Jag vill absolut inte påstå att din motor skulle vara varken bättre eller sämre än någon annan,men den är ORIGINAL.
Du får tro vad du vill, men motorn kan inte ge den effekt du tycks tro att den ger.
Mats motor ger vad dom ger. Rätt mappad och 1 bar ger ca 400hk, varken mer eller mindre. 0,5 ger ca 300hk.
Detta är bara verkligheten, och vill du inte tro den så är det upp till dig själv.
Mvh
Men alltså, han har ju bromsat den och på hans bromspapper står det ju vad han har för effekt, då måste ju det stämma oavsett vad alla andra säger, eller hur?
nä pojkar det börjar gå till överdrift dehär nu så vi slopar dehär nu jag ska kolla om man får ställd på datorn så den vet att man har autom. låda osv.... haha då alla är så envisa jag också men det är ju allti nåt gott i det ooch ibland nåt skit om man är dumenvis som jag är emellan
nånting på 280 var det så kollade jag lite fel på kartan så det var 339 enlit flow men det har vart så mkt tjabbel om allt nu så alla har olika åsikter men det måste man ju få ha
För att slippa alla argument för o emot effekten så ligger det till så här angående ladd o effekt..
Bäckis har försökt säga de flera gånger att si mycke ladd ger så mycke effekt...
Enligt fysikens lager eller naturens om ni så vill , så kan man lite grovt räkna att för varje bars laddtryck får man 100% effektökning... sedan spelar det ingen roll om din motor har 150 eller 200hk orig...
xelerator wrote:För att slippa alla argument för o emot effekten så ligger det till så här angående ladd o effekt..
Bäckis har försökt säga de flera gånger att si mycke ladd ger så mycke effekt...
Enligt fysikens lager eller naturens om ni så vill , så kan man lite grovt räkna att för varje bars laddtryck får man 100% effektökning... sedan spelar det ingen roll om din motor har 150 eller 200hk orig...
Säger du att sugmotor effekten inte spelar roll, eller att det blir 100% ökning / bar oberoende på sugmotorns effekt?
xelerator wrote:För att slippa alla argument för o emot effekten så ligger det till så här angående ladd o effekt..
Bäckis har försökt säga de flera gånger att si mycke ladd ger så mycke effekt...
Enligt fysikens lager eller naturens om ni så vill , så kan man lite grovt räkna att för varje bars laddtryck får man 100% effektökning... sedan spelar det ingen roll om din motor har 150 eller 200hk orig...
Säger du att sugmotor effekten inte spelar roll, eller att det blir 100% ökning / bar oberoende på sugmotorns effekt?
han måste mena att har du 100hk får du 200hk har du 250 får du 500 osv = 100% effekt ökning
xelerator wrote:För att slippa alla argument för o emot effekten så ligger det till så här angående ladd o effekt..
Bäckis har försökt säga de flera gånger att si mycke ladd ger så mycke effekt...
Enligt fysikens lager eller naturens om ni så vill , så kan man lite grovt räkna att för varje bars laddtryck får man 100% effektökning... sedan spelar det ingen roll om din motor har 150 eller 200hk orig...
Säger du att sugmotor effekten inte spelar roll, eller att det blir 100% ökning / bar oberoende på sugmotorns effekt?
han måste mena att har du 100hk får du 200hk har du 250 får du 500 osv = 100% effekt ökning
Ja precis, vid första anblicken känndes det att det var sugmotor effekten han snackade om.
Last edited by peppe on 28 Nov 2005, 19:51, edited 1 time in total.
xelerator wrote:För att slippa alla argument för o emot effekten så ligger det till så här angående ladd o effekt..
Bäckis har försökt säga de flera gånger att si mycke ladd ger så mycke effekt...
Enligt fysikens lager eller naturens om ni så vill , så kan man lite grovt räkna att för varje bars laddtryck får man 100% effektökning... sedan spelar det ingen roll om din motor har 150 eller 200hk orig...
Säger du att sugmotor effekten inte spelar roll, eller att det blir 100% ökning / bar oberoende på sugmotorns effekt?
han måste mena att har du 100hk får du 200hk har du 250 får du 500 osv = 100% effekt ökning
Inte för att jag för en sekund tvivlar på andreas kunskap om bilar o sånt, men vad jag har har hör hör av andra erkänt duktiga "gubbar" så kann det tom va mer än 20% förlust på 4wd bort emot 30%...... men det e väll lite olika från bil till bil.