Page 3 of 5
Posted: 14 Jan 2008, 12:34
by B!ffen
Drullen wrote:Motivationen går väl lite upp och ner... Men just nu står ja utan svets !! Så ja kommer inte så långt just nu, Men de skadar ju inte att köpa på sej grejer under tiden
Håller med dig helt och hållet Drullen
Posted: 20 Jan 2008, 02:16
by Drullen
I dag har ja och Dallo vatt i garaget, Och lite har de blivit gjort.. Har byggt boxar te huvedbågen, Fick låna svets för diverse punkningsjobb av en garage polare.. Då ja inte fått him min egen än !! Tack för lånet Johnny
Har kapat väck nedre del på ramen där fläckten så fint satt strappsad, Se bild nedan.. Ska bygga med 4kants profil & plattor som intercoolern & vattenkylaren ska sitta på, Har smygtittat på Rippers bil.. Bilder kommer framöver på de
Kapat rent takluckan som ska svetsas fast, Utan listen blev de en bra glipa nån som har tips hur man kan göra där ??
Slipat rent mycket inför kommande rost lagning, Skruvade även väck bakkofångaren innan vi skulle sticka.. Och vad får man syn på då tros ??? Jo MER rost, Slog tre fina hål med hammaren.. När man tror de börja gå åt rätt ände så vänder humöret snabbt när man får syn på sånt !!!
Bilder åt folket...
Ena boxen te buren
Nu går ic:n dit lätt
Diverse slipjobb
Posted: 20 Jan 2008, 04:15
by Doktorn
Bara ge dig inte!!
Ett hett tips som jag hade gjort, samla ihop ett gäng däck o ring ihop lite folk , vält bilfan på sidan o svetsa rosten under plättlätt. Det är värt det! O kapa bort ordentligt! Alltid lättare att få till det då. Plåt är billigt!
Bara du inte blir färdig före mig
Posted: 20 Jan 2008, 10:47
by bmw_fredde
Du borde nästan skrapa underredet plåtrent och sen åka ut till en blästrare å blästra hela underredet! kommer bli bra mycket enklare för dig då!
Posted: 20 Jan 2008, 12:16
by Ximon
Ett tips ang. huvudbågen är att göra det reghlementsenligt, och inte svetsa fast i några boxar. Läs mer på sid 27:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdf
Detta om du ska åka dragracing dvs.
Posted: 20 Jan 2008, 14:14
by Drullen
Doktorn wrote:Bara ge dig inte!!
Ett hett tips som jag hade gjort, samla ihop ett gäng däck o ring ihop lite folk , vält bilfan på sidan o svetsa rosten under plättlätt. Det är värt det! O kapa bort ordentligt! Alltid lättare att få till det då. Plåt är billigt!
Bara du inte blir färdig före mig
Känns som gnistan hålls uppe nu, Kul när de syns att man vatt där när man går him =) Deck e väl bekommen på en återtitt (Java ingår)
Tror dock inte ja blir klar innan deck, Har vatt och tjuvtittat lite på din.. Ser bra ut !! Hade vatt gött med en M spis men 3.5an e inte helt fel heller
Ximon wrote:Ett tips ang. huvudbågen är att göra det reghlementsenligt, och inte svetsa fast i några boxar. Läs mer på sid 27:
http://web.sbf.se/regler/up/1/DR_TK.pdfDetta om du ska åka dragracing dvs.
Ja ska bara sprätta lite på byggden, Och nån banträff.. Så buren e ren säkerhetsgrej, Inge annat.. Går den igenom SBP så e ja nöjd
Och där ska kraven inte va lika hög vad ja fattat de som..
Posted: 20 Jan 2008, 15:42
by Pitbull
Ska du reggbes?
Posted: 20 Jan 2008, 18:18
by Drullen
Pitbull wrote:Ska du reggbes?
Ja
Posted: 16 Feb 2008, 16:03
by Drullen
Då har ja och Dallo än en gång varit i garaget, Stort sett hela fredagen
De som blev gjort... Vi rev bakvagnen, Tank & punktade upp en del av buren =) Andra bakvagnen ja plockar ner från en E30 och de e inge ja vill göra om.. Fan vad dem sitter, efter mycket bankande & smörjning & mycket fula ord (&=//&¤¤%&%¤/&&%/()=(/!=%)så var den väck..
Buren var dessto roligare jobb.. Slippa rost & ärjat skit för en stonn =) Så de fick bli gårdagens avrundning på dagen
Tank & bakvagn:
Tomt under te nu:
Buren:
Dallo ville va med på bild:
Ja söker nu någon/företag som kan blästra lite grejer, till förmånliga priser..
Posted: 16 Feb 2008, 19:27
by Pitbull
Jag har tillgång till bläster, får in väldigt stora saker i skåpet.
Vi tar resten via PM om du är intresserad.
Mvh
Posted: 16 Feb 2008, 19:48
by Drullen
Du har PM
Posted: 17 Mar 2008, 18:42
by Drullen
Enjoy:
Torpedvägg lätt masserad !! Ursh...
Här kommer bilderna på den nya karossen..
Utanför garaget:
10min senare i garaget:
FAN NU LA SIDAN NER !!!!!!
UPPDATERING FORTSÄTTER INOMKORT....................................
Den nya bilen ska visst gått i GBG trakterna vad ja hört ?? Vissa rykten säger att Limmet ska vatt med och byggt på denna, Då ägaren innan mej köpte denna bil med 3.0L M3 motor.. Så vet någon nått om denna bil så kontakta mej, Har lite frågor....
Posted: 17 Mar 2008, 19:03
by Drullen
Posted: 18 Mar 2008, 21:15
by Drullen
Posted: 21 Mar 2008, 10:28
by xdrive
mycket bra val att byta kaross
sparar väl 3-4 månader på det..
Posted: 21 Mar 2008, 19:36
by Drullen
xdrive wrote:mycket bra val att byta kaross
sparar väl 3-4 månader på det..
Javisst, Tänkte du skulle lacka motorrum & bagaget =) Sugen ??
Posted: 22 Mar 2008, 20:57
by Drullen
I dag har ja vatt en liten runda i garaget, Nyfiken vad man kunde hitta för nått under asfaltsmattorna.. Till min förvåning inte så farligt =) Äntligen går de åt rätt håll för en..
Vi börja bildserien med ett litet nyinköp
Dieselblås 3" In 4" Ut, Tackar Hannes på streetpower.se för bra priser
All onödig el ut, Stereo & huvudströmbrytare samt stolsvärme etc:
Rensning av asfaltsmattor:
Tänkte väga skiten:
Även denna gång blir de en
BONUSBILD Garage kompisarna tyckte ja skulle ha lite damer på bilen, Men min reaktion blev inte som dem räknat med
Ja behöll bilderna..
Har "Villiga-Vera" på framrutan me, Henne får ni se på nästa bonusbild... !!