Timmy´s Bmw 525 -94 400+ "Mappad 1.0 Bar Klar för i år&

Lägg upp info om ditt projekt.

Moderators: purepfcom, Pimplaren, Storås, Bmwandreas, Nisse Järnet, pelko, Bäckis

User avatar
RasmusD
Posts: 617
Joined: 12 Jun 2008, 00:12
Location: Alingsås

Post by RasmusD »

kronberg wrote:Hej! Visst bor ja i alingsås eller rättare sagt östadkulle men flyttar in till stan 15 sept.
Men vet inte om jag sett dig i alingsås ngn gång?
Är det turbobygge på gång i din kärra med?

Som sagt så saknas de kulor till pumo o spridare just nu med flytt osv, med de kommer.. skall du till vårgårda o se på sista racet ?


nja det har du nog inte gjort, bilen gick i alingsås några dagar precis efter inköp men är numera avställd, japp det var tänkt att det skulle bli turbo men bestämde mig för att ta det lite längre fram istället, så nu blir det lite annat pyssel på den :)

Just nu glider jag med i polarens vinröda 735iL nån gång ibland, kan nog hända att du har sett den eller hört :lol:

ska troligvis dit och kolla läget lite, kan hända att polaren ska kolla vad sin 735a går för också :P skulle vara en syn o se en limousin på strippen :shock:

hade! och lycka till me bygget
M5 -05
M5 -90
840 -93
528 -98
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

Sådär nu har man fått lite gjort igen..

Svetsade dit dump anslutning samt vevhusventburkfäste idag på rekordtid med hjälp från min trogna hantlangare Perton.. OBS buntband är underskattat, ne de skall borras o skruvas=)
Image

Hemmagjord burk med ADV logga, våran lilla klubb som startades för mååånga år sedan..legat på is ett tag dock, snälla fråga inte vad de står för.
Image

Hemmagjort värmeskydd för huven a´la aluplåt samt lindad med värmebandage, fungerar ypperligt.
Image

Den mätaren som numera visar ngt mycket viktigare än tiden.
Hade varit roligt att få + och - att fungera =)

Image

O sen den i sin helhet. Puts ? vafan e de?
Image[/b]
Snap3
Posts: 402
Joined: 03 Sep 2006, 18:39

Post by Snap3 »

mycket snyggt! tycker d ser rätt putsat ut :P
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

tack!
Men de är nog synvilla..inte en trasa som glidit över dessa ytor på många år.
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

någon som vet vad apparaten jämte kylarslangen gör igentligen? går en kontakt till den men är ej inkopplad just nu.fyrkantig svart metall låda med ett par hål i?
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

Vi har mappat den till 0,8 bar nu o den går fint, bättre än ja trodde med 0,8 bar.
Strulade halva dagen med att laddet inte ville understiga 1,2 som vi satte laddspärr vid, så vi kunde inte mappa, rev loss wgn o såg att de satt dubbla feta fjädrar i Evil or Very Mad ..
Hejare på montage dom där kineserna.. Men tog ur 1 och då ladda den 0,8 men vi hann inte mer så den mappas färdigt i helgen.
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

Skall du koppla in tomgångsmotorn på din?

Tänkte testa med saabs 2poliga motor som skall funka bra.
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

Nja ser ingen direkt anledning till det då jag inte ens märker numera att den saknas, fin tomgång.
Har du problem med din tomgång, dör den osv vid gassläpp?

Mvh T
Thörn
Posts: 3134
Joined: 12 Sep 2006, 11:11
Location: GBG

Post by Thörn »

att bara ha spjälläge är ju ingen höjdare, blir väldigt svag då när man tex skall backa och baxa typ ratta runt tex på en parkering. Tomgångsmotorn reagerar snabbt och skickar på extra luft&kraft innan motorn dör.
Men så länger bilen bara står och puttrar märks ju ingen skillnad :)
Skall försöka få till det på min framöver
Peugeot 407 sw 2005 2.0hdi panorama ED.
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

JO självklart är det bättre, men ja har inte märkt att den är svag när man rattar osv förutom då det är kallt o bilen är nystartad då jag inte mappat in start berikningen, så de försvinner nog..
Men om du får det o funka bra med tmotorn så pm:a gära o berätta hur du gjorde.
User avatar
kronberg
Posts: 266
Joined: 11 May 2006, 21:12

Post by kronberg »

Sådär nu är den mappad till 1 bars ladd och skjuter på ganska friskt.
Tänkte ladda 1,2 men ville hålla det hela safe då jag inte vet vilka hk ja ligger på nu.
Ingen som vet någonstans o bromsa den i gbg området som inte kostar skjortan.

Var nog rätt många sura bilister på Motorvägen mot malmö idag, körde om 1 gubbe 5 ggr som körde om mig mellan varje pull och titta surt hehe.

Spekulera gärna vad ni tror det är för effekt så får vi se vad det blev efter bromsning.
OverBoosted
Posts: 198
Joined: 20 Aug 2007, 02:11
Location: Stockholms söderort

Post by OverBoosted »

Jag lyfter denna tråden då jag är nyfiken på vad en sån här motorn kan lämna vad tror ni PPF snubbar?
Garageplats sökes för mek i sthlm gärna på södra sidan hör av dig via pm!!
User avatar
Chrille
Posts: 2222
Joined: 20 Nov 2005, 18:32
Location: Jönköping
Contact:

Post by Chrille »

Om jag inte minns fel så lämnar PPF:s "snikkit" 400hk omräknat i motorn vid 1 bar.. ?
Chrille Gustavson
MSN/E-mail: deejaywasp@hotmail.com

M5 S62 IMOLA II
Post Reply