måste låta fint

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 27 Aug 2011, 00:30
by kimmit
det sitter 290 gr eksos og 280 inn
Turboen ville mer og motoren ville mer men pga at det lille eksoshuset så la vi den med like mye lad som baktrykk.

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 19 Sep 2011, 11:16
by kimmit
da har vi testa bilen og den fungerer greit etter noen små barne feil som vi retta opp i etterhvert på gatebil.så da er den parkert og venter nye oppgraderinger vinter.på planen står det:

Nytt eksosannlegg+forandringer av screamer
Hydrauliske jekker.
se om vi får en finere look med dekaler etc
ekstra calippere bak til hydraulisk håndbrekk
dørkeplater
muligens montere nos anlegg
muligens større turbo(7168BB)satse på 850+whp

Image
Image
Image
Image

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 19 Sep 2011, 12:40
by e30mattias
Wohohoho! Sjuuukt grymm!


Grattis!! :D



MVH. Mattias

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 19 Sep 2011, 16:02
by kimmit
e30mattias wrote:Wohohoho! Sjuuukt grymm!


Grattis!! :D



MVH. Mattias


Takk takk :D

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 19 Sep 2011, 16:05
by bmw_fredde
Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 19 Sep 2011, 16:15
by chribbe
bmw_fredde wrote:Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!


jag hade också alu i min topp och av ren tur så såg bäckis det.knastren hade redan börjat äta sig igenom

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 779Whp/830Wnm"

Posted: 20 Sep 2011, 07:53
by kimmit
bmw_fredde wrote:Mycket fin bil! är det bernis gammla motor?? om det är det så skulle jag byta ventilretainers i den om jag va du... sitter alu brickor i den om du inte visste det!


takker:-)det er gamle motoren til bernis.det visste ikke jeg.da blir det og montere nye fjærer og retainere.jeg har hatt mine tvil til fjær oppsettet siden det er 290gr kam på eksos.og det synest jeg blir litt svakt med enkelfjærer.

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 05 Jun 2012, 23:01
by kimmit
da er den bremset på nytt med A/R96 eksoshus og nybugd Topp med Full radie slipte ventil seter og +1mm ventiler
effekt ble 719whp og 800wnm på 1.5 bar.

vi hadde problemer med ladestryringa og den lada 2 bar ved 4000 omdr og hadde 895wnm og 698whp..da måtte vi gøre noe.
ser at flere har bremset over 800whp med 6766 turboer..da lurer jeg fælt på hvordan dere gjør det uten myyyye baktrykk??

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 05 Jun 2012, 23:19
by Bmwandreas
Va hade du i mottryck då? 6766 an gav 890 whp vid 2.2 bar på m50. Tyvärr hade han inte uttag för mottryck.

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 05 Jun 2012, 23:27
by kimmit
ladet 1.5 og hadde 1.55 i mottryck.kammene justert til 3mm på begge(samme som bernis hadde)

jeg syns at det er mye effekt fall fra 719whp til 900whp som dere har bremset.men klart at det bor mye effekt når ladetrykkstyringa tulla og hadde nesten 900wnm og 700whp på 2 bar og 4000 omdr

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 05 Jun 2012, 23:34
by T_Hedman
Antagligen för vass kam. Snällare kam o mer ladd = mer effekt ur samma turbo.
Den m50 med 6766 så mättes inte mottryck som Andreas säger, men den svarar bra på laddtryckshöjning från 1.5 till 2.2 sen är det tvärstopp.

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 05 Jun 2012, 23:43
by kimmit
T_Hedman wrote:Antagligen för vass kam. Snällare kam o mer ladd = mer effekt ur samma turbo.
Den m50 med 6766 så mättes inte mottryck som Andreas säger, men den svarar bra på laddtryckshöjning från 1.5 till 2.2 sen är det tvärstopp.



jeg tror også at det er for vasse kammer..skulle hatt 275 grader.

Re: Kimmit Sport Racing M50B28"Bremset 719Whp/800Wnm"

Posted: 06 Jun 2012, 07:46
by Bmwandreas
Runt 260 ger nog ännu mer.