Page 3 of 18
Posted: 06 Nov 2007, 17:53
by markus
Nemesis_turbo wrote:svetsa dit en mutter och skruva loss,,, svetsen biter inte i toppen då den är alu,, m du nu inte har en alu svetsa...
Känns lite onödigt att svetsa i toppen när det är bulten som ska bort
Posted: 07 Nov 2007, 12:42
by Tjottirotti
Nu är toppackning beställt, en 044pump, arpbult samt bussningar till hela bakvagnen och framvagnen...
Posted: 07 Nov 2007, 12:45
by Tjottirotti
Och en vevaxelmedbringare också...
Posted: 10 Nov 2007, 19:00
by Tjottirotti
Mina nya grejer... mer är på väg...
Posted: 11 Nov 2007, 14:08
by Overcharged
kul projekt måste man ju säga! ska du behålla org. lacken?
angående skruven hade jag nog också tagit svetsen, värmen hjälper till att lossa den lite också
Posted: 11 Nov 2007, 21:53
by Tjottirotti
Bulten ska jag lossa på tisdag... kör med pelarborr ev fräs och torxhylsa... lacken ska jag nog behålla... har fixat polering så det blir nog precis innan elmiamässan i påsk... om jag hinner... är för mkt pengar att lacka... känner en som tar 12 för en hellack med allt arbete men lacken duger... köper hellre motor för dom pengarna haha...
Posted: 14 Nov 2007, 00:45
by Tjottirotti
Har väl inte hänt så mkt annat med min kära 745 förutom att jag köpt ett triggerhjul och en appleljuddämpare. samt att man har gått och blivit stolt e28ägare... Köpte mig en M535i idag och ska ha den som vinterbil... köpte även ett par 18" Ac Schnitzer... får bilen levererad till mig om 2v... mums... Längtar... Nu är bilen orginal men det ska på 17" vinter och en sänksats... man kan ju inte hjälpa att bli sugen på å slänga i 745motorn... men det kommer inte att ske... inte än på nåt år iaf
Lite bilder:
triggerghul
Bilen
Fälgarna som jag köpt... av olin som btw har sveriges snyggaste e28...
Posted: 14 Nov 2007, 10:54
by Pimplaren
Kör inte sönder m535an bara, dom blir bara ovanligare och dyrare för varje år som går!
Den ser faktiskt frisk och fin ut, hur långt har den gått? utrustning? rost?
Vad kostade den?
Posted: 14 Nov 2007, 11:18
by Andersson
Kan intyga att Olins 535:a är riktigt fin, "en" av sveriges finaste.
Var hittade du 535:an du köpt?
Posted: 14 Nov 2007, 12:40
by Tjottirotti
Pimplaren wrote:Kör inte sönder m535an bara, dom blir bara ovanligare och dyrare för varje år som går!
Den ser faktiskt frisk och fin ut, hur långt har den gått? utrustning? rost?
Vad kostade den?
Denna kommer tvättas hela tiden... kommer köra den på vintern vilket många hatar mig för men så är det... finns nästan ingen roligare bil på vintern än en m535... den kommer stå i varmgarage i 2v och sen kör jag med den 2v pga min skiftgång. Så den körs inte hela tiden...
den har gått 20900mil och har eltaklucka, elspeglar, sätevärme, sen är det nog inte så mkt mer haha... ingen rost någonstans...
Den ägaren som hade bilen från 87-2001 han skötte oljeservicen jättetätt och så men han drog aldrig åt bultarna till oljeröret på kammen... så kammen va slut och ena bulten låg bredvid haha... så han som jag köpte den av bytte till en vassare kam och bytte allt i toppen då... och har kört kanske 2500mil fram tills idag... och aldrig på vintern...
Sen bytte han ut allt i bakvagnen och målade och fixade så den är jättefin där med... sen sitter det 750bromsar med ok fram och 530ventilerade bromsar bak... annars orginal...
mina planer med denna bil är som sagt:
sänkning, fälgar och vita blinkers och polering...
Posted: 14 Nov 2007, 12:41
by Tjottirotti
Andersson wrote:Kan intyga att Olins 535:a är riktigt fin, "en" av sveriges finaste.
Var hittade du 535:an du köpt?
Olins är ganska delad etta med johan Tufvessons gröna m535... som va till salu för typ 2år sen... vet inte om han sålde den men den va galet fin!
Posted: 14 Nov 2007, 14:27
by Tjottirotti
Idag kom det visst lite prylar... gött...
M5njurar svarta från fabrik, vita blinkers till e23an och en ny färddator som fungerar klockrent...
Posted: 14 Nov 2007, 18:35
by Tjottirotti
Haha... känns som julafton... får paket hela tiden haha... Nu kom grenrör, wastegate och ownpipe ( tack vision79 )... åker till norge imorgon men blir att montera när jag kommer hem då... obs! lägg märke till min underbara heltäckningsmatta...
Beställde även en sänksats till M535an... samma som jag hade på min gamla 528... målet är att få den så lagom sänkt...
Posted: 14 Nov 2007, 20:05
by P.Herrdahl
Du ser, du hittade ju ett grenrör tillsist.
Posted: 14 Nov 2007, 21:38
by Vision79
Tjottirotti wrote:Haha... känns som julafton... får paket hela tiden haha... Nu kom grenrör, wastegate och ownpipe ( tack vision79 )... åker till norge imorgon men blir att montera när jag kommer hem då... obs! lägg märke till min underbara heltäckningsmatta...
Beställde även en sänksats till M535an... samma som jag hade på min gamla 528... målet är att få den så lagom sänkt...
Usch va tråkigt d såg ut med gammal glykol på d
..men d fyller funktionen iaf!
:)
Posted: 14 Nov 2007, 22:49
by banzai
Oj vilken snygg e28 du ska ha till vinterbil. Hör till skaran som inte gillar det men vad kan man göra?
Men om du tvättar den ofta som du säger att du ska så är det nog inga problem alls!
Diggar verkligen e23an med, verkligen badass!
mvh Morgan -e28 kåt-
Posted: 14 Nov 2007, 23:34
by Tjottirotti
banzai wrote:Oj vilken snygg e28 du ska ha till vinterbil. Hör till skaran som inte gillar det men vad kan man göra?
Men om du tvättar den ofta som du säger att du ska så är det nog inga problem alls!
Diggar verkligen e23an med, verkligen badass!
mvh Morgan -e28 kåt-
Kommer ta hand om den väl... lovar... tvättade min 528 dåligt och körde på vintern... rosten kommer fort då! E23 är udda om inte annat haha... e28an är snyggare men vanligare...
jonas? varför har man glykol på skiten? kyler eller?