Page 3 of 3

Posted: 01 Oct 2007, 19:19
by Icee
Thell wrote:
skulle en z3m-spak passa rakt av på min e36 325?


Ja, dock vet jag int hur de e mer kardan på e36, om de finns risk de börjar ta i?
Möjligen att den dära bussningen skiljer men sådan kan någon säkert fix åt dig i sådana fall.

Posted: 04 Oct 2007, 19:22
by Viper89
Nu är jag så oerhört nöjd, Lauge hjälpte mig å sätta i spaken från Z3an och man kan ju säga att detta överträffade mina förväntningar nå grymt :D Den sitter helt perfekt utan att ta i nånstans också.

Fyfan så nöjd jag är.. typ de mest värda kronorna jag lagt ner på den här bilen i efterhand!

Mvh en nöjd Jocke

Posted: 04 Oct 2007, 19:34
by pelko
Akta bara så att hardyskivan inte tar i mekanismen under färd :)

mvh Mathias

Posted: 04 Oct 2007, 19:38
by Viper89
pelko wrote:Akta bara så att hardyskivan inte tar i mekanismen under färd :)

mvh Mathias


Hur går man tillväga för att lyckas med det? Rycka i nån växel för hårt? :P

Posted: 04 Oct 2007, 20:47
by pelko
Viper89 wrote:
pelko wrote:Akta bara så att hardyskivan inte tar i mekanismen under färd :)

mvh Mathias


Hur går man tillväga för att lyckas med det? Rycka i nån växel för hårt? :P


Hardyskivan är utav gummi och expanderar utav centrifugalkraften när den snurrar. Så om mekanismen löper nära skivan så kan dem krocka i fart :)

Finns en lösning, att böjja staget mot lådan.

mvh Mathias

Posted: 04 Oct 2007, 21:23
by Viper89
pelko wrote:
Viper89 wrote:
pelko wrote:Akta bara så att hardyskivan inte tar i mekanismen under färd :)

mvh Mathias


Hur går man tillväga för att lyckas med det? Rycka i nån växel för hårt? :P


Hardyskivan är utav gummi och expanderar utav centrifugalkraften när den snurrar. Så om mekanismen löper nära skivan så kan dem krocka i fart :)

Finns en lösning, att böjja staget mot lådan.

mvh Mathias


Okej, får väl hoppas på de bästa då.

Posted: 04 Oct 2007, 21:36
by Totteman
passar en z3 m spak på min e28 518 också?