e36 m3 m50b30 Pt6766 Bromsad 840whp 1170wnm i Dynapack
Moderators: purepfcom, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis, Pimplaren
du värmer på stora bulten men en gassvets till den blir knallröd, sen väntar du tills den svalnat så att den inte är röd länge sen på me knacken för full fart så släpper denippe wrote:Har provat med mutterknacken utan resultat..![]()
Menar du att du tagit bort triggerskivan då sedan byggt ihop något mothåll som du fäster där skivan suttit?
Enligt haynes boken så verkar det som att triggerskivan ska gå att plocka borta utan att bulten är borta, men jag har inte fått av den?!
Det där knackar du ut från insidan om du kommer åt. Behövs lite känsla, men det har du säkertippe wrote:

/Anders
E30 EVO 335
E30 EVO 335
Det var mig en jävla mutterdragare du hade där björn.
Stämmer bra det, kopplingen ska bultas upp på m50in
Ska in med toppen och blocket imorrn för planing. Får se om dom kan hjälpa mig med muttern, om dom nu inte kan det får jag väl plocka fram svetsen och prova värma lite släpper inte fanskapet då får jag väl ragga upp en redig mutterdragare i stil med björns.
AndersJ: Blir nog att göra så, nu lägger jag dock all energi till motorn tills vidare, blir stressad av att ha allt isär och prylarna utspridda i garaget.
Stämmer bra det, kopplingen ska bultas upp på m50in
Ska in med toppen och blocket imorrn för planing. Får se om dom kan hjälpa mig med muttern, om dom nu inte kan det får jag väl plocka fram svetsen och prova värma lite släpper inte fanskapet då får jag väl ragga upp en redig mutterdragare i stil med björns.
AndersJ: Blir nog att göra så, nu lägger jag dock all energi till motorn tills vidare, blir stressad av att ha allt isär och prylarna utspridda i garaget.
- TobyMontana
Plockade hem ett nyplanat block och topp idag 
Desvärre hade dom lyckats slarva bort ett oljesprutmunst som sitter i ramlagerbanan :S Förhindrar ju fortsatt ihopmont.... Någon som har ett munstycke över och vill dra hit med post?? vore guld värt.
Ev att det låg i motortvätten på firman. Får veta imorgon.

Lagmont uppslipat och rengjort block

Efter lite lack, såg bättre ut när det var klart.

Plant och fint.

Ram och velager samt packningssatser och div.

ZF låda från en 328.
Sen räckte inte kamera batteriet längre.
Fick även med främre kardanen från 328 lådan så det ska bara vara att bulta dit efter jag klurat ut hur jag ska förlänga kopplingsarmen, om det nu behövs.
m20 startmotorn ska det bara vara att bulta dit med orig bultar eller? Tycker jag läst något om att man måste använda smalare bult för att kunna flytta ner starten en aning?!

Desvärre hade dom lyckats slarva bort ett oljesprutmunst som sitter i ramlagerbanan :S Förhindrar ju fortsatt ihopmont.... Någon som har ett munstycke över och vill dra hit med post?? vore guld värt.
Ev att det låg i motortvätten på firman. Får veta imorgon.
Lagmont uppslipat och rengjort block
Efter lite lack, såg bättre ut när det var klart.
Plant och fint.
Ram och velager samt packningssatser och div.
ZF låda från en 328.
Sen räckte inte kamera batteriet längre.
Fick även med främre kardanen från 328 lådan så det ska bara vara att bulta dit efter jag klurat ut hur jag ska förlänga kopplingsarmen, om det nu behövs.
m20 startmotorn ska det bara vara att bulta dit med orig bultar eller? Tycker jag läst något om att man måste använda smalare bult för att kunna flytta ner starten en aning?!
Ser fint utippe wrote:Ingen som råkar sitta på en stålpacking som ska vara mellan sprängkåpan på lådan mot blocket? Lyckades demolera min när jag skulle bort med lådan...
Kan det vara samma från m20 tro?

Får jag fråga vad den lilla packningen har för uppgift då det inte är tätt mellan låda och motor ändå?

mvh Mathias
Mathias Pelkonen || pelko_90@hotmail.com
- bmw_fredde
hm ja tycker lådan ser liten ut för å va en zf från 328 säker på att det är en sån?
Fredrik Edholm 0736181290
FredrikEdholm@hotmail.com
FredrikEdholm@hotmail.com